Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2004 00:00
Fransız otomotiv devi Renault, uluslararası ve Türkiye pazarında artan talebe cevap verebilmek için Bursa’daki fabrikasında kapasite artırma kararı aldı. Renault BaÅŸkanı Louis Schweitzer, ‘Türkiye’de bilinmeyen unsurları da içeren bir büyüme söz konusu’ dedi. RENAULT, iç pazar ve yurt dışında yaÅŸanan talep artışını karşılayabilmek için Bursa’daki Oyak Renault tesislerinde üretim kapasitesini artırmayı düşünüyor. Madrid’de düzenlenen Uluslararası Otomobil Fuarı’nda, küçük segmenteki yeni modeli Modus’un tanıtımında konuÅŸan Renault BaÅŸkanı Louis Schweitzer, talebi karşılayabilmek için Bursa’daki Oyak Renault tesislerinde kapasite artırımına gideceklerini söyledi.Geçen yıl 132 bin otomobil üreten ve bunun 98 bin adedini ihraç eden Oyak Renault, 2003 yılında ilk kez 1 milyar dolarlık ihracat sınırını aÅŸan otomotiv ÅŸirketi olmuÅŸtu. Bu yıl nisan ayında iç pazardaki rekor artışla 18 bin 805 adet araç üreterek, aylık bazda Türk otomotiv sektöründe üretim rekorunu kıran Oyak Renault, üretim kapasitesini artırarak, hem iç pazarda hem de yurtdışı pazarlardaki talebi karşılamayı hedefliyor.BÄ°LÄ°NMEYEN BÃœYÃœMETürk otomotiv pazarının yapısal bir büyüme içinde olduÄŸunu söyleyen Schweitzer, ‘Ancak Türkiye’de bilinmeyen unsurları da içeren bir büyüme sözkonusu. Hem iç pazar, hem de yurtdışındaki talebi karşılayabilmek için üretim kapasitemizi yükseltmeyi düşünüyoruz. Sadece Türkiye’de üretilen Megane II Sedan, Avrupa’da büyük bir baÅŸarı grafiÄŸi çizdi. Talebi karşılamak için üretimi artıracağız’ dedi.Türkiye’de otomotiv sektöründe yaÅŸanan büyümenin önümüzdeki yıllarda da devam etmesini beklediklerini belirten Schweitzer, Bursa’daki Oyak Renault tesislerinin kalite açısından dünyadaki Renault fabrikaları arasında önemli bir yeri olduÄŸunu kaydetti. Schweitzer şöyle devam etti:‘Bursa’daki fabrikamız bugün ise Avrupa’ya entegre hale geldi. Türkiye’de üretilen Renault araçları dünya ülkelerine ihraç ediyoruz.’Renault-Nissan’ın ilk ürünü: ModusRENAULT, küçük otomobili Modus’u Uluslararası Madrid Fuarı’ndan önce basın toplantısıyla tanıttı. Sadece Ä°spanya’daki Valladolid fabrikasından üretilen araç, Avrupa’da sonbahar aylarında, Türkiye’de ise 2005 yılı ortasında yollara çıkacak. Modus, Renault-Nissan ortaklığının B platformunda üretilen ilk örneÄŸi oldu. 29 ayda ortaya çıkan otomobilden, yılda 300 bin adet üretilmesi hedefleniyor. Bu platformda, toplam 1.7 milyon araç üretilecek. Renault, yeni modeliyle küçük oto segmentinde daha fazla pazar payı hedefliyor. Modus, küçük segmente bir çok yenilikle giriyor. ÖrneÄŸin viraj aydınlatması için kullanılan ve direksiyonla harekete geçen ekstra far, çift kademeli açılan bagaj kapağı, arka bölüme monte edilen bisiklet taşıyıcı, bagaja dahil olmayan ve alt bölümde yer alan stepne ve 17 santimetre öne ve arkaya doÄŸru hareket edebilen koltuklar, Modus’un standart özellikleri. Modus’ta 5 farklı motor versiyonu bulunuyor: 1.2 lt 75 bg, 1.4 lt 16 V 98 bg, 1.6 lt 16 V 113 bg ve 1.5 CDTi 65, 1.5 CDTi 80 bg.2005 sonunda Clio, 2006 sonunda Twingo yenilenecekRENAULT BaÅŸkanı Louis Schweitzer, Renault-Nissan’ın ilk ortak ürünü Modus’u ve pazarı şöyle anlattı: ‘Bu segmentte köklü bir deÄŸiÅŸim yaÅŸanıyor. Tek hacimli araçlar devamlı geliÅŸim gösteriyor. ÖrneÄŸin 6 yıl önce bu segmentte 23 farklı araç varken, ÅŸimdi bu rakam 40 adede çıktı. Bu segment sürekli büyüyor. GeçtiÄŸimiz yıl Avrupa’da A ve B segmentinde 5 milyon otomobil satıldı. Ortalama yüzde 7’lik bir artış söz konusu. Bu arada hatırlatayım, yeni modelimiz Clio ve Twingo’nun yerini almayacak. B segmentinde 3 aracımız var. Clio 2005 yılı sonunda yenilenecek. 2006 sonunda ise Twingo yenilecek. C segmentinde geçen yıl tanıttığımız ve 18 ay içerisinde tüm aileyi tanıttığımız Megan ailesi büyük baÅŸarı gösterdi. Avrupa’daki en genç araçlara sahip olacağız.’Â
button