Güncelleme Tarihi:
“Ülkelerin farklı görüşleri olabilir” diyen Tamince, “Biz de elbette sonuna kadar milliyetçiyiz. Ancak turizmciler olarak Almanya’da bangır bangır reklam yapıyoruz da engelleyen mi var? Türkiye’yi tanıtmak için her türlü gayreti gösteriyor muyuz? Başımızı önümüze eğip ‘Almanya ile ilişkiler kötü. Bu sene de çalışmayalım’ deme lüksümüz yok” dedi.
Türkiye’nin Almanya’daki faaliyetlerine hız vermesi gerektiğini söyleyen Tamince, “Bizim agresif ve stratejik tanıtımlar yapmamız lazım. Siyasetteki gelişmeler her defasında işimizin önünde büyük bir engel olmamalı. Eğer bunu başarırsak siyasetin de eline çok büyük bir güç vermiş oluruz” diye konuştu.
Siyasi gerilimlerden en fazla turizm sektörünün etkilendiğini belirten Tamince, şöyle dedi: “Biz Mercedes almaktan vazgeçiyor muyuz? Hayır. Veya Alman sanayiciler Türkiye’den ithal ettikleri ürünleri almaktan vazgeçiyorlar mı? Hayır. İsrail ile 6-7 yıl çok büyük sıkıntılar yaşadık. İsrail ile dış ticaretimiz bu dönemde arttı. Ama etkilenen yine turizm oldu. Çünkü biz turizmci olarak hiçbir şey yapmadık.”
RUSYA’DAN DERS ALDIK
Turizm pazarının da çeşitlendirilmesi gerektiğini söyleyen Tamince, “Son Rus krizi kısa vadede hepimize sıkıntı getirdi ama büyük de ders oldu. Tek pazara bağlı kalmanın ne kadar yanlış olduğunu çok net gördük. Biz neden Çin’in üzerinde çok ciddi çalışmalar yapmıyoruz? Almanlarla sıkıntılıyız ama İngiltere ile ilişkilerimiz çok iyileşti. Ama turizmcilere sorun İngiltere’de Türkiye’yi ne kadar tanıtıyoruz? Turizmci açısından Almanya’yı önemsememek hiç doğru değil. Biz oturup ürünümüzü pazarlayalım” dedi.