Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 06, 2006 00:00
Bataklıkta kurulan Ford Otosan Fabrikası’nın ekolojik dengeyi gözetmesi ’ihracat kriteri’ haline geldi. Ford Otosan İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü, "Sivrisinekleri korumamız, ihracatımızı da yakından ilgilendiriyor. Çünkü, ekolojik dengeyi koruyup korumadığımız ihracatımızda önemli rol oynuyor" dedi.
KOCAELİ’nde SEKA’nın bataklık arazisinde kurulan ve 4 yıldır üst üste Avrupa’nın en iyi fabrikası seçilen Ford Otosan Fabrikası, sivrisineklerini korudukça ihracatta patlamaya yaşıyor.
Ford Otosan İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Güçlü, fabrikanın kuş göç yolları üzerindeki bir bataklıkta kurulduğu için sivrisineğin bol olduğunu belirterek, "Sivrisinekleri korumamız, ihracatımızı da yakından ilgilendiriyor. Çünkü, ekolojik dengeyi koruyup, korumadığımız ihracatımızda önemli rol oynuyor" dedi.
BANKALAR BİLE ÇEVREYE BAKIYOR: Güçlü, Ford Otosan’ın 2005 yılı sonuçlarını değerlendirdiği basın toplantısı sonrasında ’ihracatta sivrisineklerin önemi’ hakkında önemli açıklamalar yaptı. Kocaeli fabrikasının doğal yaşama zarar verip vermediğinin başta dünya çevre örgütleri olmak üzere, çeşitli Avrupa hükümetleri tarafından denetlendiğini kaydeden Güçlü, "Alman Yeşiller Partisi ve
kredi veren Amerikan Bankaları bile fabrikanın ekolojik
dengeye herhangi bir zararı olup olmadığını araştırıyor" dedi. Güçlü, fabrikanın ekolojik dengeyi bozması ya da çevreyi kirletmesi halinde, ihracat yapılan ülkelerde tepki alacağını ifade ederek şunları söyledi: "Bu durumda ihracat tehkileye girer. Bu nedenle fabrika içinde bulunan lojmanların çevresinde bile sivrisineklere karşı ilaçlama yapmıyoruz. Sadece misafir odalarının içinde ilaçlama çalışması yapıyoruz. Özellikle bataklık bölgesi olduğu için sürüler halinde dolaşan sivrisineklere katlanıyoruz."
FABRİKA AVRUPA’YI ETKİLİYOR: Ford Otosan Kocaeli fabrikasının sıkı takip edildiğini kaydeden Güçlü, bunun sebeplerini şöyle sıraladı: "Ford Otosan’ın büyümesi ve ihracatının sürekli artması, Avrupa’da dikkat çekiyor. Avrupalılar, Ford Otosan’ın büyümesinin Avrupa’daki insanların istihdamını etkilediğini, düşünüyorlar. Bu yüzden, kendi standartlarına göre üretiminin yapılıp yapılmadığı, işçilerin çalışma ortamlarını ve ekolojik dengeyi denetliyorlar. Aksi bir şey bulsalar, problem yaşarız. Bizde bu yüzden en ufak ayrıntıya önem veriyoruz."
TÜRK ÜRÜNLERİNE BOYKOT: Ufuk Güçlü, yıllar önce Türkiye’de çocuk işçilerin çalıştırıldığı iddiasıyla, ünlü bir giyim markasının sorun yaşadığını hatırlatarak, "Avrupalı tüketicileri bu markanın ürünlerini Türkiye’de üretildiği gerekçesiyle boykot ettiler" diye konuştu. "Eğer ilaçlama yapıp sivrisinekleri yok etsek doğal yaşam alanını yok ettik diye bizde boykotla karşılaşabiliriz" dedi. Güçlü, "Fabrika bataklık bir arazide yer alıyor ve burası kuş göç yolları üzerinde. Eğer sivrisinikler olmasa bunları yiyen kuşlar olmaz, bu zincir diğer canlıların yaşamasını engeller. Tüm bunları denetliyorlar" dedi.
Bataklıktaki fabrika dünyanın en iyisi olduAVRUPA’daki Ford fabrikaları arasında üst üste dört yıldır en iyi fabrika seçilen Kocaeli’ndeki Ford Otosan fabrikası, bu yıl aldığı 8.45’lik puanla dünyadaki en iyi Ford fabrikası da oldu. Ford Otosan yapılan denetleme sonucu toplamda aldığı 8.45 puanla, dünyanın diğer bölgelerinde yapılan benzer amaçlı ancak farklı puanlama yöntemlerinin olduğu denetimlerde de en yüksek puanı almış oldu. Ayrıca, Ford Otosan 8 yıldır yapılan bu yarışmada aldığı 8.45 puanla bugüne kadar ki en yüksek puanı kazandı. Bunun yanı sıra, 8 yıldır yapılan bu yarışmada üst üste 4 kez birincilik elde ederek, Ford Motors tarihinde önemli bir başarıya imza attı.
Tarihi üretim gerçekleştirdikFORD Otosan, 2005 yılını 243 bin 455 adetlik üretim rekoru, 2 milyar
dolar tutarında ihracat geliri ve 4.6 milyar dolarlık ciro ile kapattı. Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, şirketin 2005 yılı sonuçlarını değerlendirdiği basın toplantısında, 2005 yılı başında belirledikleri hedefleri yıl sonunda gerçekleştirdiklerini ve art arda dördüncü kez pazar lideri olduklarını söyledi. Pazar payını artırarak Türkiye’nin lider otomotiv kuruluşu olmayı sürdürmenin yanı sıra üretim ve ihracat adetlerindeki birinciliklerinin devamı, yaygın servis ve yedek parça ağıyla müşteri memnuniyetinde fark yaratmanın öncelikli amaçları arasında yer aldığını belirten Durak, "Hedeflerimize ulaşmış olmanın gururunu yaşıyoruz" dedi. 2004 yılında Türkiye otomotiv üretim rekorunu kırdıklarını anımsatan Durak, 2005 yılında da Kocaeli fabrikasında 233 bin 885 adet orta ve hafif ticari araç, İnönü fabrikasında 9 bin 570 adet kamyon olmak üzere toplam 243 bin 455 adetlik üretim adediyle bu rekoru yenilediklerini bildirdi. Durak, şunları kaydetti: "Çıtayı bir seviye yukarı yükselttiğimiz bir diğer alan da iç pazara yönelik satışlarımız oldu. 2005 yılında toplam pazar yüzde 2,7 oranında artarak 760 bin adete, Ford Otosan’ın iç pazar satışları ise yüzde 13,3 oranında artarak 130 bin 121 adete ulaştı. Bu sayede pazar payımız bir önceki yıla göre 1,6 puan arttı. Yüzde 17,1’lik pazar payı elde ederek, 4 yıl üst üste iç pazar satış liderliğine ulaştık. 162 bin 497 adetlik araç ihracatıyla 2 milyar dolar tutarında ihracat geliri ve 4,6 milyar dolarlık toplam ciro elde ettik."
Ford Otosan geçen yıl, binek otoda üçüncü sıradan ikinci sıraya, kamyonda üçüncü sıradan birinci sıraya yükseldi. Hafif ticari araçta ise ikinci sırayı korudu. 243 bin 455 adetlik üretimin 102 bin 453 adedi Transit Connect, 131 bin 432 adedi Transit ve 9 bin 570 adedi Cargo oldu.
Karakuşaklar sayesinde 26 milyon dolar tasarrufFORD Otosan’da 2001 yılından bu yana çalışan yeşil ve karakuşak sahibi kalite yöneticileri, Kocaeli fabrikasını dört yıldır üst üste Avrupa’nın en iyi fabrikası ödülüne taşıyorlar. Milyonda 3.4 hatayı hedefleyen sistematik toplam kalite yönetimi sistemi olan ’6 Sigma’ ile Ford Otosan, hem geliştirdiği proje sayısını artırıyor hem de önemli tasarruflar sağlıyor. 6 Sigma sistemini denetleyen yeşil ve karakuşak sahibi yöneticilerin sayısı 2001’de 33 iken bugün 628’e yükseldi. Uygulanan bu yöntem sayesinde geliştirilen proje sayısı ise 4’ten 92’ye çıktı. Bu projelerle sadece 2005 yılında 26 milyon dolarlık bir tasarruf elde edildi. Ford Otosan, 6 Sigma’yı Ford Motors Europe’den 6 ay sonra uygulamaya başlamasına rağmen, bu sistemi Ford Motor Avrupa Almanya’daki merkezinde diğer Ford yöneticilerine öğretmeye başladı. Uzman karakuşak sahibi 33 yaşındaki Ali Doğruyol, Alman, İngiliz ve İspanyol meslektaşlarına karakuşak dersi veriyor.
Doğalgaz sorununa karşı tüm LPG tanklarımızı doldurdukRUSYA ile Ukrayna arasında yaşanan doğalgaz gerginliği nedeniyle Türk otomotiv sektörü de zor anlar yaşadı. Otomotiv fabrikaları, üretimin devam etmesi için alternatif yakıtlar üzerinde çalışmalar yapıp acil durum planına geçerken, son anda Rusya’dan gelen haberlerle sorun ucuz atladıldı. Ford Otosan Kocaeli Fabrikası Genel Müdürü Nuri Otay, Rusya’daki gelişmeleri yakından takip ettiklerini, aksi bir gelişme olsaydı LPG’ye dönme hazırlıkları yaptıklarını söyledi. Doğalgazdan önce fabrikanın enerji ihtiyacını LPG ile karşıladıklarını söyleyen Otay, önceki güne kadar LPG tanklarını doldurmaya başladıklarını ancak, Rusya’dan gelen
haberler üzerine bundan vazgeçtiklerini kaydetti.