Sıvı sabun pazarı 13 milyon dolara ulaştı

Güncelleme Tarihi:

Sıvı sabun pazarı 13 milyon dolara ulaştı
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 16, 2001 00:00

Dünyada hızla büyüyen sıvı sabunun Türkiye'de de kullanımı artıyor. Son 3 yılda Türkiye'nın sıvı sabun tüketimi 4 milyon dolardan 13 milyon dolara çıkarken, sıvı sabunun toplam tüketim içindeki payı da yüzde 14’ü aÅŸtı. Hijyen kavramının geliÅŸmesiyle birlikte raÄŸbet görmeye baÅŸlayan sıvı sabunlar, son 3 yılda 4 milyon dolarlık bir pazardan 13 milyon dolarlık bir pazar yarattı. Kalıp sabun pazarı ise, son 3 yılda 95 milyon dolarlık büyüklüğünden 78 milyon dolara geriledi. Mayıs 1998-Nisan 1999 tarihleri arasında kalıp sabun 95 milyon dolarlık paya sahipken sıvı sabunun payı 4 milyon dolarda kaldı. Mayıs 1999-Nisan 2000 tarihleri arasında kalıp sabunun payı 88 milyon dolar olurken sıvı sabunun payı 8 milyon dolar oldu. Mayıs 2000- Nisan 2001 döneminde ise, kalıp sabunun pazar payı 78 milyon dolara gerilerken, sıvı sabunun pazar payı 13 milyon dolara ulaÅŸtı.AC Neilsen Pazarlama Uzmanı Gökçe Tabak, 4 milyon dolarlık sıvı sabun pazarının son iki yılda 13 milyon dolarlık bir pazara dönüşmesinde tüketicilerde hijyen bilinciyle birlikte sıvı sabun kullanımının yaygınlaÅŸmasının etkili olduÄŸunu söyledi.MARMARA BAÅžI ÇEKÄ°YORTüketici taleplerini araÅŸtıran üretici firmaların uygun fiyatlarda kaliteli ve çok çeÅŸitli ürünlerini tüketicilere sunarak sıvı sabun pazarının geliÅŸmesini saÄŸladıklarını belirten Tabak, ‘‘Yüzde 49'luk satış oranı ile Marmara Bölgesi başı çekiyor. Ege ve İç Anadolu Bölgeleri yüzde 20'lik payla ikinci sırada yer alıyor. Yüzde 5'lik paya sahip olan Karadeniz Bölgesi'ni yüzde 4'le Akdeniz Bölgesi, yüzde 2 ile DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu Bölgeleri izliyor’’ dedi.Marmara Bölgesi'nin geliÅŸmiÅŸliÄŸi, nüfus oranı, tüketici alışkanlıkları ve yaÅŸam biçimlerindeki farklılığı ile diÄŸer bölgelerden ayrıldığını söyleyen Tabak, bölgede farklı ürünler bulunmasının sıvı sabun katagorisinin büyümesinde etkili olduÄŸunu belirtti. Tabak, sıvı sabunların Türkiye genelindeki hipermarketler, marketler ve bakkallardan oluÅŸan perakendecilerde bulunma oranının son iki yılda yüzde 11'den yüzde 29'a kadar yükseldiÄŸini belirterek, ‘‘Sıvı sabun pazarı Canan, Carfarma, Colgate, Dalan, Elida, Evyap, Hes, Kopas, Temsu ve Tibet firmaları tarafından paylaşılıyor’’ diye konuÅŸtu. Ä°pek: Pazarda marka enflasyonu varÄ°pek Markası ile pazarda faaliyet gösteren Canan Kozmetik'in sahibi Hasan Bulut, son yıllarda yükseliÅŸ trendinde olan ve 10 markanın faaliyet gösterdiÄŸi sıvı sabun pazarında marka enflasyonu yaÅŸandığını söyledi. Åžubat krizinin ardından satışlarda düşüş yaÅŸandığını ancak Haziran ayından itbaren satışların yeniden arttığını belirten Bulut, ‘‘Sıvı sabun pazarında ÅŸu anda 10 marka kıran kırana rekabet ediyor. Bu markaların büyük bir kısmı zamanla elenecek. Önümüzdeki dönemde pazarda sadece 3-4 marka kalacak’’ dedi. Krizle birlikte fakirleÅŸen Türk insanının alım yapamaması nedeniyle satışların yüzde 30 oranında düştüğünü belirten Bulut, ‘‘Kalıp sabun daha ucuz olduÄŸu için kriz sonrası kalıp sabuna dönüş yaÅŸandı ancak Haziran ayından itibaren satışlarda artış gözlendi. Önümüzdeki yıllarda sıvı sabunların yıldızı parlarken kalıp sabun tüketimi de azalacak’’ diye konuÅŸtu. Elida: Dünyada hızlı büyüyen bir pazarElida tarafından pazara sunulan Lüx ve Dove'un Ãœrün Müdürü Zeynep CoÅŸkun, sıvı sabun pazarının dünya genelinde özellikle geliÅŸmiÅŸ ülkelerde hızla büyüyen bir pazar olduÄŸunu söyledi. ‘‘Türk tüketiciler genelde ucuz ürünleri tercih ederken refah seviyesi yüksek olan Avrupalı tüketiciler pahalı ve kaliteli ürünlere yöneliyor’’ diyen CoÅŸkun, Türkiye'de sıvı sabun pazarının uzun vadede kalıp sabun pazarının hacimsel büyüklüğünü aÅŸacağını belirtti. Sıvı sabun kullanımının ülkelere ve kültürlere göre farklılaÅŸtığını söyleyen CoÅŸkun, ‘‘ÖrneÄŸin Ä°srail sabun pazarının yüzde 80'ine sıvı sabunlar hakim. Özellikle geliÅŸmiÅŸ, hijyen bilinci yerleÅŸmiÅŸ ülkelerde sıvı sabunlar tercih ediliyor. Türkiye'de ise kalıp sabun kullanımı bir tür gelenek ama buna raÄŸmen sıvı sabun kullanımı da gün geçtikçe artıyor’’ dedi.Evyap: Kalıp sabunu pazardan silemezDuru Ãœrün Müdürü Ebru Akyürek, pratikliÄŸi ve hijyenik olması nedeniyle son yıllarda raÄŸbet görmeye baÅŸlayan sıvı sabunların pazar lideri olan kalıp sabunları pazardan silemeyeceÄŸini söyledi. Sıvı sabunların kalıp sabunlarla birlikte ikinci bir çeÅŸit olarak kullanıldığını belirten Akyürek, ‘‘Kalıp sabunun tüketiciler için ayrı bir önemi var. Vücut temizliÄŸinde hálá kalıp sabun kullanılıyor. DuÅŸ jeli kulanımı ise henüz fazlada yaygınlaÅŸmadı. Sıvı sabun da kalıp sabuna alternatif olara alınıyor. Her evde sıvı sabun yok ama her evde mutlaka kalıp subun bulunuyor’’ dedi. Akyürek, kalıp sabun pazarının oturmuÅŸ bir pazar olması nedeniyle yeni markalara fazla açık olmadığını, sıvı sabun pazarının ise her gün yeni markalarla tanıştığını belirterek, Sıvı sabun pazarına her geçen gün yeni markalar giridiÄŸini ancak bilnçli Türk tüketicisinin kalitesiz ürünlere para ödemekten kaçındığını söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!