Güncelleme Tarihi:
Şişecam 2023 ilk yarıyıl dönemine ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Şişecam’ın bu dönemdeki konsolide net satışları 58 Milyar TL (2,9 Milyar dolar) seviyesine ulaşırken, Türkiye’den yapılan ihracat ile Türkiye dışı üretimlerden yapılan satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların konsolide satışlar içindeki payı ise yüzde 64 seviyesinde gerçekleşti. Yılın ilk yarısında Şişecam'ın toplam yatırımları 7,1 Milyar TL (357 Milyon dolar), ihracatı ise 560 Milyon dolar oldu. Bu dönemde 2,5 Milyon ton cam üreten şirket, 2,3 Milyon ton soda külü ve 1,8 Milyon ton endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.
Şişecam’ın 2023 yarıyıl sonuçlarına ilişkin açıklama yapan Şişecam Genel Müdürü Görkem Elverici şunları söyledi: “İş dünyası global ölçekte devam eden ekonomik ve jeopolitik risklerle mücadelesini sürdürürken, Şişecam zamanın ruhuna ve çağın getirdiklerine hızla uyum sağlama yetkinliğinden aldığı güçle, dönüşümle ve veri odaklı karar alma yaklaşımıyla büyüme yolculuğunu sürdürüyor. Akıllı teknoloji kullanımımız ve yetkin insan kaynağımızla ayrışıyor, 88 yıllık köklü ve global bir sanayi şirketi olarak elde ettiğimiz eşsiz deneyimleri gelişimle harmanlıyoruz. Gelişim yolculuğumuzu gelecek vaat eden ve ana faaliyet alanlarımızda dünyanın ilk 3 üreticisinden birisi olma hedefimizi destekleyen yatırımlarla sürdürüyoruz.”
TEKNOLOJİ ODAKLI BÜYÜME HAMLESİ
Geniş bir coğrafyaya yayılmış operasyonlarını bütünsel dijitalleşme ve operasyonel mükemmeliyet yaklaşımıyla yöneten Şişecam, 2023 yılının ikinci çeyreğinde de yatırım hamlelerini sürdürdü. Türkiye dışı ilk yatırımını 1997 yılında Gürcistan’a yapan Şişecam, ülkedeki ikinci cam ambalaj fırınını yaklaşık 20 Milyon Euro yatırımla soğuk tamire alarak, yeni teknolojilerle destekledi. Haziran ayında ateşlenen fırınla Gürcistan’ın tek cam üreticisi olan Şişecam’ın ülkedeki cam üretim kapasitesi yüzde 25 arttı. Ulaşılan 75 Bin tonluk yıllık üretim kapasitesi ve teknolojik yetkinlikler ile hem Gürcistan’ın hem de çevre ülkelerin cam ambalaj taleplerine daha hızlı cevap vermek hedefleniyor.