Güncelleme Tarihi:
Hedef şirketlerin temiz enerjiyle tüketici önünde farkındalık yaratması. Rüzgar türbini üreten dünyanın en önemli firmalarından Vestas’ın Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Lideri Mehmet Ali Neyzi, “20 bin rüzgar gülü dikilecek. 3 ana parçadan oluşan rüzgar güllerinin kule ve kanatlarının Türkiye’de üretimi kolay. Ancak santralin beyni olan jeneratör ve mekanik parçaların biraz zor. Yüzde 100 yerli santral biraz zaman alır” dedi.
Vestas olarak WindMade projesini Doğal Hayatı Koruma Derneği (WWF), Price Waterhouse Coopers (PWC), BM Küresel İlkeler Sözleşmesi ve Dünya Rüzgar Enerji Konseyi ile yürüttüklerini söymeyen Neyzi, şöyle konuştu: “Şirketler WindMade etiketi almak isterse PWC bu şirketleri denetleyerek olur verecek. İlk etapta Türkiye’nin en büyük 14 holding ve şirketine gideceğiz. Şirketler enerjilerinin yüzde 25 ve daha fazlasını rüzgardan sağlarsa, her yerde kullanılacak WindMade etiketi ve sertifikası vereceğiz.”
Şirketler sıcak bakıyor
Şirketlerin rüzgar enerjisine yönlenmesi için bir çok nedenleri bulunduğunu belirten Neyzi, şunları söyledi: “Dünya genelinde bir anket yaptık. Anket yaptığımız katılımcıların yüzde 60’ı fiyatı daha yüksek olsa da rüzgar enerjisiyle üretimi alabileceğini belirtti. Eğer şirketler eşit koşullarda rüzgar enerjisi tedarik ederlerse de bu oran yüzde 75-80’lere çıkıyor.”
Şirket daha fazla ürün satabilir
BAŞARININ market ve şirketlerde WindMade etiket sayısının artmasıyla ortaya çıkacağını dile getiren Vestas’ın Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Lideri Mehmet Ali Neyzi, “Şirket maliyeti fazla olsa da çevreye duyarlı tüketiciler sayesinde daha fazla ürün satabileceğini düşünüyor” dedi.