Güncelleme Tarihi:
KURUMSAL firmalara hizmet veren turizmciler yaptıkları yatırımlarla şirketleri elinde tutmaya ve yeni müşteriler kazanmaya çalışıyor. Seyahat acenteleri arasında ‘kurumsal şirketlere dönük hizmetlerde’ ciddi rekabet yaşanıyor. Koç Grubu şirketlerinden Setur’un Turizm Müdürü Gökhan Dedeoğlu, “Setur’un tüketici tarafında işi, bireysel seyahat ve tatiller gibi gözüküyor. Ancak ciromuzun çok büyük bir kısmını kurumsal seyahat hizmetlerinden alıyoruz. Yüzde 80 civarında ciro şirketlere verilen hizmetlerden geliyor. Bu hizmetlerin içinde şirket çalışanlarının iş seyahatleri, otel rezervasyonları, vize alımları, araç kiralama işlemleri, gibi birçok farklılık yer alıyor” dedi. 2015’ten 2016’ya geçerken kurumsal pazarda yüzde 14 büyüme yakaladıklarını kaydeden Gökhan Dedeoğlu şunları söyledi: “2017’de ise hedefimiz yüzde 20 büyüme. İlk çeyreğe bakıldığında hedefleri tutturmuş görünüyoruz. Son 5 yıla bakıldığında kurumsal pazarda ortalama yüzde 12-13 büyüme yakaladık. Bu alandaki rekabette de müşteri ilişkilerini çok iyi yönetmek çok önemli.”
ÖZEL ANLAŞMALAR
Bu alanda seyahat acentesinden öte, danışmanlık veren bir statüde olduklarını belirten Dedeoğlu, “Şirketlerin bütün seyahatlerini inceliyoruz. Hangi bölgelere seyahat ediyorlar, hangi otellerde konaklıyorlar, ne kadar masraf yapıyorlar, yıllık ciroları ne kadar gibi konulara bakıyoruz. Buna göre şirketlere önerilerle ve tavsiyelerle gidiyoruz. Otellerle, havayolu firmalarıyla ve diğer tedarikçilerle şirketleri buluşturuyoruz. Özel anlaşmalar için aracı oluyoruz. Bu özel anlaşmalar üzerinden şirketlerin rezervasyonlarını gerçekleştiriyoruz. Kurumsal seyahat ciromuz için de şu da düşünülebilir. ‘Setur bir Koç Grubu şirketi, Koç Grubu şirketlerinin Setur’un cirosu içindeki payı çok yüksektir.’ Ancak, Koç Grubu şirketlerinin bu ciro içinde payı sadece yüzde 25. Çok büyük ulusal ve uluslararası şirketlere hizmet veriyoruz” ifadelerini kullandı.
175 BİN REZERVASYON
2 bin şirkete hizmet verdiklerinin altını çizen Gökhan Dedeoğlu, “Bunların içinde küçük cirolu da var çok büyüklerde. 2016’da 380 bin adet uçak bileti kesildi. Operasyon tarafında yüze yakın kişi hizmet veriyor. Çok ciddi de otel rezervasyonu hizmeti veriyor. Kurumsal tarafta 175 bin adet otel rezervasyonu yaptık. Şirketlerin Setur’u tercih etmesinin en önemli nedenlerinden biri online rezervasyon ayağımız. Burada şirketler özel kullandırdığımız sistemler var. İstedikleri bütçe aralığındaki, istedikleri otelleri karşılarına çıkartıyoruz. Bir onay mekanizması var. Şirkette biri seyahat edecekse, sistem üzerinden o kişinin yapacağı seyahat üstündeki kişiye bildiriliyor. Onaylandıktan sonra biz rezervasyonu gerçekleştiriyoruz. Şirketlerin bunu tercih etmelerinin en büyük nedenleri arasında masraflarını kontrol edebiliyor olmaları ve istedikleri anda rapor alıp bilgiye ulaşabilmeleri bulunuyor” ifadelerini kullandı.
İKİ YÖNTEMDEN YARARLANIYORUZ
HİZMET verirken iki yöntem kullandıklarını ifade eden Setur Turizm Müdürü Gökhan Dedeoğlu, “İlki geleneksel yöntemlerle. Burada telefon ve e-mail vasıtasıyla rezervasyonları alınarak satışa çevrilmesi. Diğeri ise online sistemlerle. Şirketlere açmış olduğumuz online sistemlerle şirket çalışanlarının uçak bileti, otel, araç kiralama gibi bütün hizmetleri sağlayabiliyoruz. Online sistem üzerinden şirket çalışanları kendileri yapabiliyorlar. Online hizmetleri verirken arka planda bir çağrı merkezimiz bulunuyor. Bu merkez aracılığıyla seyahat edecek kişi bir problem yaşarsa gerekli destek veriliyor. Seyahat hizmeti verirken vize hizmeti vermeden olmuyor. Bir de 20 kişiden oluşan ayrı bir vize departmanımız var. Bu ekibimizin bir kısmı sahada görev yapıyor. Bir kısmı ofiste çalışıyor. Şu anda yılda 15 bin pasaporta vize alma hizmeti veriyoruz. Burada ağırlık kurumsal şirketlerden geliyor” diye konuştu.
DÜNYA ÇAPINDA ANLAŞMA
SETUR’un dünyada kurumsal seyahat pazarında ilk üç firmadan biri olan BCD Travel’ın Türkiye temsilciliğini aldığını dile getiren Gökhan Dedeoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “BCD Travel büyük şirketlerin global bazda ihalelerine giriyor. Eğer ihaleyi kazanırsa her ülkede anlaşmış olduğu tedarikçisiyle o ülkedeki şirkete hizmet vermeye başlıyor. Bu anlaşma geleneksel yöntemlerin dışına çıkmamızı sağladı.”