Güncelleme Tarihi:
BURSA Sanayici ve İşadamları Derneği (BUSİAD) ve Uludağ Üniversitesi işbirliğinde gerçekleşen Bursa 7’nci Yenilikçilik ve Yaratıcılık Sempozyumu, ‘İnovasyon ve Pazarlama’ konu başlığı ile yapıldı. Podyum Davet Salonu’nda gerçekleşen etkinliğin açılışında konuşan BUSİAD Başkanı Günal Baylan, bilgi ekonomisinin toplumsal gelişmenin anahtarı olduğunu belirterek, “Amacımız; Türk şirketlerinin, küresel boyutta sürdürülebilir rekabet gücü elde etmeleri için gereken yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımları, gerçek uygulamalar ışığında ele almak ve yaygınlaştırma” dedi.
HÜRRİYET DEĞİŞİME AYAK UYDURUYOR
Bilginet E-Ticaret Hizmetleri CMO’su ve Digital Age Köşe Yazarı Tolga Yücel moderatörlüğünde gerçekleşen oturumda Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan “Dönüşen Pazarlama ve Yerel Fırsatlar” konulu sunumunu paylaştı. Hayatın, iş yapış şekillerinin ve şirketlerin dramatik bir şekilde değiştiğini söyleyen Tandoğan, Hürriyet’in de bu değişime ayak uydurduğunu kaydetti. Hürriyet’in her şeyin odağına insanı koyduğunu vurgulayan Tandoğan, şöyle konuştu: “İnsanlar hem yayınlarımızın okuyucuları hem de bizlerle çalışan reklamveren markaların hedef tüketicileri. Gelişen teknolojiyle birlikte toplumlar dönüştükçe; insanlar, ihtiyaçları ve satın alma kararları başkalaşıyor. Bu nedenle ileri düzey bir teknoloji ve araştırma alt yapısı üzerinde çalışıyoruz. Bugün yerel firmalardan sadece ‘yerel’ diye bahsedemeyiz. Küresel etkinin daha kolay yaşandığı, her şeyin birbirine geçtiği bir dünya var. Medyanın kökeni Latince’de ‘arabuluculuk etmek’ demek. Bizler içerik üretiyoruz. Hürriyet Dünyası dediğimiz ekosistem, bir çok yayından oluşan bir dünya ve internetteki tüm platformları içeriyor. Ürettiğimiz haberler okuyucularımıza onlar için anlam ifade eden kanallarda ulaşıyor.”
OKUR DENEYİMİ HER ŞEYDEN ÖNEMLİ
Teknoloji ve veri alanlarında ciddi yatırım yaptıklarını söyleyen Tandoğan, “Online yayınlarımızı ziyaret eden kullanıcıların tüm davranışlarını takip ediyor, onların ilgi alanlarını anlamaya çalışıyoruz. Okurların sitelerimizdeki deneyimleri hem bizler, hem de onlarla bağ kurmak isteyen markalar için her şeyden kıymetli” şeklinde konuştu. Özelleşen ürünler sunduklarını ifade eden Tandoğan, “En son teknolojiden faydalanan, günümüzün içerik trendlerine odaklanan bir içerik stüdyosu kurduk. Burada markalar için kendi hikayelerini anlattıkları içerikler üretiliyor. Bu içerikler sosyal medyanın da dahil olduğu kanallarda optimize bir şekilde kullanıcıyla buluşuyor. İçerik üretmek DNA’mızda var ve özel işler yapıyoruz” dedi.
Hürriyet’in birçok konuda ilkleri gerçekleştirdiğini vurgulayan Tandoğan, “Gururla paylaşmak istiyorum, Hürriyet olarak imza attığımız yenilikler dünyadaki ilgili kişiler ve kurumlarca yakından izlenmekte. Hürriyet, ‘Gelin bu yenilikleri bizlerle de paylaşın’ diye farklı platformlara davet edilen tek Türk markası. Aynı zamanda 60 küsur yıldır Cannes’da devam eden Reklam ve Yaratıcılık Festivali’nin Türkiye temsilcisi son 17 yıldır Doğan, 2017 itibari ile de Hürriyet’tir” dedi.
İNOVASYON HERKES İÇİN
ULUDAĞ Üniversitesi İİBF Dekanı Prof. Dr. Tayyar Arı ise inovasyonun herkes açısından önemli olduğunu belirterek, soğuk savaşın ardından yeni bir döneme girildiğini anımsattı. Arı, yüksek teknolojilerle beslenen üretim kapasitesinin ve rekabetçiliğin önemine işaret etti.
4 ORTAK, 80 BİN DOLARLA KURDUK
Sempozyumun ilk oturumunda Yemeksepeti.com Kurucusu Nevzat Aydın ‘Yenilikçi fikirlerin ortaya çıkışı ve yaratıcı pazarlama stratejileri’ konulu bir konuşma gerçekleştirdi. Yemeksepeti.com projesinin nasıl doğduğunun hikayesini anlatan Aydın, şirketi 4 ortak ve 80 bin dolar sermaye ile kurduklarını hatırlatarak, 660 milyon dolara sattıklarını ve şu anki potansiyelinin 1 milyar dolara ulaştığını kaydetti. İş modellerinde pazarlamayı, kullanıcılar ile kurulan iletişimin halkalarından biri olarak gördüklerini söyleyen Aydın, “Onlara dokunduğumuz noktalar önemli. Kullanıcı beklentilerini iyi anlayıp bu beklentilere en iyi şekilde cevap verecek iletişim kampanyalarıyla işimizi büyüttük. Son 5 sene içerisindeki şansımız, pazarlama alanındaki başarılarımızdır. Küçük bütçelerle gerilla pazarlama tekniklerini daha sık kullanıyoruz” dedi. Yemeksepeti.com’u kurduklarında görüştükleri restoranların çoğu ile anlaştıklarını söyleyen Aydın, en büyük sorunun interneti anlamamalarında yaşadıklarını açıkladı. Aydın, “İnterneti buzdolabı gibi zannediyorlardı. Koyacak yer yok diyorlardı. Onun dışında problem yaşamadık” dedi.
E-TİCARET 2020’DE 10 TRİLYON DOLAR
Alibaba.com Türkiye Temsilcisi ve E-Glober Genel Müdürü Orkan Aytulun, Alibaba.com’un bugün dünyanın 240 bölgesinde 100 milyon üye ile 600 milyon dolara aracılık ettiğini belirterek, “Dünyadaki ekonomik trende baktığımızda e-ticarette 2013’te 1 trilyon dolar olan elektronik ticaret 1.59 trilyon dolara çıkmış. Artan bir ivme var. 2020 yılında e-ticaretin dünyada yaklaşık 10 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Dünya ticaret hacmi ise 90 trilyon dolar olarak öngörülüyor. Artık ekonomi modeli değişiyor. Burada bizim işletmeler olarak nerede olduğumuz önemli. Günümüzdeki birçok şey dünden farklı, yarın da farklı gelişecek” dedi.