Şip şak yatırım Guinesse’e aday olur

Güncelleme Tarihi:

Şip şak yatırım Guinesse’e aday olur
Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2012 00:00

Procter & Gamble (P&G) markalarından, bulaşık deterjanı Fairy, 20 milyon dolarlık yatırımla Türkiye’de üretilecek.

Haberin Devamı

2010 yılının başında Türkiye piyasasına giren Fairy için ‘kalbimde yatan marka’ diyen P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Şekerpınar’a yapılan yatırımın şirket tarihinde, en hızlı üretime başlayan hat olduğunu ileri sürdü. Üretim hattının açılış törenine katılan Bakan Zafer Çağlayan ise tesisin bu kadar hızlı sürede kurulmasına ilişkin olarak, “Guinnes rekorlar kitabına bile girebilir. Bir araştırmak lazım” diye konuştu. Çağlayan, Procter and Gamble’nin en sevdiği yanının, 2 yıl öncesine kadar  ithal edilen ürünü Türkiye’de üreterek ithalatı sonlandırması olduğunu dile  getirerek, yerli üretim yapan, istihdam sağlayan, yüksek katma değer yaratan  ürünleri üreten yatırımcıları, gönülden tebrik ettiğini kaydetti.

İHRACAT KISA SÜREDE BAŞLAR

Haberin Devamı

Saffet Karpat, ürünün kısa bir süre içinde ihracatının da başlayacağını belirterek, “2005’te P&G’nin başına geldiğimde Fairy, yurtdışında vardı ama Türkiye’ye getirilmiyordu. Bu markanın Türkiye’de çok başarılı olacağını hep düşünüyordum. Fairy’i Türkiye’ye getirdiğimizde üretimini ancak 4-5 yıl sonra yapabiliriz zannediyorduk ama başarısı üretimi zorunlu hale getirdi” diye konuştu. P&G Türkiye’nin şu anda 20 ülkeye ihracat yaptığını söyleyen Karpat, şunları söyledi: “Yeni üretim tesisimiz de rekabetçi maliyet yapısına ulaştığında Fairy ihracatına da başlanacak. Bu tesis, Türkiye’de üretim hatlarına örnek niteliğinde oldu. Paketleme hattı 15 saatte kuruldu. Buradaki ürün piyasaya sürülebilir hale gelmesi 24 saatte gerçekleşti. Fairy hattını görmek için başka ülkelerden eğitim için gelmeye başladılar. Tesisin açılması Fairy ithalatının da engellenmesi anlamına geliyor. Çok iyi bir strateji izledik ve üretime başladık.”

TÜRKİYE İLK SIRADA

P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Türkiye’nin P&G için bir bölge merkezi olduğunu ve bir çok ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, şöyle konuştu: “Fairy 2010 yılının başlarında Türkiye piyasasına girdi. İlk günden itibaren tüm amacımız bu ürünün Türkiye’de üretileceği bir fabrika inşa etmekti. Aynı yılın sonunda satışların mükemmel gitmesinden dolayı tesisin inşaasına hemen başladık. Türkiye’ye 25 yıl içinde 500 milyon doların üzerinde yatırım yaptık. P&G Global için Türkiye, yatırımların yapılacağı ilk ülke” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!