Singapur’da 154 şubeli markete girdi, ayda 2 milyon doları bulacak

Güncelleme Tarihi:

Singapur’da 154 şubeli markete girdi, ayda 2 milyon doları bulacak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2011 00:00

Singapur’da aylık 500 bin dolarlık satışa ulaşan Keskinoğlu, hedefini aylık 2 milyon dolara çıkardı. Keskinoğlu Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Pazarın yüzde 51’ini elinde tutan 154 şubeli marketler zinciri Fair Price’ta ürünlerimizi sunuyoruz. Diğer zincirlerle de görüşüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

GIDADA en üst seviye güvenlik kriteri uygulayan Singapur’da, Ravika marka zeytinyağı ve pişmiş işlenmiş 35 çeşit tavuk ürünüyle yer alan Keskinoğlu, buradaki hedefini ayda 2 milyon dolara çıkardı. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, “Singapur’da pişmiş işlenmiş piliç eti ve zeytinyağında aylık 500 bin dolarlık satışa ulaştık. Pazarın yüzde 51’ini elinde tutan 154 şubeli marketler zinciri Fair Price’ta ürünlerimizi sunuyoruz. Piyasanın geri kalan kısmına hakim olan market zincirleriyle de görüşmelerimiz var. En kısa zamanda ürünlerimiz buralarda da olacak. Hedefimizi aylık 2 milyon dolara çıkardık” dedi.
Singapur için 4 yıl uğraştık
Singapur’da kutlanan Türk Haftası kapsamında marketler zinciri Fair Price’ta açılan Türk Ürünleri Fuarı’na katılan Keskinoğlu, gıdada güvenlik kriterini en üst seviyede tutan ve bölgenin referans ülkesi konumundaki Singapur pazarına girmenin kolay olmadığını belirtti. Keskinoğlu, şunları söyledi: “Singapur’a pişmiş işlenmiş piliç eti satabilmek için 4 yıl uğraştık. Gelir seviyesi çok yüksek olan, sağlığa ve hijyene çok önem veren bir ülke. Buradaki tarım yetkilileri, Türkiye’ye gelip Manisa Akhisar’daki tesislerimizi 3 kez gelip incelediler. 2010 sonlarına doğru onay verildi. Bunun yanında size güven duymaları da çok önemli. Güven duymadıkları insanlarla ticaret yapmıyorlar. Biz bu güveni çok şükür sağladık.”
Yumurta için görüşmeler
Kişi başına düşen milli geliri 45 bin dolara yaklaşan ve yüzde 14.5 büyüyen 5 milyon nüfuslu Singapur’da 300 bin dolar Ravika zeytinyağı, 200 bin dolar tavuk ürünü olmak üzere 500 bin dolarlık satış rakamına ulaştıklarını belirten Keskin Keskinoğlu, şöyle konuştu: “Singapur’daki marketlerde tadım çalışmalarına da başladık. ‘Türk ürünlerinin lezzeti’ sloganıyla ürünlerimizi marketlerde Singapur halkına tanıtıyoruz. Tadım çalışmaları ilerledikçe yeni siparişler geliyor. Hedefimiz şu anda aylık 1 milyon doları yakalayıp, önümüzdeki aylarda 1.5 milyon dolar, sonra da 2 milyon dolara ulaşmak. Pişmemiş tavuk, kanat, baget, göğüs, but ve yumurta gibi ürünleri satmak içinde görüşmelerimiz sürüyor.”
İtalyan hegemonyasını kırıyoruz
Ravika marka zeytinyağını 5 yıl önce Singapur’da satmaya başladıklarını ifade eden Keskinoğlu, şunları dile getirdi: “Biz burada İtalyan markalarının hegemonyasını kırmaya başladık. Şu anda ikinci marka durumundayız. Bu pazarın geleceği çok açık. Buradaki pazardan umutluyuz. Türk ürünleri fuarının açılışına katılan Singapur Ticaret ve Endüstri Geliştirme Bakanı Lee Yi Shyan, Ravika’nın Türkiye’den Singapur’a gelen son derece sağlıklı beğenilen bir ürün olduğunu isim vererek söyledi. Eline alarak buradaki basına poz verdi. Bu güven ve kalite vurgusu bizim için çok önemli. Singapur bu bölgenin en gelişmiş ülkesi. Diğer ülkeler bir ürünle ilgili Singapur’da satılıp satılmadığına bakıyorlar. Yani referans olarak görüyorlar.”

Haberin Devamı

73 ülkeye 100 milyon dolarlık ihracat yapıyor

Haberin Devamı

KESKİNOĞLU’nun ilk ihracatını 1999 yılında Azerbaycan’a yaptığını anlatan Keskin Keskinoğlu, “Zamanla balkan ülkelerine girdik, Türki Cumhuriyetlere girdik. Dubai’ye satmaya başladık. Türkiye’nin bölgede ön plana çıkması sayesinde diğer Arap ülkeleri Bahreyn, Katar, Yemen, Kuveyt ve Irak’ta iyi bir yer edindik. Mesela Irak’ta piliç etinde pazar lideriyiz. Şu anda 73 ülkeye 100 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Genele baktığımızda 750 milyon liralık ciroya ulaştık” diye konuştu.

Kadınbudu köfte yerine şinitzel

KESKİNOĞLU’nun 100 çeşit ürünü olduğunu, bunların 35’ini Singapur’da sattıklarını dile getiren Keskin Keskinoğlu, “Bu ülke insanının damak tadına uygun ürünler satmaya çaba gösteriyoruz. Buradaki insanlar için kadınbudu köfte ya da içliköfte pek birşey ifade etmiyor. Burada enternasyonel ürünler kabul görüyor. Şinitzel gibi” dedi.

Haberin Devamı

85 ürün rafa girsin diye sayısız yazışma yaptık

SİNGAPUR’da Türkiye Büyükelçisi Şafak Göktürk himayesinde Türk Haftası kutlandı. Göktürk, şu bilgileri verdi: “Ticaretimiz gelişiyor ama bizim çok daha büyük rakamlara ulaşabileceğimiz inancındayım.
Gıda, ülkenin mevzuatına çok takılıyor. 2 yıldan beri belirli gıda ürünlerinin Singapur gıda standartlarına uygunluğunun temini için çaba harcadık. Şu an raflarda olan 85 tür ürünün her biri için sayısız görüşme ve yazışma yapılmıştır. İyi bir başlangıç oldu. Burayı sadece bir ülke olarak görmeyin çevre ülkelerden de sürekli insanlar geliyor. Bölgeye yapılacak olan gıda ihracatında en önemli referans noktamız olacak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!