Şimdi fibere yatırım zamanı

Güncelleme Tarihi:

Şimdi fibere yatırım zamanı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2019 08:30

Farklı pozisyonlarda 11 yıllık Turkcell tecrübeden sonra şirketin genel müdürlük pozisyonuna getirilen Murat Erkan, ekonomi basınıyla bir araya geldi. Erkan’ın gündeminde ise fiber vardı. Erkan, “Acilen 15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

GEÇEN ay Turkcell’in genel müdürlük koltuğuna oturan Murat Erkan, ekonomi basınıyla bir araya geldi. Turkcell’in farklı pozisyonlarında yaklaşık 11 yıldan beri görev yapan Erkan’ın ilk basın toplantısındaki vurgusu fiber bağlantı oldu. Türkiye’de yaklaşık 20 milyon hane olduğunu hatırlatan Erkan, şu anda fiberin ulaştığı hane sayısının ise yaklaşık 5 milyon civarında olduğunu anlattı. Erkan, “Acilen 15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor. Maalesef bu alanda atalet içerisindeyiz. Sektördeki tüm oyuncuların sahip oldukları fiber altyapıları paylaşarak bundan sonra yapacakları altyapı yatırımını ortak yapması gerekli. Bu altyapıları bizlerin ayrı ayrı yatırım yaparak tamamlamasının maliyeti 13-15 milyar dolar olur. Bu da ülke kaynaklarının israfı demek. Halbuki hem mevcut altyapıyı paylaşıp hem de bundan sonraki yatırımları beraber yaparsak bunun maliyeti 2-2.5 milyar dolar olur” dedi.

2 YILDIR YOK

Haberin Devamı

Fiber yatırımların tamamen durduğuna dikkat çeken Erkan, “2 yıldır fibere yatırım yapılmıyor. Bu konuda acilen aksiyon alınmalı. Türkiye’nin bekleme lüksü yok. Konya’nın göbeğinde, Ankara’nın göbeğinde Fiber altyapı yok. Biz yapmak istiyoruz yapamıyoruz, bu da içimizde bir yaradır. Ortak yapmalıyız. Altyapı ortak olsun, üstyapıda rekabet edelim. Mevcut durumda Vodafone ve TÜRKSAT ile altyapıyı paylaşmaya başladık. Birbirimizin altyapısını kullanarak vatandaşlara fiber hizmet götürüyoruz. Ancak halen Türk Telekom’u bekliyoruz. Artık altyapıyı paylaşmanın ötesine de geçerek Türkiye’nin iletişim altyapısını dünyanın en iyilerinden biri haline getirmek için ortak altyapıyı konuşmalıyız. Erişimle, altyapıyla değil, servislerle ve hizmet kalitesiyle rekabet etmemiz lazım” diye konuştu. 5G için de fiberin olmazsa olmaz olduğunu dile getiren Erkan sözlerine şu şekilde devam etti: “Kuracağımız 5G, Endüstri 4.0’ın altyapısı olacak. Elektrik ne ise bu da aynı önemde. Dolayısıyla burada öncelikli olan en hızlı şekilde Türkiye’nin bu altyapıyı kurması. Sonucunda Türkiye kazanacaksa Turkcell olarak her adımı atmaya hazırız.”

Haberin Devamı

4.5G’nin 3’üncü yılının kutladığı 1 Nisan 2019’da 5G alanında da dünyada bir ilke imza atmanın gururunu yaşadıklarını kaydeden Erkan, “Dünyada ilk kez 4.5G şebekesi üzerinden kendi frekanslarımızla İstanbul, Ankara ve İzmir’de örnek canlı sahalarımızda 5G sinyali verdik. Kullanıcı terminallerinin olgunlaşmasıyla birlikte, tüm müşterilerimiz 5G’yi deneyimleyebilir hale gelece” diye konuştu.

ORGANİZASYON YAPISI DEĞİŞTİ

YENİ dönemde organizasyonel değişikliğe gittiklerini belirten Erkan, “Önce müşteri vurgusu yapıyorum. Organizasyonda yaptığımız değişiklikle satışı üç ayrı odağa böldük: Bireysel müşterilerimiz, kurumsal müşterilerimiz, uluslararası pazarlanması ve toptan operatörlerle hizmet çalışması. Temel değişim müşteriye daha yakın bir organizasyon. Hep vurgu yaptığım şey müşteriyle yakın olmak, duygusal bağ kurmak. Organizasyonumuzda yaptığımız temel değişiklik şu: Satış organizasyonumuzu aslında 3 odağa böldük. Birinci olarak bireysel müşterimiz. İkincisi kurumsal müşterilerimiz. Üçüncü konu da uluslararası servislerin uluslararası pazarlanması” dedi.

Haberin Devamı

YENİ T SERİSİ PLANI YOK

TURKCELL’in akıllı telefon model serisi ‘T serisi’ konusundaki soruya yanıt veren Erkan, “T serisi telefonun bir misyonu vardı. Özellikle 3G ve 4G teknolojilerinin hızlıca penetre olması için o segmentte boşluğun belli bir fiyat aralığında ürünle dolması gerekiyordu. Pazarı bu yönde hareketlen-dirdik. Bugün geldiğimiz noktada sözünü ettiğimiz segmentlerde inanılmaz hareketlilik ve oyuncu sayısı var. Dolayısıyla bizim bir telefon üretme işine girmemize çok ihtiyaç yok. Bu nedenle kısa vadede planımız da bulunmuyor” diye konuştu. Erkan, “İkinci el talebi artmaya başladı. Biz de bu konuda çalışmalar yaptık. Burada, vergi de önemli bir konu çünkü Türkiye’de ikinci el pazarı vergisiz bir pazar. Var olan cihazları ekonomiye katkı sağlamak adına ikinci eli kullanmak, ekonomik, vergisel ve cari açık için faydalı. Biz bu konuya girmek istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

ENFLASYONU GERİ ÇEKEN SEKTÖR OLDU

SON açıklanan enflasyon rakamlarına göre haberleşme sektörünün yüzde 0.29 ile enflasyonu geriye çeken sektör olarak ortaya çıktığını ifade eden Erkan, “Bu da elimizi taşın altına koyduğumuzu gösteriyor. Sektörün en büyük oyuncusu olarak da payımız olduğu aşikar” diye konuştu. Döviz kurlarındaki dalgalanmayla ilgili soruya da yanıt veren Erkan, şunları anlattı: “Şirketlerin operasyonel verimliliği ve yaklaşımı çok değerli ama son birkaç yıl gösterdi ki finansal verimliliği daha önemli. Finansal anlamda son dönemde şirketi sağlıklı bir noktaya getirdik. Risklerden kaçınma ve riskleri yönetme konusunda çok değerli adımlar attık. Geçen hafta iki çok önemli gelişme oldu. Birincisi; Fintur hisselerimizi devrettik ve oradan 353 milyon Euro nakit girişi oldu Türkiye’ye. Bu bizim kasamıza girdi ve daha sonra bir kısmını da önümüzdeki dönemde de göreceğiz ki net kâra yansıyacak. Bu arada Çin Kalkınma Bankası’ndan aynı hafta 235 milyon euro 7.5 yıl vadeli bir kredi anlaşması yaptık çok makul oranlarla.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!