Şimdi birlik olma zamanı

Güncelleme Tarihi:

Şimdi birlik olma zamanı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2017 17:43

SOYSAL Danışmanlık tarafından 17’ncisi düzenlenen Perakende Günleri’ne 2018 ve 2019 yılı beklentileri damga vurdu.

Haberin Devamı

Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Kubilay Özerkan, bu dönemde sektörün birlik içerisinde hareket etmesi gerektiğinin altını çizdi. Özerkan, şöyle konuştu: “Maliyetler artıyor, yatırımlar azalıyor. Asgari ücret artışı ve döviz kurlarındaki hareketlilik sektörü etkileyecek. Organize perakendenin Türkiye’ye yaptırım söylemlerine mahal vermeden birlik olmamız gereken bir döneme giriyoruz.”

Türkiye’de perakendenin büyüklüğünün 830 milyar liraya yükseldiğini bildiren Özerkan, “Perakende, Türkiye için çok önemli bir sektör. Özellikle organize perakende bu rakamın içinde yüzde 30-33’lük paya sahip. Perakende sektörü, istihdam sağlamada hizmet sektörü içinde birinci, bütün Türkiye’de de ikinci sektör. Tam iki milyon kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye’deki istihdamın yüzde 13.6’sı perakende sektöründen geliyor. Perakende, Türkiye ekonomisine 1.3 çarpan etkisi yapıyor. Perakendedeki bir birim büyüme, bütüne 1.3 kat etki yapıyor. Son 10 yılda perakende sektörü, Türkiye ortalamasının yaklaşık iki buçuk katı kadar büyüdü” diye konuştu. Özerkan, 2018 yılında asgari ücret ve doların çok sık konuşulacağını belirterek, sektör için nakit akışı ve maliyet kontrol projelerinin çok daha önem kazanacağını aktardı.

Haberin Devamı

MALİYETLERİ AZALTMALI
Tüketici davranışlarının teknolojiyle birlikte değiştiğini vurgulayan Özerkan, tüketicilerin artık ürüne bakmadığını, deneyime ve deneyimin kişiselleştirilmiş haline baktıklarını söyledi. Özerkan, şunları kaydetti: “Teknoloji tüketici davranışları açısından da dünyayı çok değiştiriyor. Tüketicilerin yüzde 60’ı ürüne bakarken ya da alırken internet üzerinden işlem yapıyor. Teknolojinin imkanları da işimizi değiştirecek. Elektronik ticaret artıkça, mağazaların geleneksel perakende de kapasite fazlası ortaya çıkıyor.

Bu kapasite fazlası da maliyetler üzerinde baskı yapıyor, kar havuzunu daraltıyor. Yapılan araştırmalara göre, önümüzdeki 5 sene içerisinde insan maliyetleri, mağazacılık faaliyetleri, otomasyonu kullanmak suretiyle yüzde 30 azalacak. Gelecekte perakende de başarılı olmak için perakendeciler, internet kanallarından satış yapmak için para harcayacaklar, yatırım yapacaklar ve bu şekilde müşteri deneyimini zenginleştirecekler. Sektörde, müşteri odaklı olmak çok önemli ama artık hız çok önemli hale geldi. Bütün perakendecilerin daralan kar havuzu karşısında teknolojiyi kullanarak maliyet azaltmaları gerekiyor. Ayrıca bütün perakendecilerin dijital teknoloji konusundaki becerilerini de arttırması gerektiğini görüyoruz.”

 

BAKMADAN GEÇME!