‘Şimdi 81 ile gitme zamanı’

Güncelleme Tarihi:

‘Şimdi 81 ile  gitme zamanı’
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2017 22:59

Zor bir yılı geride bırakan turizm sektörü 2017’den umutlu. Hürriyet’in turizm sektörü temsilcilerini bir araya getirdiği organizasyonda konuşan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, “Sektör zor bir dönemden geçiyor. Ancak zorlukları birlikte aşacağız. Bu yüzden ‘Türkiye’nin 81 iline gitme zamanı’ diyoruz. İnsanlarımızla kucaklaşacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

MİLYARLARCA dolarlık geliriyle Türkiye’nin en önemlileri arasında yer alan turizm sektörü, Hürriyet gazetesi ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin (TÜRSAB) düzenlediği gelenekselleşen turizm yemeğinde bir araya geldi. Sahrap Pera’da düzenlenen organizasyona Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, Hürriyet Yan Yayınlar Yönetmeni Çınar Oskay, Hürriyet Reklam Direktörü Zeynep Tandoğan ve turizm sektörünün temsilcileri katıldı. Buluşmada Hürriyet Reklam Koordinatörü Ebru Kaplanoğlu ve Dijital Deneyim ve Reklam Çözümleri Grup Koordinatörü Emre Faks, Hürriyet Seyahat’in dijital ortamda gerçekleştirdiği yenilikleri turizm sektörü temsilcileri ile paylaştı.

İNSANLARIMIZLA KUCAKLAŞACAĞIZ

Haberin Devamı

2016’da yaşanan olumsuzluklar sebebiyle zor bir dönem geçiren turizm sektörü hakkında değerlendirmelerin yapıldığı organizasyonda gelecek planları hakkında da konuşuldu. Türkiye’nin birleşmeye ve bütünleşmeye ihtiyacı olduğunun altını çizen Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, “Zor geçen bir turizm sezonunun ardından ‘Türkiye’ye gelme zamanı’ dedik. Bunu da canı gönülden söyledik. Şimdi de kendi vatandaşlarımıza da çağrıda bulunuyorum. ‘Türkiye’nin 81 iline gitme zamanı’ Her ile gideceğiz. Oradaki insanlarımızı destekleyeceğiz. Onlarla kucaklaşacağız. Hiçbir ilimizi yalnız bırakmayacağız. Seyahat etmek istiyorsanız önce yurtiçinden başlamalısınız. Türkiye’yi gezmek, bilmek, öğrenmek artık her zamankinden çok daha önemli. Mürettabat bize inanıyor. Uçak sağlam, kaptanlar iyi. Türbülanstan çıkacağımıza inanıyorum. Biraz sarsılacağız ancak başarılı olacağız. Buna yürekten inanıyorum” dedi.

Turizm sektörünün kaynaşması açısından da Hürriyet gazetesinin çok ciddi atılımları olduğunu belirten Başaran Ulusoy, iki büyük kurumun ilişkilerinin devamının ülkenin de yararına olduğunu söyledi. Hürriyet gazetesi ve Seyahat ekinin ülkenin tanıtımına büyük katkı sağladığını dile getiren Ulusoy, “Türkiye’nin ve turizm sektörünün daha da ileri gitmesi için Hürriyet gazetesi elinden geleni yapıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

SEYAHAT YÖN VERİYOR

Ulusoy, ülkelerin geleceğinin, o ülkenin kültür varlıklarına, sanatına, müziğine, folklorüne, mutfağına bağlı olduğunu söyledi. Bu bakımında düşünüldüğünde Hürriyet gazetesinin ve Seyahat ekinin yörelerin kültürünün yaşamasına yön verdiğine dikkat çeken Ulusoy, “Seyahat eki aslında ticari bir faaliyet göstermiyor. Eğer biz Gaziantep’te katmeri öğrenebiliyorsak, bunun devam etmesini sağlıyorsak bunda Seyahat ekinin katkısı çok büyüktür” dedi. 13’üncü yılını kutlayan ve haftalık olarak yayınlanan Seyahat ekinin şimdi her gün ulaşabilecek dijital ortama kavuşmasının da çok değerli olduğuna değinen Başaran Ulusoy, “Seyahat ekinin yapmış olduğu bana göre Türkiye’nin değerlerinin ortaya çıkarmaktır. Çünkü Hürriyet gazetesi gücünü okurlarından alıyor. TÜRSAB’ta gücünü meslektaşlarından, üyelerinden alıyor” diye konuştu. 

Haberin Devamı

İKİ KURUM BİR ARAYA GELİNCE ORTAYA BÜYÜK BİR SİNERJİ ÇIKIYOR

TÜRSAB ile Hürriyet arasında giderek yakınlaşan, sıcak bir kurumsal ilişki kurulduğunu ifade eden Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, “Özellikle TÜRSAB ile geride bıraktığımız yıl başlattığımız ‘Kent Buluşmaları’ yeni bir konsept olarak başarıyla hayata geçti. Hatay’da başlayan ‘Keşfet’ yolculuğu, Aydın, Mersin ve Gaziantep ile devam etti. Gittiğimiz kentlerde büyük bir hareketlilik yarattı. Sonradan yayınladığımız ekler de çok etkili oldu. Hürriyet ile TÜRSAB’ın gücü yan yana geldiğinde ortaya çıkan sinerjinin nasıl bir etki yaptığını, bir şeyleri dönüştürebildiğini gördük” dedi. 

Haberin Devamı

Bu işbirliğinin artık ulusal sınırların dışına çıkmaya hazırlandığını söyleyen Sedat Ergin, “Bu projeleri devam ettirmeyi arzuluyoruz. Uluslararası ölçeğe doğru ilerliyoruz. Bu geziler TÜRSAB ve turizm sektörü temsilcileri ile bizleri de bir araya getiriyor, yakın dostluk ilişkileri kuruluyor. Hürriyet ve TÜRSAB arasındaki ilişkiler daha sıkı hale geliyor. 2017’nin işbirliğimiz açısından daha önemli bir yıl olacağını düşünüyorum” diye konuştu.

YAKIN İLİŞKİ GEREKİYOR

Turizmde yaşanan sıkıntıların herkesin farkında olduğunun altını çizen Sedat Ergin, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu olumsuz tablonun aşılması için medya, turizm sektörü ve TÜRSAB arasında 2017’de de çok yakın bir ilişkinin olması gerektiği ortaya çıktı. Bu olumsuz tabloyu aşmaya çalışırken Birleşmiş Milletler’in 2017’yi  sürdürülebilir turizm yılı ilan etmesinden de yararlanmamız gerekiyor. Yeni yılda turizm konularına el atarken bu konuyu da önemli bir perspektif olarak ele alacağız.”

Haberin Devamı

‘SEYAHAT’ BİR REFERANS OLACAK

SEYAHAT ekini Hürriyet’in ‘kahramanı’ olarak tanımlayan Emre Faks, bu eki dijital ortama da taşıdıklarını söyledi. Bunu neden yaptıkları hakkında bilgi veren Emre Faks, “Yurtdışındaki trendler takip edildiğinde artık insanların turizm için verdiği kararlarda farklı motivatörlere ihtiyaç duyduklarını gördük. İnsanlar artık bir karar vermeden önce deneyimlemeye ihtiyaç duyuyor. Videolara bakmak, yazılar okumak, başkalarının o konu ile ilgili yaptığı yorumları görmek istiyor. Aslında bir yere gitmeden önce, tesis, gemi ya da havayolu firmasını deneyimlemek istiyor. Bu istekler de dijital medyadan karşılanabiliyor” dedi.

GÜÇLÜ İÇERİK

Artık insanların sosyal ekosistem içinde yaşadığına dikkat çeken Emre Faks, “Bir yere gidince hemen sosyal medya üzerinden fotoğraf paylaşımı yapıyoruz. Eğer gidilen yer beğenilmediyse yine sosya medya üzerinde yorumlar paylaşılıyor. Bu yapılanlarda diğer insanları etkiliyor. İnsanların birbirleriyle paylaştığı yorumlar tercihlerin değişmesine neden oluyor. Bu alandan en çok etkilenen sektörlerden biri de turizm. Şu anda en önemli konulardan biri tavsiyeler. Bir yakınınızın ‘ben şu otele gittim ve çok memnun kaldım. Sen de oraya gitmelisin’ dediği anda kafanızda başka bir yer varsa da bu tavsiye dikkatinizi çekiyor” ifadelerini kullandı.  Data konusunun da çok önemli olduğuna vurgu yapan Faks, “İnsanlar Antalya, Rusya ya da gemi turları mı ilgisini çekiyor. Artık bu takip edilebiliyor. Reklamlar ya da içerikler onunla ilgilenen insanlara gösterilebiliyor. Yani  ‘kişiselleştirme’ yapılabiliyor. Teknoloji çok hızlı ilerliyor. 360 derece videolarla tüm tesisler daha oraya gitmeden görülebiliyor. Hürriyet Seyahat’i de kağıtla birlikte dijital ortam taşırken tüm bu konuları dikkate aldık. Seyahat içeriğini aldık çünkü çok güçlü bir içeriğe sahibiz. Bu içeriğin kullanıcıların ihtiyaçları için referans olmasını istedik. Bir insan bir yere seyahate çıkacaksa bizim sitemizden araştırmasını yapsın. Bunu amaçladık” dedi.

Seyahat’te yer alan yazıların bir kısmının amatör yazarlara ait olduğunu ifade eden Emre Faks, “Bunu biraz daha yaymak istiyoruz. Turizm sektörünün önüne ilgili tüketiciyi getirmeyi amaçlıyoruz. Yapmak istediğimiz şey marka deneyimi yaratmak ve insanların karar vermeden önce yaşadıkları deneyimle şirketleri tercih etmelerini sağlamak. Sitemizde 4 ana bölüm var. Bunlardan ilki ‘keşfet.’ İkincisi ‘en iyiler.’ Bir diğeri ‘rotalar.’ Dördüncüsü ise ‘ilgi alanları.’ Kullanıcılara deneyim elde edecekleri yeni alanlar hazırladık. 16 Aralık’ta test yayınına başladık. 1 Ocak itibariyle yayınımız devreye girdi. Yaklaşık 3 haftadır yayındayız. Şu an 900 bin tekil ziyaretçi alan sayfamızın yıl sonu hedefi 2 milyon. 18 milyon sayfa gösterimi sağlayan Seyahat için bu rakamın yıl sonu hedefi ise 30 milyon. 18 milyonunun 7 milyonu mobilden geldi. Mobil alanda da çok güçlüyüz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!