Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2011 00:00
Türkiye’nin önde gelen markalarından Silk & Cashmere, 12’si yurtdışı mağazası olmak üzere, 22 ülkede 142 satış noktasına ulaştı. Silk & Cashmere’in sahibi Ayşen Zamanpur, Paris St. Germain mağazasının açılışında “Sonbaharda İran ve Çin mağazalarımız açılıyor. Fransa ve Çin pazarında çok büyüyeceğiz” dedi.
TÜRKİYE’nin önde gelen marklarından Silk & Cashmere, yurtdışında büyüme atağına Paris’i de ekledi. 12’si yurtdışı mağazası olmak üzere, 22 ülkede 142 satış noktasına ulaşan Silk & Cashmere, Paris’in St. Germain bölgesinde açtığı mağazada Fransızlar kadar Japon ve Meksikalıların da beğenisini kazandı. Silk & Cashmere’in sahibi Ayşen Zamanpur, Paris St. Germain mağazasının açılışında, “Paris mağazası için ekip bir yıl geldi, gitti. St. Germain veya Champs Elysees arasında kararsız kaldık ama St. Germain bizim markamıza daha uygun. Paris’te ilk izlenim gayet olumlu. Birkaç mağaza daha açarız” dedi.
Fransız danışman desteğiFransa pazarına uzun yıllardır ihracat yaptıklarını belirten Zamanpur, 449 model ile Fransızları etkileyeceklerini söyledi. Pret-a-Porter’de tanıştıkları Fransız bir danışman aracılığıyla Fransa’de satılacak koleksiyonu belirlediklerini anlatan Zamanpur, “Bize en büyük cesareti veren Zürih mağazamızdaki başarımız. Zürih mağazası için koleksiyon seçiminde Chanel’de çalışmış bir danışmandan yardım almıştık. Pazarlara özel koleksiyon yapmıyoruz ama kendi koleksiyonumuz içinden en uygun ürünleri seçiyoruz” diye konuştu.
Çin pazarına çok inanıyorumEylül-ekim aylarında yurtdışı hamlesine Çin ve İran pazarlarıyla devam edeceklerini belirten Zamanpur, şunları söyledi: “Hüsnü Özyeğin’in sahibi olduğu Şengyan’daki alışveriş merkezinde ilk mağazamız açılıyor. Çin’e çok inanıyorum. Bizim gibi adı sanı belli, sağlam kaşmir markası yok. Orada ürettiğimiz için onlara da sevimli geliyoruz. Pekin, Şanghay da kesinlikle olacağız. Şengyan, Şanghay ve Pekin’de kendimiz açacağız. İyi bir markayız, başarılı olunca Çinli bir yatırımcının gelip bayimiz olacağından eminim. O kadar büyük gruplar var ki, bir anda 40 mağaza birden açabiliyorlar.”
Çin perakendesi rekor büyüyorÇin’in herkesi hayrete düşüren bir büyüme yaşadığını hatırlatan Zamanpur, şunları anlattı: “Bu kadar gelişen, büyüyen bir ülke yok. 250 milyon zengin var; 75 milyonu A grubu. Türkiye’nin toplam nüfusu kadar ultra zengin var. Çin perakende pazarı 1.9 trilyon, Türk perakende pazarı 190 milyar
dolar büyüklükte. Çin perakendesi her yıl yüzde 10 büyüyor. Yani Türk perakendesi kadar hacim ekliyor kendine.”
Kapalıçarşı’ya girdi Arjantin yolu açıldı
KAPALIÇARŞI’da 6 yıldır mağaza açmayı düşündüklerini, 4 ay önce tarihi çarşının ilk hazır giyim markası olarak mağaza açtıkarını belirten Ayşen Zamanpur, “Turistlerin markasıyız diye kapalıçarşı da bizi çok istedi. Esnaf bizi çikolatalarla karşıladı. İstinyePark, Akmerkez ve Kemerburgaz en çok satış yapılan mağazalarımız. Kapalıçarşı da ilk 4’e girdi” dedi. Kapalıçarşı’da en çok Japon, Brezilyalı, Arjantinli ve Avustralyalı turistlere satış yaptıklarını anlatan Zamanpur, şöyle konuştu: “Cruise gemileri geldiğinde bizim satışlarımız çok daha fazla artıyor. Kısıtlı zamanda gelen, tarihi İstanbulu gezenler 25 metrekarelik bu mağazamızı mutlaka ziyaret ediyor. Arjantin’in Sao Paulo şehrinden gelen biri markamızı çok beğendi ve orada bayimiz olmak istedi. Eylül-ekim gibi mağazamızı açıyoruz. Türk perakendeciler de artık Kapalıçarşıya ilgi gösteriyor, girmek için bize danışıyorlar. Kira, maliyet İstinyePark, Akmerkez ayarında. Biz hava parası ödemedik ama öyle bir uygulama var. Depo tuttuk ve iki tane depocumuz var; anında getiriyorlar. Kapalıçarşı’nın dokusu bozulmamalı, biz onların havasına girmeliyiz. Kaşmir
altın, deri gibi oraya çok uygun bir ürün. Ayrıca Nuriosmaniye’de de 10 güne kadar mağazamızı açmış olacağız.”
Kaşmir yorgan ve patiklere ilgi çokSILK & Cashmere, My First Cashmere koleksiyonu ile çocuklara ulaşırken, Cashmere Home ile de yorgan ve battaniye gibi eve dönük ürünler de sunuyor. Kaşmir sabahlık ve patikler de çok ilgi gören ürünler arasında. Silk & Cashmere’de satılan en pahalı ürün 1.500 TL ile kaşmir yorgan. Onun ardından kenarı kürklü 2500 liralık şal geliyor. Bunların dışında fiyat aralığı 150-600 TL. Kaşmiri ulaşılabilir lüks yaptıklarını belirten Ayşen Zamanpur, “Sadece aristokratlara hitap eden bir marka değiliz. C-D yok ama A, B, kentli, entelektüel kesim bizim kitlemiz. Bazen, indirim dönemleri C’nin üstü de oluyor” dedi.