Güncelleme Tarihi:
1989 yılından bu yana ev ve mutfak eşyaları sektöründe faaliyet gösteren Lux Plastik, dünyanın dört bir tarafına 900 çeşit ürün ihraç ediyor. 34 yıl önce bir makine ve bir kalıpla başlayan üretim yolculuğunda bugün aylık 2.5 milyon adet üretim hacime ulaşıldı. Lux Plastik’in genel müdürü Burak Önder dünyaya açılan firmanın yola çıkış hikâyesini, büyüme hamlelerini ve gelecek dönem hedeflerini anlattı.
“Mütevazi bir sermayeyle ve küçük denilebilecek üretim kapasitesiyle, bir makine ve bir kalıpla bu işe başladık. İlk zamanlar şirketimizin kurucusu hâlâ ortağım olan Sebahattin Erçin, ürettiği ürünlerin satışını da kendisi yaparmış. Hatta o dönemler pazara çıktığı bile olmuş” diyen Burak Önder, bugün Lux Plastik olarak Qlux Ideas markalarıyla Silivri’de bulunan fabrikalarında ev ve mutfak eşyaları alanında farklı tasarımlı ürünler dizayn ettiklerini söyledi.
KENDİMİZİ SÜREKLİ YENİLİYORUZ
Plastik mutfak ve banyo ürünleri üreterek başladıkları yolculukta bugün itibarıyla plastik, cam ve metalden mamul mutfak eşyaları üretimi yaptıklarını dile getiren Önder, “Ürettiğimiz ürünlerin yaklaşık yüzde 70’ini 5 kıtada 93 ülkeye ihraç ediyoruz. Hikâyemizde katalizör etkisi yaratan etken ihracattı. İhracat yapmak, dünyaya ayak uydurmak ve bu yönüyle değişime uyum sağlamak bugünkü konumumuzda çok etkili oldu. Bugün evlerde kullanılan cam sürahilerden rendelere, plastik saklama kaplarından kâselere kadar toplam 900 çeşit ürünümüz bulunuyor. Bir yandan dünyadaki gelişmeleri ve trendleri takip ederken bir yandan da devamlı yeni ve farklı ürünler pazara sunmamız gerekiyor. Birçok sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de dünya ve trendi takip edemezseniz ve müşterilerinize yeni ürün sunamazsanız kaybediyorsunuz. Biz de kendimizi sürekli yeniliyoruz” ifadelerini kullandı.
VALİZLE DÜNYAYI DOLAŞIYORUZ
Dünyanın önemli perakende zincirleri ile çalıştıklarını söyleyen Önder, “Elimizde valizimizle tüm dünyayı dolaşıyoruz. Satın almadan üretime, kaliteden satışa kaliteli bir ekosistem kurmaya gayret ediyoruz. Fuarlar, heyetler ve bireysel ziyaretlerin yanında, pazarlama noktasında da önemli çalışmalar yapıyoruz. Geçen sene 39 ülkeyi ziyaret ettik, bu sene 43 ülkeye gideceğiz. Gitmediğiniz yer sizin olmuyor. Biz işler iyiyken de ayağımızı gazdan hiç çekmiyoruz, satış ve pazarlamayı bırakmıyoruz. Ülke olarak bilgi ve kavram üretmek, kendi hikâyemizi yazmak ve dünyaya yeni modeller sunmak zorundayız. Bizim bunu yapacak gücümüz var” diye konuştu.
İhracatta pazar çeşitliliğinin önemine vurgu yapan Önder, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa Birliği’ne ihracatımız yüzde 40’larda, Latin Amerika, ABD, Uzakdoğu, Yakın Asya ve Ortadoğu’da da güçlenmeye başladık. İndirim marketleri şu anda dünyada en iyi ciroya ulaşan kanalların başında geliyor. Bizim de o kanalda ciddi müşterilerimiz var. Bu anlamda ödevimize iyi çalıştığımız için krizlerden biraz daha az etkileniyoruz. Sektörde ilk çeyrekte durgunluk beklesem de Lux Plastik olarak 2023 yılını dolar bazında yüzde 10 büyüme ile kapatacağımızı tahmin ediyorum.”
‘DİJİTAL KASLARIMIZI GÜÇLENDİRECEĞİZ’
PEKİ markanın bundan sonraki hedefleri neler? Bu soruya yanıt veren Burak Önder şunları söyledi: “Orta vadeli planlarımızın başında dijital kaslarımızı daha da güçlendirmek, üretimde otomasyon çalışmalarımızla verimliliğimizi artırmak ve üzerinde çalıştığımız yeni fabrika yeri yatırımı var. Verinin nakit kadar önemli olduğu bu dönemde, her türlü verinin kalitesini artırmak, her alanda verimliliği sağlamak ve her daim şirketin dijitalleşme becerisini artırmayı önemli görüyoruz. Diğer taraftan tabii ki pazarlama ve satış becerilerimizi artırmaya gayret gösteriyoruz. Bugün sektörümüzde bu konuda en önde gelen firmaların başında gelmemize rağmen, çok hızlı değişen ve dönüşen dünyada bu süreçlerdeki yetkinliğimizi geliştirmeye çalışıyoruz.”