Güncelleme Tarihi:
Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) Genel Müdürü Mehmet Üst, başlattıkları uygulama sayesinde kişilerin; hem geçmişteki araç hasarlarını, hem kaza tespit tutanağı için kusur oranlarını, hem de trafik ve kasko poliçelerinin yürürlükte olup olmadığını cep telefonu üzerinden kısa mesajla sorgulayabildiklerini söyledi. Mehmet Üst, otokontrol uygulaması sayesinde bugüne kadar toplam 4,5 milyon kişiye hizmet verdiklerini belirterek, ağırlıklı olarak araç hasarlarının sorgulandığını kaydetti.
Mehmet Üst, ikinci el piyasada senede 3 milyon civarında aracın el değiştirdiğini vurgulayarak, değişim sırasında birçok kişinin hasarlı araç alımından dolayı mağdur olduğunu ifade etti. Hasarsız diye hasarlı araç satışının yaygın olduğunu ifade eden Üst, “2009 yılından itibaren ağır hasarlı pert araçların takibini yapabiliyoruz. Bununla ilgili de bir veritabanı oluşturduk. Burada da ilginç olaylarla karşılaşıyoruz. Mesela, ağır hasarlı, hurda araç trafiğe sokulabiliyor. Bu mağduriyeti önlemek için hasar geçmişi sorgulama uygulamasını başlattık. Plaka numarası yazılıp, SMS ile gönderildiğinde o aracın geçmişteki tüm hasar bilgileri, rakamları ve tarihleri kısa mesaj ile cep telefonunu geliyor” dedi. Mehmet Üst, günde 10 bin kişiden SMS aldıklarını da belirterek, vatandaşların yanı sıra ikinci el oto satanlar ile galericilerin bu sistemi kullandıklarını söyledi. Başlattıkları uygulamadan hasarlı oto satanların şikayetçi olduğuna da değinen Üst, “Birçok kişi aracının bedelinin düştüğünden şikayet ediyor” dedi.
Başlarda tepki aldık
Mehmet Üst, “İkinci el piyasada hasarlı araçları hasarsız diye satıp, bundan ciddi gelir elde eden kesimler var. Başlattığımız uygulamadan bu kesimler rahatsız oldular. Hatta başlarda bizi tehdit bile ettiler. Hasarsız diye yazıyor ama alıcılar plakayı girip, sorguladıklarında o aracın hasarlı olduğunu öğreniyorlar. Bu da ilan verenleri rahatsız ediyor. O nedenle başlarda çok tepki aldık” diye konuştu.
Diğer sigortalı yaşam haberleri:
Allianz’dan iki yeni hayat sigortası
ALLIANZ Hayat ve Emeklilik, “Özel Birikim Sigortası Planları” ve “Yıllık Hayat Sigortası Planları” adı altında iki yeni ürününü pazara sundu. Yenilenen ve çeşitli teminatlar eklenerek kapsamı genişletilen Yıllık Hayat Sigortası Planları ile sigortalılar, ihtiyaçları doğrultusunda, farklı risk unsurlarına karşı hem kendilerini hem de yakınlarını koruma altına alabiliyor. Temel Koruma Planı, Aile Koruma Planı, Kapsamlı Hayat ve Sağlık Koruma Planı, Kanser Planı ve Esnek Plan olmak üzere 5 farklı planla sigortalılara ihtiyaçları doğrultusunda farklı teminatlar sunuluyor.
Yine farklı plan seçenekleri ile sunulan Özel Birikim Sigortası Planları ise, klasik birikim sigortasına ek olarak; kaza veya hastalık sonucu daimi maluliyet teminatı, kritik hastalıklar teminatı, hastane yatış teminatı, kaza sonucu tedavi masrafları teminatı gibi çeşitli risk unsurlarını da barındırıyor. Böylece sigortalılar, geleceğe güvenle bakmalarını sağlayacak birikim imkânı ve farklı risklere karşı güvenceye aynı anda sahip oluyor. Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Ömür Şengün, hayat ve emeklilik branşında başlattıkları yeni dönemde ‘herkes için’ bir çözüm sunacaklarını belirterek, “Ülkemizde, hayat ve emeklilik branşına hak ettiği değeri vermek amacıyla kısa süre önce yepyeni bir çalışmayı başlattık. Yeni Yıllık Hayat Sigortası ve Özel Birikim Sigortası planlarımız, bu yeni dönemin ilk ürünleri. Allianz olarak hedefimiz, bireylerin tüm yaşamları boyunca, farklı ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler geliştirmek. Bu doğrultuda yılsonuna kadar, farklı ihtiyaçlara yanıt verecek yeni ve yenilenen ürünlerimizi sigortalılarımızla buluşturacağız” dedi.