Sigortacılar on ayda bilançoda 90 milyon TL zarar etti, kârlılıkta en kötü yılı yaşadı

Güncelleme Tarihi:

Sigortacılar on ayda bilançoda 90 milyon TL zarar etti, kârlılıkta en kötü yılı yaşadı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 2010 00:00

Sigorta sektörü 2010 yılında enflasyonun üzerinde büyüdü ama büyüme kâra yansımadı. Oto sigortalarında zarar 655 milyon TL’yi bulurken, sağlık sigortasından ise 22 milyon TL zarar edildi. Firmalar, 10 aylık dönemde 90 milyon TL bilanço zararı açıkladılar. Sigortacılar, 2010’un kârlılık açısından en kötü yıl olarak hatırlanacağını söyledi.

Haberin Devamı

SİGORTA sektörü 2010 yılında ekonominin üzerinde büyümesine rağmen büyüme karlılığa yansımadı ve şirketler lokomotif branşlarda zarar ettiler. Son açıklanan verilere göre sigortacılar, bu yılın Ocak-Ekim döneminde toplam 11.4 milyar TL prim üreterek, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 12.50 büyüme gerçekleştirdi.
90 milyon TL zarar
Ekim ayında TÜFE’deki yıllık yüzde 8.62 enflasyonla mukayese edildiğinde ise, sektörde reel büyüme yüzde 3 oldu. Aynı dönemde sigorta şirketleri toplam 33.3 milyon adet poliçe satarak, geçen yılın aynı dönemine oranla poliçe satışlarını yüzde 11.54 oranında artırdılar. Böylece sigortacılar, 2010 yılında daha çok poliçe sattılar ama aynı oranda prim girdisi sağlayamadıkları gibi ciddi oranda da hasar ödediler. Sonuçta sigorta şirketleri, sektörün lokomotifi sayılan kasko, trafik ve sağlık sigortalarında
zarar ettiler. Bu zarar; kasko sigortasında 296 milyon TL, trafik sigortasında 359 milyon TL ve sağlık sigortasında da 22 milyon TL oldu. Sigorta sektörünün sadece otomobil sigortalarından doğan zararı 655 milyon TL’ye yaklaştı. Sonuçta sigorta şirketleri geçen yıl 240 milyon TL’lik bilanço karı yakalarken, 2010 yılının 10 aylık döneminde 90 milyon TL bilanço zararı açıkladılar.
Rekabet zarar getirdi
Zararın nedeni ise, şirketler arasında yaşanan kıyasıya fiyat rekabeti oldu. Şirketlerin, pazar payı kaybetme endişesiyle izledikleri, “diğer şirket ne fiyat veriyorsa, biz daha düşüğüne sigorta yapıyoruz” politikası, sonuçta en çok üretimin yapıldığı ve en çok poliçenin satıldığı üç ana branşta zarar getirdi. Bu çerçevede sigorta şirketlerinin 2001 yılından beklentileri de çok umutlu değil. Sigortacılar, kıyasıya rekabetin 2011’de de devam edeceğini belirterek, bu tablonun bazı şirketlerin mali bünyesini zayıflatacağını söylüyor. Kimi şirket yöneticileri ise, önümüzdeki yıl, şirket el değişimleri yaşanacağını savunuyor.

Haberin Devamı

Sektörün 2010 yılı bilançosu

Sigorta şirketleri 11.4 milyar TL prim üreterek, yüzde 3 reel büyüme gerçekleştirdiler.
Toplam satılan poliçe adedi 33.3 milyon oldu. Geçen yıla oranla poliçe sayısı yüzde 11.54 arttı.
Sigorta şirketleri daha çok poliçe sattılar ama aynı oranda prim girdisi sağlayamadılar.
Kıyasıya rekabet nedeniyle sigorta primlerini ciddi oranda düşüren şirketler, topladıkları primle hasarı karşılayamayınca bazı branşlarda zarar ettiler.
Kasko sigortasında 296 milyon TL, trafik sigortasında 359 milyon TL zarar eden şirketlerin, oto sigortalarındaki toplam zararı 655 milyon TL’ye yaklaştı.
Sigorta şirketleri sağlık sigortasından da 22 milyon TL zarar ettiler.
Şirketler, 2009 yılında 240 milyon TL bilanço karı yakalarken, 2010 yılının 10 aylık döneminde 90 milyon TL zarar açıkladılar.

Haberin Devamı

Fiyat rekabeti zarar veriyor

ANADOLU Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, pazarda yaşanan fiyat rekabetine ve rekabetin getirdiği zarara değinerek, şunları söyledi: “Bu durum, 2011 yılında da sürdürülemez. Eğer aynı seyir devam ederse bazı şirketlerin mali bünyelerinde zayıflığa yol açıp, sektördeki şirket yapılarında değişiklikler olabilir. Buna rağmen, 2010 yılını, önceki seneye oranla daha iyi koşullarda geçirdik. 2011 yılında ise, sektörde hissedilir bir büyüme yaşanacak. Özellikle araç satışlarının artışına paralel olarak, araç sigortalarında da artış yaşanacak.”

Kârlılıklar düşmeye devam edecek

ERGO Sigorta Genel Müdürü Mert Ekitmen, sektördeki büyümenin karlılığa yansımadığını ifade ederek, şunları söyledi: “Aşırı fiyat odaklı rekabet ve yatırım gelirlerindeki azalış nedeniyle, düşen karlılığın 2011’de de bir süre daha devam etmesini bekliyoruz. Faiz oranlarının düşmesine bağlı olarak yatırım gelirlerinin azalması ve fiyat odaklı rekabetin artması sektörün zarar etmesine yol açtı. Ancak 2011 yılında sektörün rasyonel fiyatlama yapısına kavuşacağını öngörüyoruz. Tabi sektörün gelişmesi için en önemli konulardan biri kamuoyunda sigorta bilincinin artırılması.”

Haberin Devamı

Büyüme rakamları olumlu

AVİVA Sigorta Genel Müdürü Ertan Fırat, sigorta sektörünün ekonomiden doğrudan etkilenen sektör olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Ekonomik krizden çıkmakta olduğumuz bu yıl, sektörün büyüme rakamları olumlu. Türkiye ekonomisinden bir kaç puan üstünde büyüyor. Bu yılın sigorta sektörünü yavaşlatmadığını söyleyebiliriz. Ayrıca Hazine’nin kararlarıyla daha sağlıklı bir yapıya kavuşuyor.  2011 yılı ile ilgili beklentilerim olumlu.”

Kaskoda fiyatlar artmalı

IŞIK Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, 2010 yılının karlılık açısından en kötü yıl olarak hatırlanacağını belirterek, şunlarını kaydetti:”2011 yılının karlılığın ön planda olmasını ümit ediyorum. Kasko ve trafik sigortalarında fiyatların gerçek değerine yükseltilmesi gerekiyor. Zarar rakamları sermayedarların baskısını da artıracak. 2011 yılında gerek sigorta şirketleri, gerekse de sektör üst kurumları önlem alacak veya şirketleri önlem almaya zorlayacak. ”

Haberin Devamı

Sektör dönüşüm içinde

LİBERTY Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, sektörde artan fiyat rekabeti sonucu düşen fiyatlar ve azalan karların, sigortacılıkta farklı iş yapış şekillerini gündeme getirdiğini vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörümüz ciddi bir dönüşüm içinde. Reel faizlerin yüksek seyrettiği, dolayısıyla yatırım gelirlerinin teknik karlılığı desteklediği bir ortamdan; rekabetin yoğunlaştığı, faizlerin düştüğü ve teknik sigortacılık ihtiyacının arttığı bir döneme girdik.”

Hizmette rekabet etmiyoruz

GENEL Sigorta Genel Müdürü Serdar Gül, olumsuz tablonun 2011 yılında değişeceğini belirterek, şunları söyledi: “Prim üretiminin yüzde 46’sı kasko ve trafik sigortalarından geliyor. Lokomotif branşlar. Ancak, bunu karlılık açısından ifade etmemiz ne yazık ki mümkün değil. Bu branşlarda toplam zarar 655 milyon TL oldu. Nedeni de sigortacılık tekniğinden uzaklaşılarak uygulanan fiyat politikası ve rekabetin hizmetten ziyade fiyat odaklı hale gelmesinden kaynaklanıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!