Sigorta öncelikli ihtiyaç oldu, güven konusunda şirketler tam not alamadı

Güncelleme Tarihi:

Sigorta öncelikli ihtiyaç oldu, güven konusunda şirketler tam not alamadı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2012 00:00

Sigorta Şirketleri Birliği’nin yaptırdığı “Türkiye’de Sigorta Algısı” araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. Araştırmaya katılanların çoğunluğu sigortanın öncelikli ihtiyaç olduğunu belirtirken, sadece yüzde 41’i sigorta şirketlerine güvendiğini söyledi.

Haberin Devamı

SİGORTA yaptırmak öncelikli ihtiyaç olarak görülüyor ama sigorta şirketlerine güvenilmiyor. Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’nin (TSRŞB), İDE Araştırma şirketine yaptırdığı “Türkiye’de Sigorta Algısı” araştırmasından çarpıcı sonuçlar çıktı.

Bu yılın Ocak-Şubat aylarında, 17 ilde sigorta sahibi olan ve olmayan 3 binin üzerinde kişi ile yapılan araştırmaya göre, en fazla endişe duyulan konuların başında; sağlık, işsizlik, ekonomi, enflasyon ve deprem geliyor. Araştırmanın sonuçlarına göre, büyük bir çoğunluk sigorta yaptırmanın öncelikli ihtiyaç ve sigortanın da çağdaşlık göstergesi olduğunu belirtirken, araştırmaya katılanların sadece yüzde 41’i sigorta şirketlerine güvendiğini söylüyor. Sigorta şirketlerinin, uğradığı zararı tam karşıladığını söyleyenlerin oranı ise yüzde 36.

Haberin Devamı

Sigortalı kesim memnun
Türkiye’de Sigorta Algısı araştırmasına göre sigorta sahiplerinin yüzde 90’ını ise, satın aldıkları sigortadan memnun. İşyeri, kasko ve trafik sigortalarından duyulan memnuniyet ise ortalamanın üzerinde.  Sigorta yaptırmama sebepleri sorulduğunda ise; yüzde 54’ü maddi durumdan dolayı primleri ödeyemeyeceğini belirtirken, yüzde 32’si de devletin sunduğu sosyal güvencenin yeterli olduğunu söylüyor.

Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, “Analize bakarsak genç nesilde sigortaya güven daha yüksek. Ancak oto, konut, işyeri sigortalarına ihtiyaç duyanlar 30 yaş ve üzeri. Bu grubun hafızasında geçmiş dönemlerdeki birbirinden farklı uygulamaları var” dedi.

Sigortaya yönelik algıda sorun var

TÜRKİYE Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği Başkanı Mustafa Su, araştırma sonuçlarını değerlendirerek, şu açıklamalarda bulundu: “Araştırmanın sonuçlarına göre yüzde 59’luk bir kesimin sigorta şirketlerine güvenmediği gözüküyor. Ama bu kesim zaten sigorta yaptırmamış bir kesim. Sigortası olup da şikayet edenlerin oranı ise sadece yüzde 2. Şunu da söylemek gerekir, gerek Birliğe gerekse de Hazine’ye gelen şikayetler incelendiğinde, verilen teminatın doğru algılanmadığı sonucu çıkıyor. Yani, sigortaya yönelik algıda sorun var. Araştırmanın bir başka sonucu da sigorta primlerinin pahalı olduğu yönünde ki, ben bunu kabul etmiyorum. Tüketici bir araştırma yapsa sigortanın pahalı olmadığını görür.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!