Sign Of The City bizim ‘Altın Kelebek’imiz

Güncelleme Tarihi:

Sign Of The City bizim ‘Altın Kelebek’imiz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2014 01:02

DAIKIN, Hürriyet gazetesinin düzenlediği ‘Sign Of The City Awards’ın sponsorlarından oldu.

Haberin Devamı

Yarışmayı ‘İnşaatın Oscar’ları’ olarak nitelendiren Daikin Genel Müdür Yardımcısı Tuna Gülenç, “Sign Of The City, yakın gelecekte ‘Altın Kelebek’ gibi olacak” dedi.

TÜRKİYE’nin en büyük klima üreticilerinden Airfel’i 2011’de Sanko Holding’ten 246 milyon dolar bedelle satın alan Japon klima üreticisi Daikin, Hürriyet’in bu yıl düzenlemeye başladığı ‘Sign Of The City Awards’ yarışmasının sponsorlarından biri oldu. Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumundaki inşaat sektörünün ödüllendirilmesinin çok önemli olduğunu ifade eden Daikin Genel Müdür Yardımcısı Tuna Gülenç, projenin ‘inşaatın oscarları’ konumunda olduğunu söyledi. Projenin kendilerini de heyecanlandırdığının altını çizen Gülenç, “Her 3 büyük inşaat projesinden birinde Daikin ürünleri kullanılıyor. Bu açıdan bakıldığında inşaat projelerine ödüller verilirken, biz de ödüllendirilmiş olacağız. Bizim ürünlerimizin kullanıldığı projelerin ödüllendirilmesi bizleri de mutlu ediyor. Ödüllerin uzun yıllar devam edeceği konusunda hiçbir şüphemiz yok. Gelecek yıllarda ‘Altın Kelebek’ ödülleri gibi prestijli olacağından eminiz. Hürriyet Gazetesi bizim için çok önemli bir mecra” diye konuştu.

YAZ SERİN GEÇTİ

Daikin’in Türkiye’deki çalışmaları hakkında da bilgi veren Gülenç, “2 yıl içinde klima pazarında yüzde 7 pazar payı ile 3. sıraya yerleştik. 2011’de 8 bin klima satarken, 2013’te 55 bine çıktı. Marka bilinirliği konusunda da çok önemli noktalara ulaştık. Airfel’i satın aldığı 2011 yılında 340 milyon TL ciroya ulaşan Daikin, 2013’te ise bu rakamı 704 milyon TL’ye çıkardı. Merkezi klima sistemlerinde de yüzde 35-40’lık pazar payımı var. 2014’te büyümemizi sürdüreceğimize inanıyorum” dedi.

AIRFEL İLE ISITIYORUZ

Daikin’in klima dışında ısıtma sistemlerinde de var olduğunun altını çizen Gülenç, “Bu alanda Airfel markası ile üretime devam ediyoruz. Türkiye kombi pazarında yaklaşık yüzde 6’lık pazar payına sahibiz. Hendek’teki fabrikamızda üretim gerçekleşiyor. Orada üretilen ürünleri AB ülkelerine, Rusya’ya hatta Çin’e bile ihraç ediyoruz. Türkiye’de 900 bin adetlik bir kombi pazarı var. Artık bütün illerde herkes kombisini aldı. Ancak şimdi de değişim pazarı var. Kentsel dönüşüm de var. Ancak, 2 bin metrekare inşaatlarda merkezi sistem kullanılacak. Hedefimiz bu yıl 60 bin kombi satmak” dedi.

Haberin Devamı


Klima pazarı büyüyecek

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de klima pazarını daha çok büyüyeceğine dikkat çeken Tuna Gülenç, “Türkiye’de klima kullanım oranı yüzde 15’lerde. Bu rakamla Avrupa’nın en önemli pazarları arasındayız. Japonya’da ise klima kullanım oranı nerdeyse yüzde 100’lere ulaşmış durumda. Bu açıdan bakıldığında satış rakamlarının daha da artacağını söyleyebiliriz” diye konuştu.
Sosyal sorumluluk projeleri kapsamında da kadın girişimcilere destek olduklarına vurgu yapan Tuna Gülenç, “Üniversiteden yeni mezun olan toplam 200 kadına sıfır sermaye ile Daikin şubesi açması konusunda yardımcı olacağız. Gelecek mart ayındada 14 kadın girişimci ilk mağazalarını açmış olacak” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Sign Of The City bizim ‘Altın Kelebek’imiz


Yarışma için 200’ün üzerinde başvuru geldi

İNŞAAT ve gayrimenkul projelerinin ödüllendirileceği “Sign of the City Awards” yarışmasına inşaat sektörü yoğun ilgi gösterdi. Hürriyet’in öncülüğünde hayata geçen, yarışma için 135 farklı proje ile 200’ün üzerinde başvuru yollandı. Hafele, Daikin ve Cushman & Wakefield sponsorluğunda ve EY Türkiye ile Mipim’in stratejik ortaklığında gerçekleşen yarışmanın ödül töreni, 6 kasım 2014’te 4 Seasons Bosphorus Otel’de gerçekleşecek. Projeleri başkanlığını Dr. Y. Müh. Mimar Doğan Hasol’un yaptığı 18 kişilik jüri 3 aşamada değerlendirecek. Yarışmada; en iyi rezidans, en iyi az katlı konut, en iyi çok katlı konut, en iyi müstakil konut, en iyi karma proje, en iyi AVM, en iyi ofis, en iyi sağlık projesi, en iyi eğitim projesi, en iyi sosyo-kültürel yapı, en iyi endüstriyel yapı, en yeşil bina, en iyi mimari tasarım, en iyi dönüşüm projesi, en iyi pazarlama projesi ve en iyi konsept mimari tasarım dallarında ödül verilecek. Jüri ayrıca bir projeye de özel ödül verecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!