Güncelleme Tarihi:
Gaziantep Nizipli Abuzer Göktaş (52), ismi yarattığı “Şalvarlı Et” markası ile Türkiye'de zincir et mağazaları konseptini başlatmıştı.
Amerika’da ikiz kulelerin vurulduğu gün olan 11 Eylül 2001’de ilk mağazasını İstanbul Bağcılar’da açan Göktaş 5-6 yıl içinde mağaza sayısını 10’a çıkardı ve 100 milyon TL ciroya erişti. Ancak 2 yıl önce içine girdiği mali krizi aşamayınca “Şalvarlı” markası dahil tüm mağazaları birer birer elinde çıktı.
2001’de ilk açtığı mağazaya 300-400 metre uzaklıktaki “Çarşı Et” isimli mağazada görüştüğümüz Abuzer Göktaş’ı mağaza içindeki işleri koordine ederken bulduk. Göktaş, Çarşı Et’in kendisine ait olmadığını söylüyor. Ancak konuşma arasında bu söyleme açıklık getiren ifadelerde de bulunuyor: “Bir dönem çok bunaldım. Hala bir miktar borcum var. Gerçi sektörden herkes burada olduğumu biliyor ama yine de üstüme gelmelerini istemiyorum.”
Bu mesleğin hem hamalı hem tüccarıyım
Bir yanda tezgahın arkasında mağaza içindeki işleri koordine eden Göktaş, herşeye sıfırdan başladığını şu sözlerle anlatıyor:
"Türkiye’den giderken herşeyden bunalmıştım adeta. Bir yandan alacaklılar, bankalar vergiler...Ancak orada da yapamadım. Ülkemi dostlarımı özlemiştim. En önemlisi de işimi özlemiştim. Ben bu mesleğin hem çobanı hem hamalı hem tüccarıyım. Şu anki tek düşüncem kalan borçlarımı ödemek ve aklımdaki büyük projeyi hayata geçirmek. Bu sektöre yeni bir soluk getirmek istiyorum”
Aile beş kuşaktır et işinde
Abuzer Göktaş “Bildiğim tek iş bu" derken mağaza içindeki et reyonlarına gelen-giden müşterilere bakıyor. Zira haksız da sayılmaz. Kökleri Şanlıurfa’ya dayanan Göktaş Ailesi beş kuşaktır hayvancılık sektöründe. Celebcilik, besicilik, toptan- perakende et işi yapan aile üyeleri, sektörün en tanınan isimleri. Abuzer Göktaş’ın şimdilerde küs olduğu 7-8 kardeşi de aynı sektörde. Göktaş'ın oğlu da kayınpederi ile birlikte et market işinde.
Şalvarlı’yı İstanbul’da marka yaptı
Abuzer Göktaş kendi anlatımına göre 1990’ların başında İstanbul’a geliyor. Başlangıçta toptan et satışı yapıyor. Takvim yaprakları 11 Eylül 2001’i gösterdiğinde Bağcılar’daki ilk mağazasını açtı. Şalvarlı Et ismi kısa sürede yayıldı. Mağaza sayısı 10'u buldu. İstanbul'da iki bölgeye konuşlu TIR'larla et sattı. İstanbul dışında Ankara’da da mağazalar açtı. Dini programların medyatik ismi, İlahiyat Akademisyeni Nihat Hatipoğlu ile Ankara'daki yatırımında ortak oldu.
Yükselişi gibi batışı da hızlı oldu
Ancak özellikle 2010'da içine düştüğü darboğaz aşılamayınca Abuzer Göktaş ve “Şalvarlı” markası içinde sonun başlangıcı başladı. Göktaş o süreçte haklarında çıkan bir takım 'karalama' faaliyetlerinin de etkili olduğunu en son bankaların da üzerlerine gelmesi ile işleri toparlayamadıklarını söyledi. Kardeşlerinin en büyüğü olan Göktaş o süreçte kardeşlerinden de büyük zarar gördüğünü şu sözlerle anlatıyor “Kardeşlerim diğer alacaklılarımdan önce davrandılar. Mağazalarımı yok pahasına aldılar.”
Ben bu işten başka bir şey yapamam
Abuzer Göktaş içine düştüğü darboğazdan elindeki tüm mağazaları ve “Şalvarlı” markasını çıkarmasına rağmen hala kurtulabilmiş değil. Göktaş “O süreçte öyle
"Galiba Züğürt Ağa gibiyim"
Çok değil bir kaç yıl önce yüzlerce insanın yanında çalıştığı, binlerce tüketiciye ürün satan, milyon dolarlık cirolar elde eden ve eşinden de ayrılan Abuzer Göktaş’a, Şener Şen’in hayat verdiği "Züğürt Ağa" tiplemesini hatırlatarak "Şimdiki durumunuz Züğürt Ağa gibi görünüyor" diyorum; önce gülüyor, sonra yüzünde oluşan hüzünle "Evet öyle görünüyor galiba” diyor.
Yıllık 500 milyon dolar ciro hedefim var
Abuzer Göktaş et piyasasına yeni bir soluk getireceği inancında. Göktaş, “Türkiye’de ilk perakende et marketlerini ben açtım sonra bu yaygınlaştı. Bundan sonra daha farklı bir proje düşünüyorum. Et piyasası 10 milyar dolarlık bir büyüklükte. Tüm detaylarını ortaya çıkardığım projemi hayata geçirebilirsem yıllık 500 milyon dolar ciro hedefim var” diyor. Proje fikrini sır gibi sakladığını yineleyen Göktaş ayrıntılı konuşmaktan ise kaçınıyor.
Şalvarlı markasını Kayserili Gözde aldı
Abuzer Göktaş şimdilerde “Çarşı Et” isimli et mağazasında hayalini kurduğu proje için uygun partner aramaya devam ederken Şalvarlı markasını ise geçtiğimiz yıl Kayserili Gözde Et satın aldı. Şalvarlı Et’in yeni sahibi Kayserili işadamı Hasan Bağlamış’ın hedefinde İstanbul pazarında büyümek duruyor.