Güncelleme Tarihi:
Yaşananlarla ilgili Hürriyet’e konuşan rezervasyon mağduru Ender Bayram, “Rezervasyonumuzu 2017 Aralık ayında yapıp 8 bin TL ödedik. Tüm onaylarımızı aldıktan sonra İstanbul’dan yola çıktık. Hatta oteli övdüğümüz arkadaşlarımız da aynı tur şirketine ödeme yapıp bize katıldı. Ancak Antalya’ya geldiğimizde büyük bir şok yaşadık” dedi.
ODALARA ALINMIYORUZ
Otel yetkililerinin, “Tur şirketi ile sözleşmemizi iptal ettik. Sizi otele alamayız” dediğini aktaran Bayram, “Şu an ödemesini yaptığımız, rezervasyon onayı aldığımız otele giremiyoruz. Bizim gibi onlarca mağdur var. Tatil hayali ile yüzlerce kilometre yol geldiğimize mi yanalım, kapıda kaldığımıza mı? Üstelik tatmin edici hiçbir açıklama da yapılmıyor” diye konuştu.
Yaşanan mağduriyeti ilgili bakanlık ve tüketici mahkemesine taşıyacaklarını belirten Bayram, şöyle devam etti: “Otelle tur şirketi arasında yaşanan anlaşmazlık neden bizi ilgilendirsin? Biz tüketici olarak tüm işlemleri yerine getirdik. Üstelik böyle bir anlaşmazlık varsa neden önceden bilgilendirilmedik? Bu yapılan turizmi katletmek.”
Otelin santral numarasına yanıt verilmezken, otele ait resmi internet sitesi üzerinden şu açıklama yapıldı: “01.08.2018 tarihi itibariyle Calista Tur ile olan sözleşme; acentenin taahhütlerini yerine getirmemesi, otel üzerinden fazla satışlar yapması ve neticesinde otelin olumsuz yorumlarla itibarının zedelenmesinden dolayı tek taraflı olarak fesih edilmiştir. 09.08.2018 (Perşembe) tarihi itibariyle Calista Tur aracılığıyla rezervasyon yaptıran misafirlerin otele giriş işlemi yapılmayacaktır.”
GERİ ADIM ATTILAR
BU açıklamadan birkaç saat sonra Hürriyet’in haberi sonrasında mağdur tatilcilerin otele girişlerinin kabul edildiği öğrenildi. Hürriyet’e konuşan mağdurlar, “Olay hurriyet.com.tr’de yayımlanınca jandarma ve Turizm İl Müdürlüğü devreye girdi. Hemen ardından apar topar odaya kabul edildik. Ancak tur şirketi hala ortada yok” diye konuştu.
GENEL MÜDÜR KONUŞTU: “KARAKOLDAYIM, NE YAPACAĞIMIZI ŞAŞIRDIK!”
Antalya’nın Manavgat İlçesi’nde yaşanan rezervasyon skandalı ile ilgili Hürriyet’e konuşan Side La Grande Resort Genel Müdürü Seyfi Öksüz, “Biz bu konuyu medyaya duyurmak istemiyorduk çünkü bu durum batan bir tur firması ile ilgili. Biz bu firma ile olan kontratımızı tek taraflı olarak fesih ettik ancak firma misafirlere bilgi vermemiş” dedi.
HER YERDEN GELİYORLAR
Otel olarak misafirlere bilgilendirme yapılmasını talep ettiklerini anlatan Öksüz, şöyle devam etti: “Kontratı fesih ettikten sonra misafirlerin başka tesise yönlendirilmesini istedik. Bu talebi de yasal yollarla istedik. Ancak misafirler gelmeye devam ediyor. İzmir’den, Kütahya’dan, İstanbul’dan hatta doğu illerinden gelenler var.”
TATİLCİLERE UYARI
Biz de ne yapacağımızı şaşırdık. Ben şu anda jandarma karakolunda olayı anlatıyorum. 10-15 gündür de bu işi idare ediyoruz. İnsanlar 1 yıl çalışıp tatil hayali ile buraya geliyorlar. Söz konusu firma kontratımız devam ederken bizden 50 kontenjan almış, 100 oda satmış. Rezervasyon günü geldiğinde de ‘Otel dolu’ deyip başka tesislere yönlendirme yapmaya çalışmış. Umarım bundan sonra mağduriyet yaşanmaz. Biz Calista Tur üzerinden otelimize rezervasyon yaptıran misafirlerimizi uyarıyoruz. Lütfen rezervasyon bilgilerinizi kontrol edin.”
SON 24 SAATTE YAŞANANLAR