Güncelleme Tarihi:
Beyaz ve mavi yakalıların işyerlerine servisler aracılığı ile taşınması hem çalışana kolaylık, hem de şirketlerin mesai kaybı sorununa bir çare. Özellikle İstanbul’da işe geliş gidiş saatlerinde trafik çileye dönüşebiliyor. İşe yetişmek için belediye otobüsünde balık istifi yolculuk ya da içi tıka-basa dolu minibüs kapısından sarkan insanları görmek İstanbul’da yaşıyorsanız şaşırtıcı değil. İşe ulaşana kadar 'pestili çıkmış' bir çalışan yerine servisle evine yakın noktadan alıp çalışanını oturtarak işe getirmek şirketler için de günümüzde bir ihtiyaç.
Ancak Türkiye ve özellikle de İstanbul şartlarında önemli bir taşımacılık faaliyeti olan personel servisleri konusunda çeşitli sorunlar yaşanıyor. Özellikle farklı yerlerde oturan ancak aynı servisi kullanan personelin kendine ait ortalama seyahat süresini kısaltmaya çalışması, zaman zaman da farklı güzergahtaki servislerden faydalanmak istemesi ve yeni işe girenlerin en uygun servise atanması gibi ihtiyaçlar genelde bilimsel olmayan yöntemlerle çözümlenmeye çalışılıyor. Ancak bu durum çoğu zaman ciddi sorunlara yol açabiliyor.
Google, Yandex gibi dünya devleri ile çalışan Başarsoft’un son 4 yıldır yol, piyasa gibi bütün şartları dikkate alarak geliştirdiği servis yönetim yazılımı olan Rotaban, işletmelere hem taşımacılık maliyetlerini kontrol edebilmeyi, hem de verilen hizmetin tüm çalışanlara adil bir şekilde sunmayı hedefliyor.
ÖZEL ALT YAPISI VAR
Başarsoft mühendisleri, Rotaban'ı, personel taşıma hizmeti alan kurumsal firmalar için tasarlanmış, rota hesaplama, optimize etme, görselleştirme ve yönetim sistemi olarak ifade ediyor. Rotaban’ın amacı; kurumlar için personellerin araçlara göre dağılım planlamasını oluşturmak, bu araçların belirlenen kriterler doğrultusunda optimuma en yakın rotalarını, kendine özel altyapısı sayesinde hızlı bir şekilde hesaplamak, görselleştirmek ve servis hizmeti sisteminin sürdürülebilir bir yönetimini sağlamak.
DAHA AZ YAKIT KULLANIMI
Geleneksel servis güzergahları çalışanlar arası huzursuzluğa sebep olabilir. Bazı çalışanlar servise inmek ve binmek için çok yürüdüklerinden, en son bırakılıp en erken alınmaktan şikâyet edebiliyor.
Başarsoft CEO'su Alim Küçükpehlivan, sisteme ilişkin yaptığı açıklamada "Teknik ifadeyle Rotaban çalışanların güzergah ve iniş-biniş noktaları ile ilgili istek ve şikâyetlerinin değerlendirilmesi, yönetimi ve çözümü etkin bir şekilde gerçekleştirme imkan ve yetneğine sahip bir yazılım. Optimizasyon öncesi ve sonrası çalışanların yürüme mesafelerinin tespitini yapma, servis rotalarının mesafe bilgisini elde eder. Bu sayede kurum çalıştığı tur şirketlerini mesafe bazında denetlemiş olur. Bu sistem servis rotalarında sağladığı tasarruf nedeniyle çevrenin korunmasına yardımcı oluyor; yakıt tüketimini de yüzde 30 azaltıyor. Günlük tek yönde 700 kilometre mesafe kat eden 10 araçlık bir servis filosu, Rotaban sayesinde yüzde 30’luk bir tasarruf yaparak senede 35,26 ton daha az karbon salınımı yapıyor. Bu da 111 ağacın kesilmekten kurtarılması anlamına geliyor" dedi.
SİSTEM KULLANIMDA
Alim Küçükpehlivan, sistemi kullanmaya başlayan bir çok büyük firmanın olduğunu ifade ederek, bir kamu bankasının sistemi kullanmaya başlaması ile birlikte önemli bir maliyet azaltımına gittiğine işaret etti.