Güncelleme Tarihi:
Dünyada hava trafiğinden kaynaklanan yüzde 2.2’lik karbondioksit emisyon oranını düşürmeyi hedefleyen Siemens, Diamond Aircraft ve EADS şirketleri, hava taşıtlarının daha verimli hale gelmesi için DA36 E-Star motorlu planörün tahrik sistemini elektrikli hale getirdi.
Yakıt tüketimi azalıyor
Üç şirketin işbirliğiyle, hibrid elektrikli tahrik konseptini test etmek amacıyla üretilen iki kişilik motorlu planör, ilk uçuşunu Avusturya’nın Viyana şehrindeki Wiener Neustadt havaalanında başarıyla gerçekleştirdi. Seri hibrid elektrikli tahrik sistemi konsepti elektrik enerjisiyle sessiz bir kalkış gerçekleştirirken, yakıt tüketimi ile emisyon miktarında önemli bir azalma sağlanıyor. Aynı zamanda uçağın ihtiyaç duyulan daha uzun mesafeleri uçması da mümkün hale geliyor. Gelecekte, büyük ölçekli uçaklarda da kullanılması planlanan teknoloji sayesinde, günümüzün en verimli tahrik sistemlerine göre bile yakıt tüketimi ve emisyonu yüzde 25 oranında azaltılıyor.
Bir uçak daha geliyor
Siemens, geleneksel tahrik sistemleriyle karşılaştırıldığında beş misli daha hafif olacağı tahmin edilen yeni bir elektrik motorunun geliştirilmesi üzerinde de çalışıyor. İki yıl içerisinde, çok hafif bir elektrikli tahrik sistemine sahip başka bir uçağın daha hazır olacağı tahmin ediliyor. Siemens bünyesinde elektrikli uçak geliştirme çalışmalarını başlatan Dr. Frank Anton, seri hibrid elektrikli tahrik sisteminin çok geniş bir yelpazede kullanılacak şekilde düzenlenebileceğini ve bu sayede uçaklarda da kullanımının çok uygun olduğunu belirtti. Bu teknolojiyi öncelikle küçük ölçekli uçaklarda denemek istediklerini ifade eden Anton, “Ancak uzun vadede bu tahrik sistemi büyük ölçekli uçaklarda da kullanılacak. Yakıt tüketimini ve emisyon miktarını yüzde 25 azaltmak istiyoruz” dedi.