Seramikte dünya markası olmayı hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Seramikte dünya markası olmayı hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2010 17:01

Türkiye’nin seramik üreticilerinden Tanışlar Grup bünyesine 2004 yılında katılan Uşak Seramik, yurtiçinin yanı sıra yurtdışında da büyüyor.

Haberin Devamı

Seramik Sektörünün bir numaralı ülkesi olarak bilinen İtalya’dan Kanada’ya,  Moritanya’dan Cibuti’ye kadar  5 kıtada  36 ülkeye ihracat yapan Uşak Seramik, dünya markası olmayı hedefliyor.

Tanışlar Grup Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Tanış, sektörün geçen yıla göre ortalama yüzde 25 oranında canlandığını belirterek, bu kapsamda  yıllık 13 milyon metrekare üretim yapan firmanın üretiminin, yeni gelen iç ve dış talepleri karşılamaya yetişemediğini  belirterek, “Bayilerimizden sürekli sipariş alıyoruz” dedi.  Bu doğrultuda,  Uşak’ta bulunan üretim tesislerini teknolojik yatırımlarla yenilediklerini, ürün portföyünü  ise genişlettiklerini  ifade eden Durmuş Tanış, yapılan ve devam eden Ar-Ge yatırımları  ile birlikte  toplam üretimi 5 milyon metrekare artıracaklarını kaydetti.
Tanış, ayırca, “Bu yıl, dijital baskı teknolojisine de yatırım yapılmasını planlanlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

CİRO BAZINDA YÜZDE 15’LİK BÜYÜME BEKLENİYOR

Bu arada, 2009 yılını 74 milyon TL ciro ile kapatan Uşak Seramik, 2010 yılında 85 milyon TL ciro elde etmeyi planlıyor. 2009 yılında yaşanan küresel krize karşın yılı yüzde 6’lık bir büyüme ile kapatan  firma, yapmış olduğu yeni yatırımlarla birlikte bu yıl büyümede 2 katı aşkın bir artış hedefleyerek büyüme rakamını  yüzde 15’e çıkarmayı öngörüyor. Firma, 2005’te yüzde 2.36 olan Pazar payını 2009’da yüzde 6.54’e çıkardı.

HEDEF İHRACATTA PAZAR PAYINI  % 30’A ÇIKARMAK

Toplantıda, Uşak Seramik’in hedefleri konusuna da değinen Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Tanış, 2009 yılında ağırlık verdikleri Ortadoğu ve Afrika’ya yönelik çalışmaların ve yeni pazar arayışlarının 2010 yılında da devam edeceğini belirterek, “Ürünlerimizi başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 5 kıtada 36 ülkeye ihraç ediyoruz. Firmanın ihracata verdiği önem dahilinde halen yüzde 25 olan ihracat payımızı yüzde 30’a çıkarmayı öngörmekteyiz” diye konuştu.

İSPANYA’DA FABRİKALAR KAPANDI TÜRKİYE 2’NCİLİĞE YÜKSELİYOR

Öte yandan, seramik üretiminde dünya ikincisi olan İspanya’da geçen yıl 200 seramik fabrikasının kapandığını vurgulayan Tanış, şu bilgileri verdi: “Dünya lideri İtalya’da da kapanmalar başladı. İspanya ve İtalya’da firmaların durumu çok kötü. Türkiye’de ise tam tersine işler çok iyi.  Ülke olarak ihracatımız hızlanıyor. Ülkemiz, şu anda Avrupa’nın üçüncü seramik karo ihracatçısı konumunda.  Türkiye ikinciliğe doğru yol alıyor.”

Haberin Devamı

İSPANYA’DA MARKA ALACAK

Öte yandan, gazetecilerin sorularını yanıtlayan Durmuş Tanış, İspanya’da kapanan bir firma ile ilgilendiklerini ifade ederek, “İspanya’da sektörde 1. Ligde olan bir firmanın markasını satın almak için görüşmeler  yapıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!