Sepete yüzde 21 fazla ürün girdi, 12 bin kişiye ’iş kapısı’ açıldı

Güncelleme Tarihi:

Sepete yüzde 21 fazla ürün girdi, 12 bin kişiye ’iş kapısı’ açıldı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2009 00:00

Krizde ’fiyat dondurmak yetmez, indirmek gerekir’ diyen Migros Türk, ekim ayından buyana müşteri sayısını yüzde 11 artırırken, müşteriler 2008’in ilk 8 ayına göre aynı harcamayla yüzde 21 fazla ürün alabildi. "Krizden etkilenmedik demek yanlış olur. Ancak krizi etkili yönetiyoruz" diyen Migros Türk Genel Müdür Özgür Tort, iki yılda 12 bin kişiyi işe alacaklarını söyledi.

MİGROS Türk, ekonomik kriz döneminde ’fiyat dondurmak yetmez, indirmek gerek’ ilkesiyle hareket ederek ekim ayından buyana müşteri sayısını yüzde 11 artırırken, müşteriler 2008’in ilk 8 ayına göre aynı harcamaya yüzde 21 ilave mal alabildi. Migros Türk Genel Müdürü Özgür Tort, "Her kriz ezber bozar. Biz fiyatları aşağı çektik. Bu cesur adıma, müşteriden iki adımla karşılık aldık" dedi. Tort, krizin etkilerinin hissedilmeye başlandığı 2008’den buyana, tedarikçileriyle ekonomik canlılık ve büyümeye odaklanarak kader birliği yaptıklarını, ürkek talebin önüne geçtiklerini kaydetti. "Krizden etkilenmiyoruz demek yanlış. Bizi de etkiliyor. Ancak krizi etkili bir şekilde yönetiyoruz" diyen Tort, 2008’de 5.1 milyar TL ciro yaptıklarını, 2009 yılı için 6 milyar TL ciro hedefi koyduklarını söyledi. Tort, "2012’de planladığımız gibi 10 milyar kulübüne gireceğiz" dedi.

Haftada 8 mağaza açacak

Migros Türk’ün değerlendirme toplantısında konuşan Özgür Tort, bu yıl 250 milyon TL’lik yatırımla haftada 8 mağaza açacaklarını ve yılı toplam 400 mağazayla kapatmayı hedeflediklerini söyledi. Tort, "Türkiye’de kriz koşulları ortadan kalktığında yaptığımız yatırımlar sayesinde yeni dönemi çok daha büyük bir grup olarak karşılayacağız. Krizin etkileriyle endişeye kapılmadan büyüme planlarını aynen hayata geçiriyoruz. 2009 ve 2010 yıllarında toplamda 12 bin yeni istihdam sağlayacağız" diye konuştu. Tort, şu anda felaket senaryoları yaşanmadığını, avantajına göre markalar arasında değişim olsa da ürün cinsinde değişim olmadığını vurguladı.

2008’in sonunda bin 191 mağaza ve 698 bin metrekare net satış alanıyla öngörülen büyüklüğe ulaştıklarını dile getiren Tort, her seferinde hedefledikleri büyüklüğe ulaştıklarını, 15 Şubat itibariyle 722 bin net satış alanı ve bin 245 mağaza ile hizmet verdiklerini, 2009’da şubat ayının ortasına kadar 1.5 ayda biri yurt dışında Azerbaycan’da olmak üzere 54 yeni mağaza açtıklarını söyledi. Bir kişiye sağlanan istihdamın Türkiye’de en az dört kişiyi pozitif yönde etkilediğini belirten Tort, şunları söyledi: "İşsizlik hem perakende sektörü hem de Türkiye için çok ciddi bir tehlike. Çalışan bir kişi kendisiyle birlikte en az dört kişiye bakmakla yükümlüdür. Bu rakam bugünkü Türkiye gerçeğinde belki daha yüksektir. Bu nedenle, Türkiye’de bir kişinin işsiz kalmasıyla, dünyanın herhangi bir yerinde, Avrupa’da işsiz kalması farklı anlamlar taşıyabilir ve farklı sosyal sonuçlar doğurabilir. Yürüttüğümüz faaliyeti sadece ticari bir aktivite olarak değil istihdamı destekleyen bir sorumluluk olarak da görüyoruz."

Evde daha çok vakit geçiriliyor gazete, kitap satışları artıyor

MİGROS Türk Genel Müdürü Özgür Tort’un ortaya koyduğu bazı saptamalar şöyle:

Evde vakit geçirme eğilimi arttı. Bazı müşteri gruplarında hazır, ısıtmalık ürünler yerine çorbayı, pastayı yemeği evde yapmayı tercih edenler çoğaldı.

Beyaz ve kaşar peyniri, siyah zeytin gibi temel gruplara ilgi artarken, özel çeşitler bazı gruplarca daha az satın alınıyor.

Kozmetikte daralma yok, aksine artış var.

Bazı gıda dışı ve elektronik eşyalarda daralma olsa da müşterilerin lükse kaçmadıkça beslenme ve keyif veren ürünlerine ilgisi sürüyor.

Gazete, kitap, hobi ürünleri satışları artıyor.

Temizlik ürünleri ve geniş fonksiyonlu her işe kullanılan ürünlere talep yoğun.

Müşterilerimiz kitlesel olarak bir ürüne ne zaman ihtiyacı var biliyoruz, o gün o dönem en avantajlısını sunuyoruz. 2008’in ilk 8 ayında müşterilerimizin üçte birinin sepetinde bu aksiyonlar çoğunlukta iken son dört ayda yarısının sepeti bu öngörüleri içeriyor.

Yurtdışında satın alma yapabiliriz

ÖZGÜR Tort, 2009’da pazar payını büyütmeyi hedeflediklerini belirterek, "Şu anda yurtdışında 4 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Yeni ülkelerle ilgili de, özellikle son dönemde ortaya çıkan konjonktürde beliren fırsatları kollayacağız. Şartlar uygun olursa yurtdışında da satın alma yapabiliriz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!