OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 28, 2003 00:00
Beyaz gömlekleriyle tanınan Bilsar, Amerikan hazır giyim markası Arrow'u Türkiye'de üretmek üzere anlaşma imzaladı. Arrow Başkanı Ian Ross, ‘‘Dünyanın bütün lisansörlerinin gözü Türkiye'de’’ dedi. Bilsar'ın patronu Selman Bilal, ‘‘Arrow sayesinde 90 ülkede işbirlikçilerimiz olacak’’ diye konuştu.Türkiye'nin önde gelen beyaz gömlek üreticisi Bilsar, Amerikan hazır giyim markası Arrow'u Türkiye'ye getiriyor. Dünyanın ünlü giyim markalarından olan Arrow ile Bilsar Tekstil, New York'ta lisansörlük anlaşması imzaladı.Bilsar ile lisansörlük anlaşması töreninde konuşan Arrow Yönetim Kurulu Başkanı Ian Ross, dünyanın bütün lisansörlerinin gözünü Türkiye'ye diktiğini söyledi. Ian Ross, ‘‘Çünkü Türkiye genç bir nüfusa sahip. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de başarı kaydedeceğimizden eminiz. Bugünün koşulları dikkate değer değil. Türkiye'nin gelecek vaat eden potansiyeli çok yüksek ve mutlaka dahil olunması gereken bir pazar’’ diye konuştu.90 ÜLKEDE İŞBİRLİĞİ2003'ün Arrow için atılım yılı olacağını söyleyen Ian Ross, ‘‘Vizyonumuzu paylaşabileceğimiz bir şirketle, Türkiye pazarına girmenin mutluluğunu yaşıyoruz’’ diyerek, şöyle devam etti: ‘‘Bilsar'ın gerek ABD'de, gerekse dünya çapında sergilediği başarı ve kaliteli çizgisi de bu işbirliğinde büyük rol oynadı. Bu işbirliği, önümüzdeki dönemde farklı projelerle de karşınıza çıkacak.’’ Törende konuşan Bilsar Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal da, ‘‘Arrow’’ markasıyla üretecekleri ürünlerle iç piyasada yılda 2.5 milyon
dolar civarında ciro elde etmeyi hedeflediklerini söyledi. GeleceÄŸe iliÅŸkin stratejilerinde uluslararası iÅŸbirlikleri ve küresel ekonomi içinde saÄŸlıklı adımlar atmaya ve ortaklıklara çok önem verdiklerini anlatan Bilal, ÅŸunları söyledi:‘‘Bu nedenle başından beri bir Türk ortağımız oldu. Boyner grubu ile marka anlaÅŸması yaptık. Daha sonra Ä°talyan ve Ä°ngilizlerle anlaÅŸtık. Åžimdi de Amerikan markası Arrow ile anlaşıyoruz. Bu Amerikan markasının özelliÄŸi, dünyanın ilk ve en önemli gömlek markası olması. Türkiye'deki baÅŸarıdan sonra umarım Arrow ile daha farklı pazarlarda iÅŸbirlikleri yapmak için görüşeceÄŸiz. Bu lisansın bize getirdiÄŸi önemli bir ÅŸey, 90 ülkede iÅŸbirlikçilerimiz oluyor.’’ Yaptıkları lisansörlük anlaÅŸmasıyla uluslararası iÅŸbirliÄŸinin doÄŸduÄŸunu dile getiren Bilal, ‘‘Üretiminin yüzde 90'lık bölümünü ihraç eden bir firma olarak, Arrow anlaÅŸmasıyla birlikte iç piyasada ayakkabı hariç kadın ve erkek spor giyimine de girmiÅŸ olacağız’’ dedi. Bilal, Amerikan pazarına çok kuvvetli bir giriÅŸ yaptıklarını kaydederek ‘‘Bu konuda uzun süredir sabırla çalışıyorduk. Sabrımızın karşılığında Amerikan pazarına birden fazla koldan girerek çok kuvvetli bir giriÅŸ yaptık. Bundan sonraki adımımız konumumuzu güçlendirmek, orta vadeli hedefimiz ise kendi maÄŸazalarımızı oluÅŸturabilmek’’ diye konuÅŸtu.Arrow'un cirosu 750 milyon dolarGömlek üretimine 1900'lerde baÅŸlayan Arrow, ABD ve dünyada en büyük üreticilerden biriyken, iki yıl önce ise ABD içindeki üretimi baÅŸka bir ÅŸirkete devretti. Arrow, uzun yıllar dünyanın en büyük yaka ve manÅŸet üreticiliÄŸini yaptı. Dünyada 90'ı aÅŸkın ülkede Arrow markası bulunuyor, bunun da 60'a yakını lisansörler tarafından yapılıyor. Arrow, ABD'de yıllık 175 milyon dolar, dünyada da 750 milyon dolar ciroya sahip. Son 10 yıldır yaptığı çalışmalarla ayakkabıdan ÅŸapkaya, erkek giyimden çocuk giyimine kadar çok ciddi bir ÅŸekilde ürün yelpazesini geniÅŸletti. Bilsar New York Fuarı'na katıldıBilsar Tekstil, 23-25 Åžubat tarihleri arasında New York'ta düzenlenen, dünyanın en önemli kadın giyim fuarına kabul edilen tek Türk firması oldu. Bilsar, dünya markası olma plan ve hedefleri doÄŸrultusunda geliÅŸtirdiÄŸi Bil's White ve BI adlı markalarının bayan ve erkek koleksiyonlarıyla, ‘‘Amerikan konfeksiyon sektörünün kalpleri’’ olarak nitelendirilen New York-Collective, New York Coterie ve Las Vegas Magic ile Amerika'da yılın modasının ÅŸekillendiÄŸi toptan satış merkezleri olarak kabul edilen New York Shoowroom'larına girdi.Â
button