Zeliha ASLAN / NEW YORK
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2003 02:18
Beyaz gömlekleriyle tanınan Bilsar, Amerikan hazır giyim markası Arrow'u Türkiye'de üretmek üzere anlaşma imzaladı. Arrow Başkanı Ian Ross, ‘‘Dünyanın bütün lisansörlerinin gözü Türkiye'de’’ dedi. Bilsar'ın patronu Selman Bilal, ‘‘Arrow sayesinde 90 ülkede işbirlikçilerimiz olacak’’ diye konuştu.
Türkiye'nin önde gelen beyaz gömlek üreticisi Bilsar, Amerikan hazır giyim markası Arrow'u Türkiye'ye getiriyor. Dünyanın ünlü giyim markalarından olan Arrow ile Bilsar Tekstil, New York'ta lisansörlük anlaşması imzaladı.
Bilsar ile lisansörlük anlaşması töreninde konuşan Arrow Yönetim Kurulu Başkanı Ian Ross, dünyanın bütün lisansörlerinin gözünü Türkiye'ye diktiğini söyledi. Ian Ross, ‘‘Çünkü Türkiye genç bir nüfusa sahip. Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de başarı kaydedeceğimizden eminiz. Bugünün koşulları dikkate değer değil. Türkiye'nin gelecek vaat eden potansiyeli çok yüksek ve mutlaka dahil olunması gereken bir pazar’’ diye konuştu.
90 ÜLKEDE İŞBİRLİĞİ
2003'ün Arrow için atılım yılı olacağını söyleyen Ian Ross, ‘‘Vizyonumuzu paylaşabileceğimiz bir şirketle, Türkiye pazarına girmenin mutluluğunu yaşıyoruz’’ diyerek, şöyle devam etti: ‘‘Bilsar'ın gerek ABD'de, gerekse dünya çapında sergilediği başarı ve kaliteli çizgisi de bu işbirliğinde büyük rol oynadı. Bu işbirliği, önümüzdeki dönemde farklı projelerle de karşınıza çıkacak.’’
Törende konuşan Bilsar Tekstil Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal da, ‘‘Arrow’’ markasıyla üretecekleri ürünlerle iç piyasada yılda 2.5 milyon
dolar civarında ciro elde etmeyi hedeflediklerini söyledi. Geleceğe ilişkin stratejilerinde uluslararası işbirlikleri ve küresel ekonomi içinde sağlıklı adımlar atmaya ve ortaklıklara çok önem verdiklerini anlatan Bilal, şunları söyledi:
‘‘Bu nedenle başından beri bir Türk ortağımız oldu. Boyner grubu ile marka anlaşması yaptık. Daha sonra İtalyan ve İngilizlerle anlaştık. Şimdi de Amerikan markası Arrow ile anlaşıyoruz. Bu Amerikan markasının özelliği, dünyanın ilk ve en önemli gömlek markası olması. Türkiye'deki başarıdan sonra umarım Arrow ile daha farklı pazarlarda işbirlikleri yapmak için görüşeceğiz. Bu lisansın bize getirdiği önemli bir şey, 90 ülkede işbirlikçilerimiz oluyor.’’
Yaptıkları lisansörlük anlaşmasıyla uluslararası işbirliğinin doğduğunu dile getiren Bilal, ‘‘Üretiminin yüzde 90'lık bölümünü ihraç eden bir firma olarak, Arrow anlaşmasıyla birlikte iç piyasada ayakkabı hariç kadın ve erkek spor giyimine de girmiş olacağız’’ dedi. Bilal, Amerikan pazarına çok kuvvetli bir giriş yaptıklarını kaydederek ‘‘Bu konuda uzun süredir sabırla çalışıyorduk. Sabrımızın karşılığında Amerikan pazarına birden fazla koldan girerek çok kuvvetli bir giriş yaptık. Bundan sonraki adımımız konumumuzu güçlendirmek, orta vadeli hedefimiz ise kendi mağazalarımızı oluşturabilmek’’ diye konuştu.
Arrow'un cirosu 750 milyon dolarGömlek üretimine 1900'lerde başlayan Arrow, ABD ve dünyada en büyük üreticilerden biriyken, iki yıl önce ise ABD içindeki üretimi başka bir şirkete devretti. Arrow, uzun yıllar dünyanın en büyük yaka ve manşet üreticiliğini yaptı. Dünyada 90'ı aşkın ülkede Arrow markası bulunuyor, bunun da 60'a yakını lisansörler tarafından yapılıyor. Arrow, ABD'de yıllık 175 milyon dolar, dünyada da 750 milyon dolar ciroya sahip. Son 10 yıldır yaptığı çalışmalarla ayakkabıdan şapkaya, erkek giyimden çocuk giyimine kadar çok ciddi bir şekilde ürün yelpazesini genişletti.
Bilsar New York Fuarı'na katıldıBilsar Tekstil, 23-25 Şubat tarihleri arasında New York'ta düzenlenen, dünyanın en önemli kadın giyim fuarına kabul edilen tek Türk firması oldu.
Bilsar, dünya markası olma plan ve hedefleri doğrultusunda geliştirdiği Bil's White ve BI adlı markalarının bayan ve erkek koleksiyonlarıyla, ‘‘Amerikan konfeksiyon sektörünün kalpleri’’ olarak nitelendirilen New York-Collective, New York Coterie ve Las Vegas Magic ile Amerika'da yılın modasının şekillendiği toptan satış merkezleri olarak kabul edilen New York Shoowroom'larına girdi.