Güncelleme Tarihi:
Rapid modelinin İstanbul Autoshow 2012 Fuarı’ndaki tanıtımı için Türkiye’ye gelen Skoda Auto Yönetim Kurulu Başkanı Winfried Vahland, “Avrupa otomobil piyasası tarihindeki en büyük daralmayı yaşadığı için biz de yönümüzü gelişmekte olan ülkelere çevirdik. En hızlı büyüdüğümüz pazarlar olan Rusya, Çin ve Hindistan dışındaki Asya ve Ortadoğu ülkelerine Türkiye köprüsü üzerinden açılacağız. 2018’den önce Türkiye’deki 10 bin adetlik satış hedefimizi 20 binler seviyesine çıkaracağız” dedi.
TÜKETİCİYİ DİNLEYECEK
Türkiye’nin 2011 yılında gerçekleştirdiği otomobil satışıyla Avrupa’nın en büyük pazarı olduğunu hatırlatan Vahland, hiçbir otomobil üreticisinin Türkiye pazarını görmezden gelmesinin söz konusu olamayacağını söyledi. Türkiye’nin bu sıralamadaki yerinin gelecek yıllarda daha da yükselmesi kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Vahland, “Türkiye’de müşterilerimizi çok daha iyi dinleyip modellerimizi ona göre geliştireceğiz. Örneğin Türkiye çok büyük bir hafif ticari araç pazarı. Volkswagen ile çalışarak Caddy’nin küçük bir versiyonunu üretebiliriz. Türkiye’de üretim gibi bir planımız yok ancak yan sanayi bizim için çok önemli. Bizim için üretim yapacak Türk yan sanayi şiketlerini çok önemsiyoruz” diye konuştu.
SERT RÜZGÂRLAR
Vahland, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gelişmekte olan ülkelere odaklanıyoruz. Avrupa’daki durumu çok iyi analiz edip kendimizi bu sert rüzgara karşı hazırlıyoruz. 2009’dan bu yana Skoda’nın Türkiye’deki satışları 3 bin 600 adetten geçen yıl 7 bin 400 adede yükseldi. Bu yılın Ocak-Eylül döneminde teslimatlarımız yüzde 30.4 oranında arttı. Yıl sonuna 10 bin adeti aşmayı hedefliyoruz.”
Türkiye’nin önemi
TÜRKİYE’de 100 kişiye düşen otomobil sayısının 13 olduğuna, bu oranın Almanya’da yüzde 80 seviyesinde olduğuna dikkat çeken Vahland, “Yaş ortalamasının 30 olduğu 75 milyon nüfuslu Türkiye bu nedenle büyük bir potansiyele sahip. Türkiye’nin önemini biz yıllar önce anladık. Pick up ile başlayan öykümüz, 50 yıl çok başarılı gelişti” dedi.