Güncelleme Tarihi:
Kaza ve hasara neden oluyordu
Yollara yeni asfalt dökülmesi sırasında, kanalizasyon bacası kapaklarının zeminden aşağıda kalmasıyla oluşan çukurlar, sürücülere zor anlar yaşatıyor. Aniden görülen çukurlara düşmemek için yapılan sert manevralar kazalara yol açarken, aracın çukura düşmesi de, çeşitli hasarlara neden oluyor. Bu yüzden İSFALT yetkilileri, baca kapaklarının, trafiği engellemeden, kısa sürede yükseltilmesi için yeni bir yöntem uyguluyor.
Günde 30 bacaya kot ayarı
Eski yöntemle bir bacanın yapımının 35 milyon liraya mal olurken, yeni yöntemle 100 milyon liraya mal olduğunu belirten İSFALT Genel Müdürü Hasan Arpacı, Ümraniye, Üsküdar, Kadıköy, Pendik, Maltepe, Kartal, Beykoz ve Tuzla'nın ana arterlerinde çalışmalara başlandığını söyledi. Günde 30 bacanın yükseltildiğini belirten Hasan Arpacı, 8 bin bacanın bu yöntemle yenileneceğini bildirdi. Bugüne kadar 8 bin baca kapağından 500'ü yükseltildi.
Nasıl yapılıyor?
Baca yükseltme işleminde, Almanya'dan ithal edilen ve 6 dakikada donan, 30 dakika sonra santimetrekareye 170 kg basınca dayanıklı hale gelen özel bir harç kullanılıyor. Özel harç, yol trafiğe kapatılmadan, baca yükseltme işleminin kısa sürede gerçekleştirilmesini sağlıyor. Çukurda kalan baca kapağının çevresi, özel bir kesme makinasıyla iki dakikada dairesel biçimde kesildikten sonra kalıp konulup, katkı maddesi dökülerek yükseltiliyor. Baca yükseltildikten sonra kot ayarı yapılıp, baca kapağı konuluyor ve çevresi asfaltlanıyor.