Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2009 00:00
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, verimliliği artırıp bünyelerindeki 15 markayı aynı çatı altında toplamak için 2008 sonunda Maslak’tan Şekerpınar’a taşındıklarını belirterek, "Şekerpınar sayesinde yıllık giderimiz 40 milyon TL azalacak" dedi.
BÜNYESİNDEKİ 15 markayla Türkiye’nin en büyük distribütörü olan Doğuş Otomotiv, kuruluşunun 15’inci yılında genel merkezini Maslak’tan Şekerpınar’a taşıyarak, 2009 yılında 40 milyon TL tasarruf edecek. Yeni binada kağıt kullanımını bile en aza indirdiklerini söyleyen Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, 2009 ve 2010 yılını krize karşı kaleyiyi koruyarak geçireceklerini kaydetti. Acar, 2008’de global krizin etkisini henüz göstermeden Maslak’taki holding binasından taşınma kararı aldıklarını belirtti. Türkiye’nin en büyük 25’inci şirketi olduklarını hatırlatan Acar, "550 çalışanımızdan sadece 10’u mesafe nedeniyle ayrıldı. Onlara da hemen yeni iş bulduk. Evlerini taşımak isteyenlere ise faizsiz
kredi desteği gibi teşvikler verdik" dedi.
Krizde Türkiye’deyiz
Aclan Acar, fırtınalı dönemde denize açılma yerine sakin bir limanda beklemenin daha doğru olacağını belirterek, şöyle konuştu: "Kriz dönemini Türkiye’de geçireceğiz. Yurtdışı operasyonlarımızı Lozan Porsche bayiliği dışında durdurduk. Mısır operasyonunda 3 aya kadar satış ağırlıklı bir karara imza atacağız. Son 7 yılda yaşanan çift rakamlara ulaşmış hızlı büyüme döneminin sonuna gelindi. 8-10 yıl süreyle önceki yılllarda yaşanan yüzde 4-5 büyüme oranları yakalanmayacak. Ağır bir durgunluk olacak. Önümüzdeki bir iki yıl eksi büyüme yaşanacak. Sonraki 4-5 yılda ise makul büyümeler olacak. Ekonomik belirsizlik oranı artıyor. Bizim Türkiye’de belli bir payımız var. Bu dönemi Türkiye pazarındaki payımızı artırmak, etkinliğimizi sürdürmek ve verimliliğimizi artırmakla geçireceğiz. Etiler ve Feneryolu Porsche showroomlarımızı kapadık. Saraçoğlu Stadı’nın altındaki showroomu DOD’a devrettik."
Maslak’ta çalıştıkları dönemde "gelen-giden çokluğu" yüzünden iş kaybı da yaşadıklarını söyleyen Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu ise şöyle konuştu: "Yeni yerimizde genel giderlerden en az yüzde 25 tasarruf edeceğiz. Bayilerimiz de Sabiha Gökçen Hava Limanı üzerinden daha kolay ulaşıyorlar buraya. Çalışanlarımızın çoğunun Anadolu Yakası’nda oturmaları da servis maliyetini azalttı. Yönetim kurulu toplantılarnıda dahi kağıt kullanmaz olduk. Herkesin önüne birer bilgisayar koyarak, bilgileri sanal ortamda paylaşıyoruz. Verimliliğe önem verdiğimiz bir dönem geçireceğiz."
2-3 yılda 60 yenilik sunacakDoğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, "VW Grup, krize en hazır gruplardan biri. Önümüzdeki 2-3 yıl içinde piyasaya sunacağı 60 yeni model, motor ve teknoloji hazır durumda. Bu yüzden ürün geliştirme gibi uzun süreçli ve masraflı alanlara bütçe ayırmak zorunda kalınmıyor. Piyasanın isteyeceği her türlü model, motor ve donanım yenilikleri üretime hazır" dedi.
15 yılda 650 bin araç sattı
Doğuş Otomotiv, 2009 yılında toplam pazar payını yüzde 11’e çıkarmayı hedefliyor. Şirket, 15 yıl önce yüzde 0.5 pazar payına sahipti.
Grup, 15 yılda 800 binlik müşteri grubuna ulaştı, 650 bin adet araç satışı gerçekleştirdi.Grubun 8 Şubat 1994’ten bu yana sattığı araçlar arka arkaya dizildiğinde 4 bin 500 kilometrelik uzunluk oluşturuyor.
Doğuş Otomotiv’in yetkili satıcılarının tüm hizmet alanları 450 kilometrekarelik bir şehrin yüzölçümüne eşdeğer. Doğuş Otomotiv’in tüm müşterileri biraraya geldriğinde 800 bin kişilik bir şehir kurmak mümkün.