‘Şeker’le gelip 370 milyon lira yatırdı, yeni satın almalar için fırsat kolluyor

Güncelleme Tarihi:

‘Şeker’le gelip 370 milyon lira yatırdı, yeni satın almalar için fırsat kolluyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2012 00:00

Uluslararası sigortacılık devi ABD merkezli Liberty Mutual Grubu Başkanı ve CEO’su David Long, 6 yıl önce Şeker Sigorta’yı alarak girdikleri Türkiye’de hızlı büyümek istediklerini açıkladı. Long, “Şeker Sigorta’ya bugüne kadar 370 milyon lira harcadık. Yeni satın almalar dahil fırsat kolluyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YAKLAŞIK 6 yıl önce Şeker Sigorta’yı satın alarak Türk sigorta pazarına giren ABD merkezli Liberty Sigorta, Türkiye’de yeni satın almalar için fırsat kolluyor. Dünyada kuruluşunun 100. yılını kutlayan Liberty Mutual Grubu Başkanı ve CEO’su David Long, satın alma ve ilave yatırımlar dahil Türkiye’ye bugüne kadar 370 milyon TL sermaye yatırdıklarını belirterek, “Aldığımız şirketin durumunun kötü olduğunu biliyorduk ancak ne kadar kötü olduğuna dair fikrimiz yoktu. Bu şirketi almak bir hataydı. Ancak pişman değiliz. Hedefimiz kısa sürede yüzde 1 olan pazar payımızı yüzde 2’ye çıkarmak” dedi.

Kelepir bulursa alacak

Kısa sürede yüzde 100 büyüme olarak nitelendirilebilecek bir hedefe ulaşabilmek için organik büyümenin yanı sıra kelepir şirket çıkarsa satın alabileceklerini de belirten Long, “Grup olarak global satın almalar için 400 ile 600 milyon dolar kaynak ayırdık” diye konuştu. Liberty, Şeker Sigorta’nın çoğunluk hisselerini 2006’da işadamı Mehmet Sert’ten 150 milyon liraya satın alarak, şirketin adını da değiştirdi. Liberty Mutual’ın 100. yılı kutlamaları nedeniyle grubun Boston’daki merkezinde konuşan David Long, Türkiye pazarına yönelik hedeflerini paylaştı.

Haberin Devamı

Hatalı oldu ama girmeliydik

Türkiye’nin genç, dinamik nüfusu, jeopolitik konumu ve ekonomik büyüme hızının yatırım kararlarında etkili olduğunu vurgulayan Long, şunları söyledi: “Türkiye’de yer almak durumundaydık. Türkiye’de yaptığımız en büyük hata, işi sağlam olmadığını bildiğimiz bir yapı üzerine inşa etmeye başlamak oldu. Biz de tüm sistemi yıkıp sıfırdan başladık. 2006’da Şeker Sigorta’yı satın almak için 150 milyon TL ödedik. 220 milyon lira ilave sermaye yatırdık. Ancak gurur duyduğumuz özelliklerden biri de, kötü durumdaki bir şirketi satın alıp, kârlı hale getirmek oldu.”

Pazar yüzde 10-15 büyür

Sektördeki 2012 beklentilerini de anlatan David Long, şu bilgileri verdi: “Asya’da yüzde 25-30, Latin Amerika’da yüzde 10-15, Avrupa yüzde 0’a yakın, ABD’de ise yüzde 1-2 büyüme bekliyoruz. Türkiye pazarı bu yıl yüzde 10-15 büyüyecek. Bizim büyüme hızımız bunun çok üzerinde olacak. 2013 yılı sonuna kadar pazardaki yüzde 1 civarındaki payımızı yüzde 2’ye çıkartmayı hedefliyoruz. Daha sonraki hedefimiz ise yüzde 5’e çıkarmak”

Haberin Devamı

Yol güvenliği eğitimi verecek

26 ülkede 900 ofis ve 45 binden fazla çalışanı ile hizmet veren Liberty Mutual Insurnce Grup, dünya genelinde sigorta şirketleri arasında 6’ncı sırada yer alıyor.
Grubun 1954’lerde faaliyete geçen Güvenlik Araştırmaları Enstitüsü güvenli yaşam konusunda araştırmalar yapıyor.
Enstitü özellikle iş kazarının önlenmesi ve kaza geçiren kişilerin işe dönüş süreçler ile ilgili yaptıkları çalışmalar ile biliniyor.
25’i akademisyen 50 çalışanı olan enstitü, Türkiye’de de Yol Güvenliği üzerinde çalışmalar yapmayı planlıyor.

McKenzie sektörünün 2023 vizyonunu çıkaracak

LIBERTY Sigorta Türkiye Genel Müdürü Ragıp Yergin, Liberty Mutual’ın Şeker Sigorta’yı satın aldıktan sonra başta yönetim binası olmak üzere teknolojik altyapısını da değiştirdiğini ifade etti. Yergin, şöyle konuştu: “Türkiye’de sigorta bilincinin artması için Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB) olarak sektörün 2023 vizyonunu hazırlayacağız. Uluslararası danışmanlık şirketi McKenzie’nin öncülüğünde sektörün yol haritasını çıkaracağız. McKenzie Türkiye’deki sigorta sektörünün yanı sıra dünyadaki gelişmeleri de inceleyecek. Sonucu Başbakan Yardımcısı Ali Babacan ile paylaşacağız.”

Haberin Devamı

9 milyon liralık tanıtım kampanyası

LIBERTY Mutual Insurance Grubu 100. yılı nedeniyle Türkiye’deki şirketi Liberty Sigorta ile tüm medyada iki ay boyunca devam edecek büyük bir tanıtım kampanyası başlatıyor. Şirketin bugünden itibaren gazete, dergi, televizyon ve sosyal medya dahil çeşitli yayın organlarında gerçekleştirilecek tanıtım ve reklam kampanyası için yaklaşık 5 milyon dolar (9 milyon TL) kaynak ayırdığı öğrenildi. Libery Sigorta’nın, “Size bir şey olmasın” sloganı üzerine kurgulanan reklam çalışmaları, önlem almanın önemini, Liberty Sigorta’nın simgesi ünlü Özgürlük Heykeli’nin Miss Liberty karakterinde vücut bulması ve yerel unsurların kullanımı ile eğlenceli biçimde anlatıyor.

Haberin Devamı

Avrupa’daki kriz bitmedi, fırsat çok

LIBERTY’nin toplam gelirinin yüzde 25’inin uluslararası faaliyetlerden geldiğini belirten Liberty Mutual Grubu Başkanı ve CEO’su David Long, şunları söyledi: “Uluslararası pazar bizim için inanılmaz bir önem arz ediyor. Dolayısıyla bizi şu anda faaliyet göstermediğimiz çok sayıda pazarda alım gerçekleştirirken görmeye devam edeceksiniz. Avrupa’daki kriz henüz sonlanmış değil. Şu anda kriz dolayısıyla gerçekten bir çok fırsat olduğunu söylemek yanlış olmaz. Avrupa merkezli sigorta şirketlerinin de Türkiye’de faaliyetleri bulunuyor. Sektörden çıkmak isteyenler olabilir. Bu tarz bir satın almayla pazardaki elimizi güçlendirebiliriz.”

Haberin Devamı

34.5 milyar dolara ulaştı Rusya ve Hindistan’a giriyor

2011’in dünya genelinde kârlılık açısından zor bir yıl olsa da Libery Mutual’un yüzde 4.5 büyüyerek 34.5 milyar dolarlık bir hacme ulaştığını belirten Long, “Toplam prim ise yüzde 6.8 büyüdü. Grubun öz sermayesi ise 880 milyon dolar artarak 18 milyar dolara ulaştı. Çin’de 4’üncü eyalette ofis açtık. Sırada Hindistan ve Rusya var. Hindistan’da bu yıl sonunda faaliyete geçeceğiz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!