OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 28, 2002 00:00
Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre
seçim ve okulların açılması matbaacılık, reklam-tanıtım, akaryakıt gibi sektörleri olumlu etkiledi. 35 sektörde yapılan araÅŸtırma sonucunda, okulların açılması ve siyasilerin seçime yönelik hazırlıklarının, kağıtçılık matbaacılık, kırtasiye, lokantacılık, reklam-tanıtım, akaryakıt, servis-dağıtım, konaklama sektörlerinde yüzleri güldürdüğü, seçim tarihindeki belirsizliÄŸin ise 28 sektörde durgunluÄŸu körüklediÄŸi ortaya çıktı.    Durgunluk yaÅŸayan sektörlerin de, ''inÅŸaat malzemeleri, iÅŸ makineleri, sigortacılık, otomotiv, bilgisayar, hazır giyim, ayakkabı ve deri, nakliye, saÄŸlık hizmetleri, telekomünikasyon, optik, elektrik-elektronik, kuyumculuk, elektrikli ev aletleri, emlak, nalburiye, kimyevi madde, oto kiralama, tuhafiye, cam, kuru temizleme, eÄŸlence yerleri, oto yedek parça, oto lastik, özel eÄŸitim kurumları, mefruÅŸat ve bankacılık sektörleri'' olduÄŸu tespit edildi.     SEKTÖRLERÄ°N ÇOÄžU DARDA Açıklamada, 3 Kasım 2002 tarihine 33 gün kalmasına karşın seçimin yapılıp yapılmayacağınını hala tartışılıyor olmasının, halen krizin etkisinde olan sektörleri olumsuz etkilediÄŸi kaydedilirken, araÅŸtırmada ÅŸu tespitlere yer verildi: ''Otomobil sektöründe, alımlar ertelenirken, 2. el satışlar durma noktasına geldi. -Emlak sektöründe, kiracılar evlerinden çıkmazken, ev sahipleri boÅŸ evlere kiracı bulamıyor. Bu durumdan nakliyecilik sektörü de olumsuz etkileniyor. -Ä°nÅŸaat sektöründe, yapımlar da satışlar da donuk. -Krizler nedeniyle, gelir seviyesi düşen ve önününü görmeyen aileler, çocuklarını özel okullar yerine devlet okullarına kaydırdı. -Mevsimsel canlanma beklenen kuyumculuk, beyaz eÅŸya ve mobilyacılık sektörlerinde alımlar ertelenirken, satışlar geçen yılın aynı dönemini aratır duruma geldi. -Belirsizlikten saÄŸlık hizmetleri de nasibini aldı. VatandaÅŸların saÄŸlık sorunlarını kendi başına çözme ya da erteleme eÄŸilimleri artınca, saÄŸlık sektöründe de daralma yaÅŸanıyor. -Bankalar, ertelenen alışveriÅŸler nedeniyle, tüketici kredisi verecek müşteri bulamıyor. -Okul önlüğü ve forma satışları eski yıllarını aratıyor. -Mevsimsel canlanma beklentisi içindeki hazır giyim sektörü hayal kırıklığı yaşıyor.'' ATO BAÅžKANI:ERTELEME DURGUNLUÄžU ARTIRIRYapılan araÅŸtırmayı deÄŸerlendiren, ATO BaÅŸkanı Sinan Aygün, seçimlerin ertelenmesi durumunda, durgunluÄŸun altında kalınacağını bildirdi. Türkiye'de seçim dönemlerinde üretim ve tüketimin artış eÄŸilimi gösterdiÄŸine iÅŸaret eden Aygün, ÅŸunları kaydetti: ''Siyasi istikrarsızlık ve seçim tarihi tartışmaları bu kez üretim ve tüketimin kimyasını bozdu. Türkiye'nin ekonomik, sosyal ve siyasi açıdan yeniden istikrara kavuÅŸması için 3 Kasım seçimleri bir adım olacak. Seçimler ertelenirse durgunluÄŸun altında hepimiz kalırız.''  Â
button