Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2003 02:23
Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA), pazarlama, reklam ve medya dünyasını buluşturdu. IAA Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, ‘‘Savaşı bahane edip reklam çarkını durdurmayın’’ çağrısı yaptı. Kanal D Haber Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı da, ‘‘Reklam için saygın medyayı seçin’’ dedi.
Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) çatısı altındaki pazarlama, reklam ve medya dünyasından temsilciler Hürriyet Medya Towers'ta düzenlenen öğle yemeğinde biraraya geldi.
Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, savaş bahane edilerek reklam çarkının durdurulmaması uyarısında bulunurken, Kanal D
Haber Genel Yayın Yönetmeni ve Doğan Radyolar Grubu Genel Koordinatörü Fatih Altaylı, basın ve yayın organlarının saygınlığının, güvenilirliğinin ve dürüst içeriğinin, bu yayın organlarında yer alan reklamlara bir katma değer getirdiğini söyledi.
IAA'nın yemekli toplantısının konuk konuşmacısı Fatih Altaylı, ‘‘Reklamı yapılan mecra ne derece saygın ve güvenilirse, onun taşıdığı reklamlar, okurun ve izleyicinin gözünde o kadar etkili olur. Bu da ülkemizdeki kısıtlı reklam bütçeleri içinde çalışan pek çok marka için dikkat alınması gereken önemli bir nokta’’ diye konuştu. Altaylı, Türkiye'de markalara yapılan reklam harcamalarının halen dünya standartlarının çok altında olduğunu söyledi. Reklamların sadece izlenme raporlarına göre verilmesini de eleştiren Altaylı, ‘‘Bir binanın önünden günde binlerce kişi geçiyor diye her binaya banka reklamı vermezsiniz’’ dedi.
Fatih Altaylı, her sektörde olduğu gibi medya sektöründe de kalitenin, standartların ve etik kurallarının korunmasının çok önemli olduğuna değinirken, sosyal sorumlulukların dahil olduğu grup için herşeyin başında geldiğini belirtti. Altaylı, ‘‘Yöneticisi olduğum kurumlar için sosyal sorumluluklarımızı yerine getirmenin bedeli neyse buna hazırız’’ dedi. Altaylı, bu konuda Kanal D olarak televizyon kanalları arasında öncülük yaparak Televole türü programlara ve bu türdeki yayıncılığa son verdiklerini belirtti. Bu tür programları en çok eleştirenlerin yine en çok izleyenler olduğuna dikkat çeken Altaylı, reklamverenler tarafından da çok tercih edilen bu tür programları kaldırarak önemli bir gelir kaybına uğradıklarını ancak sosyal sorumluluğun bedeli neyse ödemeye hazır olduklarını söyledi.
ÇARKLAR DURMAMALI
Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, kapımızdaki savaşı bahane edip reklam çarkının yavaşlatılması ve durdurulması halinde, o çarkı yeniden çevirmenin çok daha zor ve pahalı olacağı uyarısında bulundu. Pazarlama, reklam ve medya dünyasından temsilcilerin katıldığı IAA toplantısının açılış konuşmasını yapan Mehmet Ali Yalçındağ, reklamın ekonominin vazgeçilemez bir dinamiği olduğunu söyledi. ‘‘Kapımızdaki savaşı bahane edip, hayatı durdurmayalım’’ diyen Yalçındağ, şöyle konuştu:
‘‘Bugün müşterilere ulaşmak ve onları etkileme çabaları yavaşlatılırsa, hatırlanmama süreci başlar, unutuluruz. İki yıldır kriz var. Daha dinamik, daha süratli, daha etkileyici bir yapı içinde büyüme süreci yakalanabilir. Bir de kapımızdaki savaş var. Bu savaşı bahane edip dönen çarkı yavaşlatmayalım. Bir daha o çarkı çevirmek çok daha fazla zaman, emek ve para istiyor. Nefes almaya devam ettikçe, tüketmeye, yemeye, içmeye, giyinmeye, gezmeye devam edeceğiz. Hayatı durdurmayalım. Savaş beklentisini öne sürüp, iyi giden şeyleri olumsuza çevirmeyelim. Ekonominin çarklarnı döndüren kurumlar, bu çarkı hızlandıran rekyamcılyar ve medya olarak her zamankinden daha fazla fikir üretelim.’’
Krizde sosisçi ve oğlu gibi yanlış yapmayınSavaş yüzünden çarkların yavaşlatılmasının sonuçlarının çok ağır olabileceğine dikkat çeken Mehmet Ali Yalçındağ, konuşmasında konuya ilişkin şu örneği verdi: ‘‘Bir zamanlar yolun kenarında 'En iyi sosis burada' diye bir tabelayla sosisli sandviç satan bir sosisçinin satışları çok iyiymiş. Kendisini işine vermiş. Yoldan geçenlere 'Sosisli sandviç alır mısınız?' diye seslenirmiş. Sosisli sandviçler kapış kapış gidiyormuş. Birgün sosisçinin kolejde okuyan oğlu bir gün babasına 'Dünyada kriz var baba, farkında mısın?' diye sormuş. Baba o güne kadar krizin farkında değilmiş, sürekli sandviç ekmeği ve sosis sipariş ediyor, hepsini de satıyormuş. Oğlunun bu sözleri üzerine, madem kriz var ben de sandviç ve sosis siparişimi azaltayım, önlemimi alayım ya satamazsam' demiş. Daha az sandviç ekmeği ve sosis almış, sandviçlerini satmak için de eskisi kadar uğraşmamış, zaten kriz var kimse almaz diye düşünmüş. Caddedeki tabelasını da kaldırmış. Bir hafta içinde satışları durmuş. Baba oğluna 'Haklıymışsın oğlum, kriz varmış' demiş. Sonuç olarak siz bugün müşterilerinize ulaşma ve onları etkileme çabalarını durdurursanız, yarın onların sizi hatırlayacağından nasıl emin olabilirsiniz?’’
Kılıç: Artık sadece rating'e bakılmıyor
IAA Dünya Genel Sekreteri Pınar Kılıç, dünyada medya satın alma modellerinde artık sadece rating'e bakılmadığını, Türkiye'deki reklamverenlerin de artık bunun farkına vardığını söyledi.
Atasoy: Reklam verirken psikolojiye bakıyoruz
Birikim FCA Reklam Ajansı Başkanı Faruk Atasoy, reklamverenler için gazetenin ya da televizyonun ürün içeriğinin de önemli olduğunu, yayın ortamının verdiği psikolojinin de gözönünde tutulduğunu belirtti.