SavaÅŸta reklam verenler ÅŸimdi dünya devi oldu

Güncelleme Tarihi:

Savaşta reklam verenler şimdi dünya devi oldu
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 29, 2003 00:00

Reklamcılar DerneÄŸi Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Nesteren DavutoÄŸlu, savaÅŸa raÄŸmen reklamın kesilmemesi gerektiÄŸini belirterek, ‘‘En güçlü markalar Ä°kinci Dünya Savaşı'nda reklam vermeye devam etti ve sadece bu ÅŸirketler ayakta kalabildi. Savaşı fırsat bilen bu ÅŸirketler bugün dünyanın devi haline geldi’’ dedi.Nesteren DavutoÄŸlu, Türkiye'de reklam sektörünün 2 yıl önce yüzde 50 küçüldüğünü belirterek, ‘‘2001 yılındaki küçülme tam bir travma düzeyinde oldu. Her krizde hemen reklamlar kesiliyor. Åžirketlerin reklama bir yatırım olarak bakıp kriz dönemlerini fırsat olarak deÄŸerlendirmeli’’ dedi. DavutoÄŸlu, 2002'de reklam pastasının yüzde 30 büyüdüğünü hatırlatarak ÅŸunları söyledi: ‘‘SavaÅŸ baÅŸladıktan sonra sektörde bir yavaÅŸlama oldu ama buna raÄŸmen bu yıl da pastanın yine aynı ölçüde büyüyüp yıllık 1 milyar dolarlık hacme ulaÅŸmasını bekliyoruz. Nasıl savaÅŸa raÄŸmen nefes alıyorsak, reklam vermeye de devam etmeliyiz.’’Reklamverenler DerneÄŸi BaÅŸkanı Caner Tunaman da şöyle konuÅŸtu: ‘‘Bazı firmalar iki ay sonraki reklam kampanyalarını öne çekerek ÅŸu anda oluÅŸan durumu bir fırsat olarak görüyor. Çünkü insanlar savaşı yakından takip ediyor ve savaÅŸla ilgili herÅŸeyi izliyor. Ãœretim durup dururken artmaz. Bir marka yaratmak için reklamın deÄŸeri büyümeli. Bu deÄŸeri yaratınca ortaya marka çıkar ve o markanın katma deÄŸeri ekonomiyi güçlendirir ülkede refah yaratır. Reklam tüketiciye her zaman doÄŸruyu söyler.’’Reklam sektörü kurumsallaşıyorReklamcılar DerneÄŸi ve Reklamverenlar DerneÄŸi tarafından yapılan iÅŸbirliÄŸi ile dün sektörün standartlarını belirleyen ticari iliÅŸkiler sözleÅŸmeleri açıklandı. Reklam Ajansı Seçimi, Reklam Ajansı-Reklamveren Hizmet Ä°ÅŸbirliÄŸi, Medya Planlama ve Satın Alma Hizmetleri, Reklam Filmi Yapımı ve Reklam Filmi Oyunculuk-Fotomodellik-Dublajcılık konularını kapsayan sözleÅŸmelerin yol gösterici, tavsiye niteliÄŸinde olacağı, farklı sözleÅŸmeler yapılmasına engel olmayacağı belirtildi. Nesteren DavutoÄŸlu ile Caner Tunaman, imzaladıkları sözleÅŸme ile sektörde kurumsallaÅŸma adına önemli yol alındığını vurguladı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!