Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2003 02:00
Dünyanın en büyük fuarcılık şirketi Messe Frankfurt GmbH'ın Yönetim Kurulu Başkanı Gerhard Gladitsch, savaşın ardından İstanbul'un daha da önemli bir pazarlama noktası olacağını ve Türkiye ihracatının orta vadede 100 milyar doları aşabileceğini söyledi.
İstanbul'a iki fuar açılışı için gelen dünyanın en büyük fuarcılık şirketi Alman Messe Frankfurt GmbH Yönetim Kurulu Başkanı Gerhard Gladitsch, İstanbul'un bölgesel pazarlama noktası olarak öneminin hızla artacağını söyledi. Gladitsch, ‘‘Savaştan sonra Türkiye'nin ihracatı daha da hızlı artacak. Türk ihracatçısı bütün pazarlara odaklanmalı. Tekstil ve otomotivdeki başarı böyle devam ederse orta vadede Türkiye'nin ihracatı 100 milyar doları kolayca aşabilir’’ dedi.
Irak Savaşı'nın Türkiye ekonomisine etkisinin de yok yere abartıldığını savunan Gerhard Gladitsch, İstanbul'un Avrupa, Karadeniz, Ortadoğu ve Avrasya kavarım içindeki bölgesel konumunun fuarcılık için de çok önemli olduğunu belirterek şöyle konuştu:
‘‘Savaş sonrası fuarcılıktaki ivme de çok artacak. Kriz sürecine ve savaşa rağmen bu yıl açtığımız fuarlara katılım daha da arttı. Çünkü İstanbul çok önemli bir pazarlama platformudur. Savaş sonrasında bu konum daha da önemli hale gelecek. Ana sektörlerde ihracat çok hızlı artabilir. Bu da Türkiye'yi bütün dünyaya ihracatta önemli bir nokta haline getirebilir. Ancak Türk ihracatçıları artık bütün pazarlarda ciddi arayışlara girmeli. Birkaç pazara Almanya ya da Avrupa'ya değil, Amerika'ya, Afrika ülkelerine Uzak Doğu'ya da ağırlık vermek lazım. Global anlamda bütün pazarlara bakmalı.’’
REKOR KATILIM
Hannover Messe International İstanbul YÖnetim Kurulu Üyesi Wolfgang Lenarz da TÜYAP Beylikdüzü Fuar Merkezi'nde açılan Automechanika İstanbul ve Petroleum İstanbul 2003 fuarlarını Messe Frankfurt GmbH ile ortak düzenlediklerini ve bu yıl katılımın 350 firma ile rekor düzeyde gerçekleştiğini söyledi. Lenarz, Almanya, İtalya, İran, Ukrayna'nın resmi ülke pavyonu açtıklarını, Çin, Brezilya, Danimarka, Malezya, Romanya, Singapur, Tayvan, Tunus, Yunanistan gibi ülkelerden de çok sayıda şirketin stand açtığını kaydetti. Leranz şöyle konuştu: ‘‘Elbette bir ticaret fuarı açarken kimse fuarın açıldığı yerdeki siyasi durumu gözardı edemez. Ancak kişisel görüşüm; mevcut durum ne kadar zor olursa olsun, nihayetinde gelecek, yeni iş fırsatlarına açıktır. Ekonomik istikrar için ve insani yönden işlerin yakında normale döneceğine inancımız tamdır.’’
Opet Bulgaristan'dan Balkanlar’a yayılacak
OPET Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Öztürk,
Koç Holding ile gerçekleştirdikleri yüzde 50'şer ortaklığın çok iyi gittiğini ve yeni yatırımlarla önemli aşamalar kaydettiklerini söyledi. Öztürk, ‘‘Hedeflerimiz büyük. 5 yıl içinde pazarda ikinci olacağız, 10 yıl içinde de birinci’ dedi. Öztürk, ‘‘Özellikle 3 büyük şehirde yatırımlarımız artacak. Yurt dışına da açılıyoruz. Bulgaristan'da şirketimizi kurduk. Balkan ülkelerine yayılacağız’’ diye konuştu.