ANKA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2011 16:50
Media-Saturn Türkiye CEO'su Nuri Topatan, tüketici elektroniğinde fiyatlara artık "kroşe" vuracaklarını, ayrıca 2011 yılında ulaşılacak toplam 10 mağazada 500 kişiye daha iş olanağı sağlayacaklarını açıkladı.
Media Markt ve Saturn Türkiye'nin 2010 yılı finansal sonuçlarını düzenlediği basın toplantısı ile açıklayan Topatan, 2009 yılında 212 miyon
euro olarak gerçekleşen Media Markt - Saturn cirosunun, 2010 yılında yüzde 74.7 artışla 371 milyon euroya ulaştığını açıkladı. Gelecekte 1 milyar TL ciro hedeflediklerini belirten Topatan, grubun tüm dünyada gerçekleştirdiği toplam ciro rakamının ise 20.8 milyar euro olduğunu bildirdi. 2010 yılında sadece Bursa'da bir mağaza açabildiklerini, buna karşın ciroda yüzde 74.7 artış sağladıklarını vurgulayan Topatan, 2010 yılında açılan mağaza sayısının düşük kalma nedenini ise, "AVM inşaatları tamamlanmadı; o nedenle istediğimiz mağazaları açamadık" diye açıkladı.
2010 YILINDA 2.7 MİLYON ADET ÜRÜN SATTI
Türkiye'nin 2010'da yüzde 9 büyüdüğüne işaret eden Nuri Topatan, ekonomi büyürken, tüketicinin teknoloji için seçimini ağırlıklı olarak kendi mağazalarından yana kullandığını savundu. Topatan, 2010 yılında 26 milyon 253 bin 31 kişinin Media-Saturn mağazalarını ziyaret ettiğini, toplamda 2 milyon 716 bin 459 adet ürün sattıklarını açıkladı. Her bir mağazalarında ortalama 50 bin ürün çeşidi olduğunu belirten Topatan, 2010 yılında 110 bin adet televizyon, 140 bin dizüstü bilgisayar, 382 bin cep telefonu, 50 bin su ısıtıcısı satıldığını bildirdi. Topatan, 3.5 yılda 20 mağaza açtıklarını ve yaklaşık 125 bin metrekare alana sahip olduklarını söyledi.
2011 yılına hızlı başladıklarını ve iki Saturn, bir Media Markt açtıklarını belirten Topatan, "Bu yıl 3 mağaza açtık ve 7 mağaza daha açarak, toplamda bu yıl 10 mağaza açmış olacağız. Bu sayede yıl sonuna kadar 500 kişiye daha iş imkânı yaratacağız. Hedefimiz, bu yılı toplamda 27 Media Markt ve Saturn mağazasına ulaşarak tamamlamak" diye konuştu.
KİMSEDEN KORKMAYACAĞIZSoruları da yanıtlayan Topatan, Amerikalı Best Buy'ın Türkiye'den çıkış kararını nasıl değerlendirdiklerine ilişkin bir soruya şöyle yanıt verdi:
"Ben üzülüyorum. Türkiye'ye sayılı bir yatırımcı geldi. O çekiliyor. Amerika'dan Best Buy'ı duyup, belki daha çok gelen firmalar olacaktı. Birisi çekilince Türkiye'ye bu, kayıp olarak geri dönüyor. Best Buy, biliyorsunuz dünya birincisi. Biz ikinciyiz. Fakat onlar sadece Türkiye değil, Çin'den de çekildi. Media - Satrun olduğu yerden çekildiler. Best Buy ile güzel bir rekabet olacaktı. Olmayacak diye, ona üzülüyorum. İlk ülke müdürü olarak, bütün Media Satürn ülkelerinde onlara karşı ben savaştım. Fiyat savaşı."