Güncelleme Tarihi:
İnci Akü Nano Gold’un standart akülerden yüzde 50 daha uzun ömüre ve yüzde 30 daha fazla marş basma gücüne sahip olduğu belirtildi. 2008’i, krize rağmen yüzde 25 büyüyerek 2.5 milyon adet üretim ve satışla kapattıklarını dile getiren İnci Akü CEO’su Göksel Paker, 2009’da da aynı başarıyı hedeflediklerini söyledi. Paker ayrıca, Manisa ve Ukrayna’nın Kiev kentindeki tesislerde üretim gerçekleştirdiklerini, toplam üretim kapasitelerinin ise 4.5 milyon adet olduğunu ve bu kapasiteyi 2011 sonuna kadar 5.5 milyon adet aküye çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
Yüzde 65 ihracat
Türkiye akü pazarının 2 milyon 700 binlik bir kapasiteye sahip olduğunu, Nano Gold’un hitap ettiği sınıfta ise 300 bin adetlik bir pastanın bulunduğunu belirten İncitaş Genel Müdürü Erdoğan Yılmaz, Nano Gold ile bunun en az yüzde 60’ını hedeflediklerini söyledi. 2007’de 146 milyon lira olan brüt satışını 2008’de 179.6 milyon liraya çıkaran İnci Akü, 2008 sonunda 62.4 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı. 2009 sonunda yüzde 20 büyüme bekleyen şirket, cirosunun yüzde 65’ini yurt dışından elde etmeyi hedefliyor. İhracat yapılan ülke sayısının 60’a ulaştığına dikkat çeken Paker, otomotiv sektöründeki gelişimin yan sanayide de benzer talebi gerektirdiğini, dolayısıyla ihtiyaç olarak gördükleri için yeni ürünümüzü piyasaya sunduklarını söyledi.
TÜBİTAK ile çalışıyoruz
Pazarın beklentisine cevap verebilmek için Ar-Ge’ye sürekli olarak yatırım yaptıklarını dile getiren İnci Akü CEO’su Göksel Paker, 90’lı yıllardan sonra otomobillerin hızlı gelişim gösterdiğini söyledi. Gelişimle birlikte elektrik donanımlarının arttığına dikkat çeken İncitaş Genel Müdürü Erdoğan Yılmaz da, ihtiyaca cevap verebilmek için bu ürünü geliştirdiklerini, bu yıl sonu itibariyle de toplam cironun yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayırmayı planladıklarını ifade etti.
Tüketicinin yüzde 94’ü yerli akü tercih ediyor
TÜRKİYE genelinde 4 bine ulaşan servis noktası ile köylerde dahi akü ihtiyacına cevap verebildiklerini dile getiren Göksel Paker, sözlerine şöyle devam etti: “Pazardaki boşluk, performans ihtiyacı ve pazar araştırmasındaki sonuçlar bizi bu ürüne yönlendirdi. Araştırmaya göre Türk halkı yabancı marka aküleri tercih etmiyor. Tüketicinin yüzde 94’ü yerli ürünlere ilgi gösteriyor. Yeni ürün pahalı olmasına rağmen tüketicinin gözünde cazibesini kwworuyor.”