OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 17, 2003 00:00
TİM Başkanı Oğuz Satıcı, New York Türk Tekstil Sergisi'nin ABD'li alıcılardan büyük ilgi gördüğünü belirterek, ‘‘Bu kadar değer kaybetmiş dolarla yerini sipariş alırken ödümüz kopuyor. Çünkü her işletme kár etmek zorunda. İhracatçılar kurlar böyle giderse ağaçlar gibi ayakta ölecek’’ dedi.Dördüncü New York Türk Tekstil Sergisi'nin açılışını yapan Türkiye İhracactçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Ankara'ya yine ‘‘kur mesajı’’ gönderdi. Satıcı, ABD'nin en büyük tekstil ve konfeksiyon alıcılarının Türk kumaş üreticileriyle buluştuğu sergiye büyük ilgi gösterdiğini belirterek, ‘‘Ancak biz, bu kadar değer kaşbetmiş ABD Doları ile fiyat verip yeni sipariş alırken endişe içindeyiz, ödümüz kopuyor’’ dedi. Satıcı, ‘‘Tabii ki sipariş alıyoruz. Ölene kadar da sipariş alacağız. Kurlardaki sorun nedeniyle özellikle son 3 aydır zararına ihracat yapıyoruz. Bizim sektör böyle giderse ağaçlar ayakta ölecek’’ diye konuştu Türk Lirası'ndaki yükselmeyi gündeme getirdikleri için eleştiri de aldıklarını söyleyen Satıcı, şöyle devam etti:‘‘Biz şunu kabul ediyoruz. Ülkemizin parası reel olarak kaynak yaratıldığı için, makro ekonomik sorunlar çözüldüğü için değerlensin. Buz bundan sevinç duyarız. Ancak öyel bir durum yok. Kurlar düşsün, düşük kalsın diye kurlar üzerinde inanılmaz bir yüksek faiz baskısı var. Bu baskı da inatla sürdürülüyor. Bu da Türkiye'nin üretimini ve ihracatını zora sokuyor. Bizler markalaşmaya, koleksiyona ağırlık vererek, karşımızdaki fiyat baskısını aşmaya çalışıyoruz. Ancak istediğin kadar marka ol piyasada da en önemli şey fiyat?’’İhracattaki artış nedeniyle kurlarla ilgili uyarılarına kulak asılmadığın savunan Oğuz Satıcı, ihracatın 40 ya da 50 milyar
dolar olmasının deÄŸil, kárlı olmasının önemli olduÄŸunu söyledi. Satıcı, ‘‘Evet hem aÄŸlıyoruz, hem rekor kırıyoruz, ama zarar ediliyorsa bunun sonu yok. Biz ihracatçılar arasında yazılı olmayan bir anlaÅŸma var. GidebildiÄŸi yere kadar gidecek. Ama bu rasyonel deÄŸil. Ä°lla ki batmamız mı lazım’’ dedi. Ä°talya ve Fransa havlu attı New York Türk Tekstil Sergisi'nin Paris Premier gibi New York'ta fuar ve sergi düzenleyen Fransız ve Ä°talyanlar'ın sonunda bu organizasyonlardan vazgeçtiklerini bildirdi. Satıcı, ‘‘Son olarak bize 'Gelin birleÅŸelim' dediler. Biz kabul etmedik. Çünkü ABD'li alıcıların 2 bine yakını bize geliyordu. Sadece 200-300 tanesi onlara gidiyordu. Åžimdi New York'ta tekstil organizasyonunda bu anlamda tek kaldık. Bu çok önemli bir avantaj’’ dedi. Satıcı, bu tür etkinlikleri kurumsalhale getireceklerini, Avrupa, UzakdoÄŸu, Afrika'ya da yayacaklarını, müşterinin ayağına gitmeyi sürdüreceklerini söyledi. Devler, Grand Hyatt'a hücum ettiNew York Türk Tekstil Sergisi'ne Ä°stanbul Tekstil ve Hammaddeleri Ä°Hracatçıları BirliÄŸi (Ä°THÄ°B) düzenledi. 15-16 Temmuz'da Grand Hyatt Otel'de gerçekleÅŸen etkinliÄŸe aralarında Tommy Hillfiger, Donna Karan, Ralph Lauren, Liz Claiborne gibi markaların da bulunduÄŸu düzenli ziyaretçilerin yanısıra New York moda çevrelerinden önemli isimler de ilgi gösterdi. Serginin Türk katılımcıları, seçkin yabancı firmalara kumaÅŸta yeni renk ve trendlerini anlattı. Aksu, Altınyıldız, Akın Tekstil, Bossa gibi ünlü ve önemli Türk kumaÅŸ üreticilerinin temsilcileri bu yıl çok fazla yeni baÄŸlantı oluÅŸabileceÄŸini, görüşmelerin çok olumlu geçtiÄŸini söylediler. Â
button