Güncelleme Tarihi:
Saatchı and Saatchi'nin Türkiye Genel Müdürü Yiğit Şardan, kendisine ve müşterisi Sütaş'a şantaj yapan Star Gazetesi aleyhine 2 trilyon 10 milyar liralık tazminat davası açtı. Şardan, ‘‘Star, Türk basın tarihinde görülmedik baskı ve iftiraya başvurdu’’ dedi.
Reklamcı Yiğit Şardan, garantili reklám istemini kabul etmediği için şantaj ve tehdide başvurmakla suçladığı Star Gazetesi aleyhine 10 milyarı manevi 2 trilyonu maddi, toplam 2 trilyon 10 milyar liralık rekor tazminat davası açtı. Art Artistik Reklamcılık Tanıtım Hizmetleri A.Ş. ile sahibi Şardan, dilekçelerinde Star'ı yayınlayan Ulusal Basın Gazetecilik Matbaacılık ve Yayıncılık Sanayii A.Ş.'ne ağır suçlamalarda bulundu. Başvuruda ‘‘Star Gazetesi, Türk basın tarihinde görülmedik tehdit, baskı, şantaj ve iftiraya başvurdu’’ denildi, ayrıca ‘suç’ derecesine varan tehdit ve şantajlarla ilgili Cumhuriyet Savcılığı'nın soruşturma başlattığı hatırlatıldı.
İstanbul 1'inci Asliye Ticaret Mahkemesi'ne başvuran davacılar Art Artistik Reklámcılık Tanıtım Hizmetleri A.Ş. ile sahibi Yiğit Şardan'ın avukatları, Star Gazetesi'ni yayınlayan davalı Ulusal Basın Gazetecilik Matbaacılık ve Yayıncılık Sanayii A.Ş.'ne ağır suçlamalarda bulundu. Başvuruda davacı şirketin reklam sektörünün en büyüklerinden olduğu, dünyaca ünlü Saatchi and Saatchi'nin Türkiye temsilciliğini yürüttüğü, medyayla ticari ilişkileri olduğu hatırlatıldı.
Dava dilekçesinde Star Gazetesi'nin tiraj artırmak ve pazar payını yükseltmek için fiyatını maliyetin altında 50 bin liraya düşürdüğü, ortaya çıkan açığı da gazetecilikle bağdaşmayan başka yollardan kapatmaya çalıştığı öne sürüldü. Başvuruda ‘‘Star gazetesi Türk basın tarihinde görülmedik tehdit, baskı, şantaj ve iftiraya başvurdu’’ denildi.
Davalı şirket yöneticilerinin Şardan'ı yönetim merkezlerine çağırdıkları görüşme sırasında Şardan'a Star Gazetesi'nin maliyetin altına fiyat düşürerek zarara girdiğini açık açık itiraf ettikleri, zararı kapatmak için garantili reklám isteminde bulundukları iddia edildi. Şardan'ın bu istemi, garantili bütçe temelinde iş yapmadıkları, bunu ancak reklámı veren şirketlerin yapabileceği gerekçesiyle reddettiği, tehdit ve şantajın bu yanıttan sonra gündeme geldiği belirtildi. Davalı gazetenin önce Şardan'ın müşterilerinden Sütaş'ı hedef seçtiği, bu şirkete yapılan şantajın da gazetelere ‘Rezalet ve skandal’ manşetleriyle yansıdığı kaydedildi.
YİĞİT'İN İŞİNİ BİTİRECEĞİZ
Star Gazetesi'nin şantajı yüzünden müşterileri Sütaş'ın 1996-2005 tarihli sözleşmeyi feshettiği, dolaylı ya da doğrudan tehditlerin Şardan ile şirketine yöneltildiği belirtildi. Başvuruda davalı şirket yöneticilerinin ‘‘Siz çıkarlarımızla oynuyorsunuz, buna devam etmeniz sizin için iyi olmayacak, sizinle uğraşacağız, Yiğit'in işini bitireceğiz’’ diye tehditler savurdukları vurgulandı.
Şardan'ın avukatları davalı şirketten 2 trilyonu maddi, 10 milyarı manevi olmak üzere toplam 2 trilyon 10 milyar liralık tazminat isteminde bulundu.
Star'dan ‘tiraj düştü’ itirafı
Şantajyaptığı, reklam dünyasının devi Saatchi and Saatchi'nin Türkiye temsilcisi Yiğit Şardan'ı mahkemeye veren Star Gazetesi, İstanbul 2'inci Asliye Ticaret Mahkemesi'ne verdiği dilekçesinde, tirajının düştüğünü itiraf etti. Reklam kampanyalarında, tirajının nasıl yükseldiğini anlata anlata bitiremeyen Star Gazetesi'nin dilekçesinde dile getirdiği gerçek şöyle: ‘‘Şirketin geliri, gazete satışı ve reklamlardan elde edilen gelirden oluşmaktadır. Davalıların, haksız ve hukuka aykırı eylemlerinden önce satış rakamları bir milyonun üzerine çıkan Star Gazetesi'nin satışında önemli düşmeler meydana gelmiştir.’’