Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2010 00:00
Nescafe, yeşil kahve, lif ve siyah üzüm çekirdeğiyle yarattığı üç yeni fonksiyonel ürününü Avustralya, Fransa ve İngiltere’den sonra Türkiye’de de pazara sundu.
Nestle Türkiye İçecekler Grubu Genel Müdürü Grant Phillips, “Türkiye’de yılda 400 milyon TL’lik satış hacmiyle sağladığımız yüzde 70 pazar payı sayesinde sektörün lideri konumundayız. Burada gelenek-selleşmiş kahvehane kültürü yıllardır sürüyor. Türkler için kahve milleti diyebiliriz. Ürünlerimizin yüzde 95’ini Türk tüketicisinin damak tadına göre üretiyoruz” dedi.
Tüketim yüzde 15 arttı
2009 yılında bir önceki yıla göre çözünebilen kahve pazarı yüzde 11 oranında büyürken, Nescafe tüketiminin yüzde 15 oranında arttığını söyleyen Phillips, şöyle konuştu: “Piyasaya sürdüğümüz 3’ü 1 arada kahveler sayesinde 2002 ile 2007 yılları arasında yüzde 60 oranında büyümeyi başardık. Piyasaya sürdüğümüz yeni ürün kategorileri sayesinde sadece firmamızın pazar payını değil, tüm sektöün büyümesini sağlıyoruz.”
65 fincane Nescafe
Dünya kahve pazarında yüzde 54 pazar payı ile 12.5 milyar TL’lik ciroya sahip olduklarını belirten Grant Phillips, şu bilgileri verdi: “Dünya Nescafe tüketiminin saniyede 4.500 fincan seviyesinde, Türkiye’de de saniyede ortalama 90 fincan kahvenin 65’i Nescafe markalı ürünler oluyor. Türkiye’deki kahve tüketiminin yüzde 75’i perakende, yüzde 25’i ise ev dışı kanllarda tüketiliyor.”
Sağlıklı ürüne talep artıyor
NESTLE İçecekler Grubu Pazarlama Müdürü Ayşe Canverdi, “Tüketicilerin doğal ve sağlıklı ürünlere olan talebini yakından takip ediyoruz. Fonksiyonel kahve kategorisindeki yeni ürünlerimizle de tüketicilerimizin bu arayışına cevap vermeye çalışıyoruz” dedi.