Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2010 00:00
Türkiye’deki varlıkları ikinci yüzyıla giren Nestle Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hans-Ulrich Mayer, Türkiye’de 100 yıl daha var olmayı hedeflediklerini söyledi ve “2009’da yüzde 15 büyüyerek 1 milyar TL ciroya ulaştık” dedi.
Türkiye’de 4 fabrikayla üretim yapmaya devam ettiklerini ve 5 binin üzerinde istihdam sağladıklarını belirten Mayer, 2010’da da yüzde 15 büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Mayer, şöyle konuştu: “4 yılda Türkiye’de 325 milyon lira yatırım yaptık. 2010’da da 75 milyon lira yatırım yapmayı planlıyoruz. Geçen yıl Nesquik, çikolata, teknoloji geliştirme ve su şişeleme faaliyetlerine yatırım yaptık. 2010’da yine aynı alanlara yatırım yapmayı sürdüreceğiz.”
En değerli 25’inci marka
Yaptıkları araştırmalara göre Türkiye’de 2009’da saniyede 60 fincan Nescafe tüketildiğini belirten Dr. Hans-Ulrich Mayer, dünyanın en değerli markaları sıralamasında 25’nci sırada yer alan Nescafe’nin Türkiye’de yüzde 70 pazar payına sahip olduğunu kaydetti. Dünyada giderek yaygınlaşan kahve zincirlerine ilişkin görüşlerini de şöyle açıkladı: “Bizim ‘Nestle Professional’ adı verilen otomatta satılan sıcak içecek üzerine çalışan özel bir iş birimimiz var. Bu içecek makineleri aracılığıyla oteller, restoranlar gibi 30 bin işyerine ulaşmış durumdayız. İçecek makinelerinde de yüzde 55’lik pazar payıyla lider durumdayız.”
60 milyon liralık fındık alıyor
Nestle’nin tüm dünyadaki üretimi için her yıl Türkiye’den 60 milyon lira değerinde fındık aldığını söyleyen Dr. Hans-Ulrich Mayer, Türkiye’nin Maggi mutfak ürünlerinde Ortadoğu ülkeleri için üretim üssü olduğunu belirtti.