ANKA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2010 09:57
TEMSA CEO’su Mehmet Buldurgan, daha çok ihracatını Avrupa bölgesine yapan sektörün euro’dan rahatsız olduğunu belirterek, “Şu anda sanayici hem pazardan hem kurdan dayak yiyor” dedi.
TEMSA Global Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Buldurgan ANKA’ya otomotiv sektörünü değerlendirdi. Buldurgan, otomotiv sektörünün ihracatını Avrupa bölgesine yaptığını ancak ihracatçının
euro kuruyla başının dertte olduğunu belirtti. Geçen yıl yapılan teşviklerin ticari araçlara hiç yansımadığını hatırlatan Buldurgan, önümüzdeki dönemde ticari araçların büyük potansiyeli ve şansı olduğunu bu nedenle de ticari araçların elinden tutulması gerektiğini vurguladı. Türkiye’nin ileri teknolojiyi kullandığını belirten Buldurgan, buna karşın hurda araçların etrafa karbon saçtığını bunu engellemek içinde hurda araçların yaşının küçültülmesini gerektiğini kaydetti. Buldurgan, bu kapsamda hükümet tarafından hazırlanan “Otomotiv Strateji Belgesi”nin de doğru bir adım olduğunu ifade etti.
“İHRACATÇI BU EURO KURUYLA NE YAPACAK?”Otomotiv sektörünün ihracatını euro bölgesine yaptığına dikkat çeken Buldurgan, “İhracatı Avrupa’ya yapan şirketleriz. Şu andaki euro durumuna baktığımız zaman biz bile nasıl yaptığımıza hayret ediyoruz. İhracatçı bu euro kuruyla ne yapacak? Otomotiv bu euro’dan çok rahatsız. Şu anda sanayici hem pazardan hem kurdan dayak yiyor” şeklinde konuştu.
"GEÇEN YIL YAPILAN TEŞVİKLER TİCARİ ARAÇLARA HİÇ YANSIMADI"Geçen yıl yapılan teşviklerin ticari araçlara yansımadığından şikayet eden Buldurgan, “Toplamda baktığımızda sanki pazar büyümüş gibi gözüküyor, ama mesela hafif kamyonda yüzde 50-60 küçülmeler yaşandı. Otobüse de öyle yansımadı” dedi. Buldurgan, Türkiye’de özellikle yerli markaların ve yerli üreticilerin ticari araç açısından desteklenmesi gerektiğini vurguladı. ÖTV indiriminin ticari araçlara hiç yansımadığından yakınan Buldurgan, KDV’nin yüzde 18’den yüzde 8’e düşmesi halinde ticari araçlara çok büyük bir canlılık gelebileceğine dikkat çekti.
"TİCARİ ARACIN ELİNDEN TUTULMALI"Önümüzdeki dönemde Türkiye’de ticari aracın, büyük potansiyeli ve şansı olduğuna işaret eden Buldurgan, “Binek konusunda bu güne kadar yapılanlar çok güzel fakat bundan sonra binek araçlar bir sıçrama yapamayabilir. Ticaride çok büyük fırsatlar var. Ticari araçların elinden tutulması lazım” diye konuştu.
“OTOMOBİL SEKTÖRÜN YOL HARİTASINA İHTİYACI VARDI"Sanayi Bakanlığı’nın ve sektör temsilcileriyle hazırladığı ve kısa süre içinde Ekonomi Koordinasyon Kuruluna sunulması beklenen “Otomotiv Strateji Belgesi”nin sektör için çok doğru bir adım olduğunu söyleyen Buldurgan, “Sektörün zaten bir yol haritasına ihtiyacı vardı” dedi.
"YÜKSEK TEKNOLOJİYİ KULLANIYORUZ AMA HURDA ARAÇLAR ETRAFA ZEHİR SAÇIYOR"Geçen sene euro4 motora geçtiklerini belirten Buldurgan, “Avrupa’yla at başı gidiyoruz. Şu anda Avrupa’da da euro4 motor kullanılıyor” dedi. 30 yaşında hurda bir otomobil veya kamyonun etrafa zehir saçtığına dikkat çeken Buldurgan, “Siz dünyanın en yüksek teknolojisini kullanıyorsunuz ama hurda araçlar çevreye zehir saçıyor, karbon saçıyor, kirletiyor” diye konuştu. Hurda yaşını küçültülmesi gerektiğini vurgulayan Buldurgan, “30’dan 25’e çekilmesi lazım. Ayrıca kamudaki araç parkının gençleştirilmesi ve kamunun alım yapması gerekli” dedi.