Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2009 00:00
İtalya’nın başkenti Roma’da oynanacak 2009 Şampiyonlar Ligi finali para basacak. Kupayı kaldıracak takım kasasına 110 milyon Euro koyacak, finalin Avrupa’da yaratacağı ekonomik etki 310 milyon Euro’yu bulacak.
DÜNYANIN önde gelen futbol kulüplerinden Barcelona ve Manchester United, bu gece Roma’da hem 2009 Şampiyonlar Ligi kupası hem de 110 milyon
Euro’luk gelir için karşı karşıya gelecek. UEFA Şampiyonlar Ligi Resmi Sponsoru MasterCard tarafından yaptırılan araştırmaya göre, Roma’da oynanan finalin Avrupa ekonomisine toplam katkısı 310 milyon Euro’yu bulacak. Dünyanın sayılı spor ekonomisi uzmanlarından Simon Chadwick’e yaptırılan "MasterCard Spor Ticaretinin Kalbi" araştırmasına göre, finalde karşılaşacak Barcelona ve Manchester United artan takım değeri, alınan ödül, sponsorluk anlaşmaları, televizyon yayın hakları ve sezon bilet satışlarında yaşanacak artış nedeniyle ekonomik fayda sağlayacak. Kazanan takımın 110 milyon Euro’luk gelir elde edeceği final maçı sonrası kaybeden takım da 65 milyon Euro kazanacak.
2008’den daha fazla2009 Şampiyonlar Ligi finali geçen yıla oranla daha büyük bir ekonomik canlılık yaratacak. Araştırmaya göre, 2008 finalinin Avrupa’ya ekonomik katkısı 267 milyon Euro’yu buldu, 2009 finalinin katkısı ise 310 milyon Euro’ya çıkacak. Yeni şirketlerin Şampiyonlar Ligi’ni keşfetmeye başladığını dile getiren Simon Chadwick, artışı şöyle değerlendirdi: "Zorlu ekonomik koşulların yarattığı karamsarlıktan uzaklaşmaya çalışan, heyecan arayan futbolseverler ve Şampiyonlar Ligi’ni keşfetmiş yeni şirketler nedeniyle ekonomik artışlar gözleniyor. Bu artışın Avrupa ekonomisine fazladan 25 milyon Euro’luk harcama gücü getirecek."
İzleyici oranı artıyor
Araştırmaya göre, diğer spor etkinlikleri de önemli bir ekonomi yaratıyor. 2009 yılında NFL Superbowl Şampiyonluk Müsabakası’nın 2008 yılına oranla hem izleyici hem de reklam harcamaları açısından artış göstererek tarihin en büyük spor etkinliklerinden birisi oldu. Büyük kulüpler arasında yakın tarihte oynanan Şampiyonlar Ligi maçları da büyük ilgi çekti. Bu yıl elemelerde Real Madrid ve Liverpool maçı İspanyol izleyicilerin yüzde 42’sini ekran başına çekti. Chelsea ve Liverpool arasında oynanan eleme maçında İngiliz TV izleyicileri arasında yüzde 34’lük bir izlenme oranı yakalandı.
Şampiyonlar Ligi’nin final ekonomisiKupayı alan kulübün kazancı 110 milyon Euro’yu geçiyor.
Kupayı kaldıran takımın şehri 15 milyon Euro gelir sağlıyor.
Kaybeden kulüp kasasına 65 milyon Euro koyacak.
Final şehri Roma’nın geliri 45 milyon Euro’yu geçecek.Finalin ekonomik etkisi 310 milyon Euro’yu bulacak.
Kupayı kaldıran kulübün şehri de kazanacakŞAMPİYONLAR ligi kupasını kaldıran kulübün şehri de, 2009 finali sonrasında yaklaşık 15 milyon Euro’luk hasılat elde edecek. Bu, final sonrasındaki kısa dönemde pekişen şehir imajı ve saygınlığının turizmi artırmasının yanı sıra artan tüketici güvenine bağlı olarak şehrin bar, restoran, mağaza ve bahisçilerinde yapılan harcamaların artması gibi pozitif ekonomik etkilerle hissedilecek.
Final maçı Roma’ya 45 milyon Euro bırakacakMASTERCARD tarafından yapılan araştırmaya göre Roma, Şampiyonlar Ligi 2009 finaline ev sahipliği yapması nedeniyle 45 milyon Euro’dan fazla gelir elde edecek. Bu ekonomik kazanca kısa vadede taraftarların barlarda, kulüplerde, mağazalarda, otellerde, şehrin turistik noktalarında, bahisçilerde ve Olimpiyat Stadyumu’nda yapacakları harcamalar ve sponsorlar kurumların şehrin pazarlamasına yapacakları yatırımlar etkili olacak. MasterCard’ın daha önce yaptırdığı araştırmalarda 2008 yılı finaline ev sahipliği yapan Moskova 44.5 milyon Euro, 2007 yılı finaline ev sahipliği yapan Atina ise 26 milyon Euro kazanç sağladı.