Güncelleme Tarihi:
Tüm dünyada 2.7 milyon kişiden oluşan satış gücü ile ürettiği mutfak ürünlerini pazarlayan küresel doğrudan pazarlama şirketler topluluğu Tupperware Grubu’nun CEO’su Rick Goings, “Sistemimiz mikro finans gibi çalışıyor. Ancak kadınların mikro finanstaki gibi risk almaları gerekmiyor. Dolayısıyla kadınlara çok iyi bir iş fırsatı sunuyoruz” dedi. Bu yönüyle geçen yıl Davos’ta düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu’nda da gündeme geldiklerini kaydeden Goings, “Hükümetler ve sivil toplum kuruluşları bizi seviyor çünkü kadınlara girişimciliği öğretiyoruz. Bizimle çalışmak isteyen kadınlara risk almadan gelirlerini artırma ve düzenli eğitimlerle de kendilerini geliştirmelerine katkı sağlıyoruz” diye konuştu.
YÜZDE 1’İ BIRAKIYOR
Son olarak Meksika’da 1600 Tupperware kadın satış temsilcisiyle yapılan bir araştırma sonucunda, kadınların hemen hepsinin alt gelir grubundan orta gelir grubuna geçtiklerini söylediklerine dikkat çeken Goings, şunları anlattı: “Hemen hepsinin kendine güveni artmış ve hepsinden önemlisi kadına yönelik şiddetin azaldığını söylemeleri. Biz kadınlara Tupperware satış temsilcisi olmaya karar verdiklerinde başlangıç için içinde 100 liralık ürün bulunan bir çanta veriyoruz. Hiçbir ücret almadan verdiğimiz çantayı satamazalarsa bize geri verebiliyorlar. Ancak sadece yüzde 1 oranında bir geri dönüş oluyor. Kalan kısım istediği sürece satış temsilcimiz olarak kendi belirlediği ritimde çalışmaya devam ediyor.”
SATIŞ BAŞARISININ SIRRI
Tupperware’in yüzde 100’ünün halka açık bir şirket olduğunu ve 100’den fazla ülkede satışının yapıldığını hatırlatan Goings, her ülkede başarılı olmalarını sağlayan sistemin sırrını şöyle açıkladı: “Eşsiz ürün, uygulamalı satış, kariyer imkanı, temsilcilerimizle sürekli kontak ve ödüllendirme. Kadınların kişisel gelişimine sağladığımız katkı, onların kendine olan güvenini artıyor. Buna bir de ödüllendirmeyi ekleyince inanılmaz bir performans yakalıyoruz.”
Türk tedarikçiler ile çalışabiliriz
RICK Goings, Türkiye’ye yatırım konusunda şunları söyledi: “Şu an için yeni bir üretim merkezi kurmak gündemimizde yok. Ancak bundan sonraki yeni ürünlerimizi üretmek üzere yeni tedarikçilerle çalışmayı istiyoruz. Bu anlamda Avrupa’da en hızlı büyüyen ülke olan Türkiye’de yatırımı ya da yeni tedarikçilerle anlaşmayı planlıyoruz. Tupperware olarak Türkiye’de son 10 yılda 20 kat büyüdük. Burada 40 bin satış temsilcimiz var. Türkiye’de bir temsilcimiz toplantı başına 40 dolarlık satış yapabiliyor.”
Havuçlu-soğanlı partiler
RICK Goings, Tupperware’in uyguladığımız modelin başarı sırrını şöyle açıkladı: “Satış temsicilerimizin, ilgili müşterileriyle önceden belirlenen bir evde buluşup, ürünlerimizi tanıttığı toplantılara Tupperware partisi diyoruz. Herkese sen bir ürün getir deniyor. Kimi bir patates, kimi bir soğan ya da havuç getiriyor.”
140 üst yöneticimizle kasımda İstanbul’dayız
TÜRKİYE’deki işleri yerinde görmek üzere İstanbul’a geldiğini söyleyen Rick Goings, “Buradan sonra Romanya’ya gideceğim. Orada ve birçok başka ülkede ve hatta Tupperware üst yönemitine Türkiye’yi ve İstanbul’u anlatıyorum. Türkiye’nin hala gerçek potansiyelinin ve mevcut durumu bilinmiyor. Türkiye imajının çok ilerisinde. Geçen yıl yönetim kurulumuzu burada topladık. Kasım’da en süt kadrodan 140 yönetimizle İstanbul’da yine toplanacağız” diye konuştu.
Yılda 2.6 milyar dolarlık satış
2011’de Tupperware markaları, yüzde 59’u gelişmekte olan pazarlardan gelmek üzere 2.6 milyar dolar satış kaydetti.
Son 5 mali yılda, satışlardan gelen toplam gelirinin yüzde 85-90’ı uluslararası pazarlardan elde edildi.
Dünyada her 1.5 saniyede Tupperware ev partisi düzenleniyor.