Sakız pazarı 250 milyon dolara koşuyor

Güncelleme Tarihi:

Sakız pazarı 250 milyon dolara koşuyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2006 00:00

SAKIZ pazarının, son yıllar da yüzde 30-40 seviyesinde büyüdüğünü söyleyen Perfetti Van Melle Gıda San. Satış ve Pazarlama Direktörü Mehmet Yüksek "Sakız pazarı yeni ambalaj ve çeşitleriyle kendi modasını yaratmaya başladı. Yılda yüzde 10 büyüyen pazar 2006’yı 250 milyon dolar ile kapatacaktır" dedi. "Vivident Full Fruit Mix"in tanıtımında konuşan Yüksek, "Türk genci ve tüketicisi yeniliğe çok açık. Biz 1 marka için 8 ayrı ambalaj yapıyoruz. Herkese hitap eden kutular, baskılar ve çeşitler üzerinde çalışıyoruz. İnanıyorumki, Çilek-karpuz, frambuaz-kivi ve kavun-limon olmak üzere altı farklı lezzeti bir araya getiren Vivident Full Fruit Mix’te tüketicilerin arayacağı bir ürün olacak" diye konuştu. Türkiye’deki sakız pazarının 2005 yılında 225 milyon dolar seviyesinde bulunduğuna da değinen Yüksek, "Bu yıl 250 milyon dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşacağımızı tahmin ediyorum" dedi. Sakız pazarının her yıl yüzde 10 civarında büyüdüğünü açıklayan Yüksek, "Türkiye’deki sakız pazarının yüzde 23’ünü Perfetti’nin ürünleri oluşturuyor. Toplam pazarın yüzde 40’ı ise tatlandırıcılı ürünler bulunuyor. Türkiye’de sakıza talep daha çok 15-30 yaş arasında. Gençler çok fazla ilgi gösterirken yaş ortalamasının da yükselmeye başladığını söyleyebiliriz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!