Güncelleme Tarihi:
Lumberjack ile Avrupa pazarına hızlı bir şekilde girdiklerini, artık bu markaya Avrupalılar’ın yüzde 30 daha ucuza ulaştığını anlatan Güner, “Lumberjack, dünya markası olma yolunda başta İtalya olmak üzere, Avrupa ve daha sonra da dünyaya açılma stratejimizin temel taşı. Hedefimizi büyüttük, 2014’te Ziylan Grup olarak 1.3 milyar TL’lik ciro hedefimizin içinde yaklaşık yüzde 12’lik payı Lumberjack’e ait olacak” dedi.
100 MİLYON YATIRIM
3 yıl içinde Lumberjack için 100 milyon lira yatırım yapacaklarını ve 5 yıl içinde 5.5 milyon çift satış hedefi koyduklarını kaydeden Güner, “2014’te 2.2 milyon çift Lumberjack ayakkabı satacağız. Bunun 1.4 milyon adedi İtalya ağırlıklı Avrupa satışlarından gelecek” dedi. 17 Aralık’tan sonra yaşanan siyasi gelişmeler ve yolsuzluk tartışmaları yüzünden planlarında değişiklik yapmadıklarını anlatan Güner, “Ne planladıysak aynen devam edeceğiz” dedi. Lumberjack’in ayakkabıdan sonra tekstil, çanta, aksesuar, çorap, iş ayakkabıları, ev giyimi, parfüm gibi birçok kategoride olacağını da belirten Güner, bu koleksiyonla Lumberjack markalı mağazalar açacaklarını vurguladı. Grubun yeniden yapılanmasını sağlayacak kararları uygulamaya koyduklarına da değinen Güner, “Ziylan Grubu’nu global marka olma hedefine taşıyacak bir partner ile yani Gözde Girişim, BİM ve Turkven konsorsiyumu ile gerçekleştirdiğimiz ortaklığı çok değerli buluyoruz. 5 yıllık büyüme stratejimiz hazır. 2015 sonuna kadar mağaza sayımızı 450’nin üzerine, toplam satış alanımızı ise 215 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
İTALYANLARI GEÇTİK
AT Kearney’in araştırmasına göre Türkiye’de 2013 yılı ayakkabı pazarının yaklaşık 7 milyar TL’lik (3.5 milyar $) bir hacme sahip olduğunu, pazarda 210 milyon çift ayakkabı satışına ulaşıldığını belirten Güner, “Türkiye, ayakkabı üretiminde İtalya’yı geçip 8’inci sıraya yükseldi. IPSOS hazır giyim tüketici endeksi raporuna göre Ayakkabı sektörünün yüzde 11’ini, organize ayakkabı perakende sektörünün metrekare bazında yüzde 45’ini Ziylan Grup oluşturuyor” dedi.