Güncelleme Tarihi:
MİLLETLERARASI Ticaret Odasının (ICC) taklit ve korsana karşı 20 ülkede yürüttüğü “Sahtesi Pahalıya Gelir Ben Gerçeğini Alıyorum” kampanyası Türkiye’de de başladı. Dünya Fikri Mülkiyet Günü’nde başlatılan “Sahtesi Pahalıya Gelir Ben Gerçeğini Alıyorum” kampanyası, dünyada ICC’nin taklit ve korsanla mücadele birimi Sahtecilik ve Korsanla Mücadele İçin İş Dünyası Hareketi (BASCAP) öncülüğünde gerçekleştirilirken, Türkiye’de Kültür ve Turizm Bakanlığı, Milletlerarası Ticaret Odası Türkiye Milli Komitesi (ICC Türkiye) ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından organize ediliyor.
ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERAyşe Kulin, Orhan Gencebay ve İskender Pala gönüllü olarak spot filmde yer aldı.
Türkiye genelinde çeşitli etkinliklerin düzenleneceği kampanya kapsamında, alışveriş merkezlerinde stant açılıp, eğitim seminerleri düzenlenecek. Afiş ve broşürlerin de dağıtılacağı kampanyada, Kültür ve Turizm Bakanlığının desteği ile televizyonlarda bilinçlendirici bir reklam da yapılacak. Kampanyaya, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürlüğü, Alışveriş Merkezleri ve Perakendecler Derneği, Kategori Mağazacıları Derneği, Gıda Perakendecileri Derneği ve yerel ve uluslararası özel şirketler destek veriyor.
10 BÜYÜK MARKA
TOBB ve ICC Türkiye Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da ICC BASCAP, yaklaşık 20 ülkede, taklit ve korsanla mücadele için “Ben Gerçeğini Alıyorum” adı altında bir farkındalık kampanyası yürüttüğünü belirterek, ICC Türkiye ve TOBB olarak bu kampanyayı Türkiye’de başlattıklarını kaydetti. Hisarcıklıoğlu, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılı 2023’te 500 milyar dolar ihracat hacmine ulaşarak küresel dış ticaret hacmi içindeki payının yüzde 1,5’e çıkartmayı, dünyanın 500 büyük şirketi içinde en az 10 küresel Türk şirketi ile yer almanın hedeflediğini anımsattı.