‘Sahte parfümde ihtisaslaştık!’

Güncelleme Tarihi:

‘Sahte parfümde ihtisaslaştık’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2018 08:30

Taklit ürünlere karşı 10 Aralık’ta sosyal medya üzerinden atağa geçilecek. Marka Koruma Grubu Sözcüsü Aslıhan Aydınlık, taklit ve kaçak ürünler nedeniyle Türkiye’nin yaklaşık 7.2 milyar dolar vergi kaybına uğradığını belirterek, tüketiciyi bilinçlendirmek için sosyal medya ağları üzerinden bir dakikalık videolarla bilinçli tüketim konusunda mesaj verileceğini kaydetti.

Haberin Devamı

Aydınlık, Türkiye’nin taklit ürün konusunda Çin’den sonra ikinci sırada yer aldığını belirterek, “Türkiye sahte parfüm konusunda ihtisaslaştı” dedi.

CEZASI 80 LİRA

Aydınlık, Türk ekonomisinin güçlenmesi ve büyümesinin sadece devletin değil her Türk vatandaşının sorumluluğu olduğunu belirterek, tüketicilerin markaların varlıklarını güçlendirerek sürdürülebilir ekonomiye destek olabileceklerini söyledi. Aydınlık, taklit ürün yakalandığında bunun para cezasının 80 lira olduğunu, geçen yıl getirilen hapis cezasının şimdiye kadar uygulandığını duymadıklarını belirterek, tüketicilerin satın aldıkları ürünlere dikkat etmesini istedi. Örneğin sahte şampuanın deri döküntüsüne neden olabildiğini, sahte çocuk oyuncaklarının kanserojen olabildiğine dikkat çeken Aydınlık, taklit ürünlerin sağlık açısından zararları olduğunu söyledi. Sahte, taklit ürünlerin en çok internette satıldığını anlatan Aydınlık, dünya ticaretinin yüzde 2.5’nin sahte üretimden oluştuğunu bildirdi.

Haberin Devamı

FİYAT İÇİN Mİ ?

Gelecek yıl tüketicinin neden taklit ürün aldığına ilişkin bir çalışma yapacaklarını anlatan Aydınlık, 6 ay sürecek çalışmada anket yoluyla tüketicilere sahte ürün almalarında fiyatın etkisi olup olmadığını soracaklarını söyledi. Aydınlık, “Sadece fiyat mı önemli? Bu sorunun yanıtını arayacağız. Eğitim düzeyinin, bilinçli tüketimin etkisini ölçeceğiz. Örneğin sahte bir ayakkabı alındığında bunun kendi zararına olup olmadığı biliniyor mu? Güç tüketicinin elinde. Kendi geleceğini korumak için hareket etmeli” ifadesini kullandı.

‘Sahte parfümde ihtisaslaştık’

ÖNCE EL KOYULUYOR SONRA SATILIYOR

MARKA Koruma Grubu Sözcüsü Aslıhan Aydınlık, taklit ürünlerin bazen bilmeden alındığını belirterek, özellikle deterjanlarda bu durumun yaşandığına dikkat çekti. Deterjan ambalajlarının gerçeğiyle neredeyse bire bir aynı olduğunu kaydeden Aydınlık, bu deterjanların ancak gümrükte özel incelemeler yapılarak tespit edilebildiğini anlattı. Gümrükte el koyulan taklit malların bir süre bekletildiğini daha sonra ihaleye çıkılarak satıldığını ifade eden Aydınlık, “Kaçak malları getirenler bu ihaleleri dört gözle bekliyorlar. İhalede bu ürünleri aldıklarında bir de ellerinde taklit ürünlerin faturaları oluyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!