Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2006 00:00
Volkswagen, spor otomobillerdeki yeni çizgisini temsil eden ’Iroc’ konseptinde, Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’in hatıralarıyla dolu eski Scirocco modelinden esinlendi. VW’nin spor segmentteki prestij modeli olarak gösterilen Iroc, ismini de Şahenk’in "Gençlik yıllarımın müthiş otomobiliydi" diye tanımladığı Scirocco’dan aldı.
VW’in Türk tasarımcısı Murat Günak ise, VW için yeni bir dönemin başladığını belirterek, "Iroc pahalı bir otomobil olmayacak. Aracı önce Paris Otomobil Fuarı’nda sergileyeceğiz. Ama İstanbul’daki Autoshow’a da getirmek istiyoruz" dedi.
GENÇLİK YILLARININ OTOSU: Alman otomotiv devi VW, spor otomobil segmentindeki yeni yüzünü temsil edecek ’Iroc’ konseptini Berlin’de düzenlenen özel bir geceyle tanıttı. VW, yeni spor otomobil yorumunda, Ferit Şahenk’in hatıralarıyla dolu eski Scirocco modelinden esinlendi. Otomobili yaşamın bir parçası olarak gören Şahenk, Hürriyet’e daha önce verdiği bir röportajda, VW Scirocco hakkında şunları söylemişti: "Bugüne kadar kullandığım otomobiller içinde en fazla hatıralarımın olduğu model Scirocco’dur. Müthiş bir otomobildi. Gençlik yıllarımın otomobiliydi."
YARIM MİLYONDAN FAZLA SATTI:
İlk kez 33 yıl önceki Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve birinci nesli yarım milyondan fazla satan Scirocco modelinden aldı. Scirocco’dan farklı olarak Iroc klasik bir Coupe değil. Son derece uzun tavana ve nispeten dik bir arka bölüme sahip kademeli olarak tasarlanmış bir spor otomobil. Görsel olarak çok net çizgilere sahip birinci nesil Scirocco gibi Iroc da kademeli olarak tasarlanmış radyatör ızgarası ve ayırt edici şekilleriyle VW tasarımında bir dönüm noktasını temsil ediyor.
PRESTİJ MODELİ AMA UCUZ: Murat Günak, Iroc ile VW için yeni bir dönemin başladığını belirterek, "VW, bir spor otomobil nasıl olmalı derken, Iroc gibi olmalı diyor. Iroc’un spor segmentindeki prestij modelimiz olduğunu söyleyebiliriz" dedi.