Güncelleme Tarihi:
Aktif Fuarcılık Genel Müdürü Mustafa İsmail Çetin, sağlık turizminin yurtiçi ve yurtdışında canlı tutulmasına ve gelişimine katkı sağlamayı amaçlayan fuarın ülke ekonomisine ciddi katkılar sağladığına dikkat çekti. Çetin, "Doktor, aracı kurum, hastane-klinik sahipleri ve hükümet yetkililerinden oluşan Alım Heyeti ile birebir (B2B) toplantılar gerçekleştiren fuar katılımcıları, tanıtımın ve iş birlikteliği başlangıçlarının en büyüğünü yaptı. Fuar süresince yerli hastanelerimizin yurtdışıyla yaptığı anlaşmaların değeri 42 milyon euroyu buldu" diye konuştu.
"Pazar payını artırmalıyız"
Fuarın amacının ülkemizin dünya sağlık turizmi pazarındaki bilinirliğini artırmak olduğunu vurgulayan Mustafa İsmail Çetin, "Hastane ve termal tesislerimizin ileri seviyede kalite standardına rağmen, beklentilerini karşılayacak ziyaretçi sayısına ulaşamadığı görülmektedir. Bunda tanıtım imkânlarının sınırlı olmasının etkisi büyük. Tüm sektörlerin kendilerine ait bir fuarları olduğu halde, hastane ve termallerin medikal ağırlıklı fuarlarda destekleyici bir yan sektör olarak yer almasının büyük etkisi bulunmaktadır. Sağlık Turizmi Fuarı sektörümüzdeki bu boşluğu dolduracak" dedi.
Fuar geleneksel hale geliyor
Sektörün Sağlık Turizmi Fuarı’ndan memnun kaldığına vurgu yapan Çetin, fuarın geleneksel hale geleceğini bildirdi. Avrupa'dan, ABD'den, Ortadoğu'dan ve komşu ülkelerden çok sayıda hasta alan Türkiye'nin sağlık turizminde lider ülke konumuna gelmesinde katkı sağlayan Sağlık Turizmi Fuarı'nın ikincisi 13-15 Kasım 2014 tarihlerinde gerçekleştirilecek.